امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0
لوریج یا اهرم در معاملات ارز دیجیتال

لوریج چیست؟ در بازار های مالی علی الخصوص دنیای ارز های دیجیتال همواره روش های مختلفی برای معامله و کسب سود ابداع و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است که هر کدام از این نوع معاملات نیازمند آموزش و مهارت های مخصوص خود هستند. اگر در ابتدای آشنایی با معاملات ارز دیجیتال باشید یا به تازگی با معاملات فیوچرز آشنا شده باشید، بار ها سوالاتی در مورد انواع اصطلاحات و آپشن های این روش سرمایه گذاری در این بازار شنیده اید، یکی از اصطلاحات یا آپشن ها برای سرمایه گذاری، Leverage یا اهرم در معاملات ارز دیجیتال است. سوالی که در این لحظه در ذهن خود دنبال خواهیم کرد این است که لوریج چیست؟ در ادامه این مقاله ما به بررسی و توضیح در مورد لوریج یا اهرم در معاملات ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

لوریج چیست؟

کلمه لوریج به معنی اهرم است. لوریج در دنیای ارز های دیجیتال به معنی یک قابلیت یا آپشن در معامله است که در آن صرافی پول یا ارز خاصی را برای معامله ای خاص به مدت محدود و شرایط محدود در معامله به شما اختصاص می دهد تا شما بتوانید با آن به سود های بیشتری دست پیدا کنید. برای توضیح ساده‌تر در مورد این مسئله می توان گفت پولی که صرافی برای یک معامله خاص به شما قرض می دهد تا بتوانید در کنار موجوی خودتان و پول قرض گرفته شده، از معامله سود بیشتری کسب کنید. برای درک بیشتر این مسئله تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لوریج در ارز دیجیتال

در بالا به مفهوم لوریج در معاملات پرداختیم، لوریج ها در صرافی های مختلف ارز دیجیتال با ضریب های مختلفی ارائه می شوند که هر کدام از ما می توانیم با توجه به شرایط کلی خودمان نسبت به انتخاب یک صرافی و استفاده از آن امکانات اقدام کنیم. اگر بخواهیم با یک مثال برای شما این مسئله را شرح دهیم تصور کنید که شما در یک صرافی میخواهید یک معامله فیوچرز انجام دهید و کل دارایی شما $ 1000 دلار می باشد، همانطور که میدانید هیچ سرمایه گذاری تمام دارایی خود را بر روی یک معامله ریسک نمی کند پس شما $ 100 از دارایی خود را وارد معامله فیوچرز لانگ برای بیت کوین می کنید. زمانی که بیت کوین 10% رشد کند، دارایی شما در زمانی که اهرم یا لوریج این معامله یک باشد از $ 100 به $ 110 خواهد رسید و شما $ 10 سود خواهید کرد.

حال میخواهیم اهرم یا لوریج 10 را در مورد این معامله بررسی کنیم. فرض کنید که $ 100 از دارایی خود را وارد یک معامله فیوچرز لانگ بیت کوین کرده اید. زمانی که شما اهرم در این معامله را بر روی 10 قرار دهید، پس از اینکه بیت کوین 10 % رشد کند، شما صاحب 100 $ سود خواهید شد، بله این قسمت جذاب ماجرا برای تمام سرمایه گذاران است و شاید برای شما سؤال باشد که چگونه این اتفاق افتاده است. در این پروسه زمانی که شما اهرم 10 را استفاده می کنید، صرافی مورد نظر 10 برابر موجودی شما، اعتبار برای شما قرار داده است به همین علت شما پس از % 10 صعود بیت کوین در معامله فیوچرز لانگ خود صاحب سود 10% از آن اعتباری که صرافی برای شما قرار داده است، شده اید یا به نحوی سود شما ضبدر 10 که همان اهرم در معامله شما بوده، شده است.

لوریج مناسب در معاملات ارز دیجیتال

سود و ضرر دو روی سکه برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است، زمانی که شما به معامله در دنیای ارز های دیجیتال می پردازید باید دو روی سکه را در نظر بگیرید، همانطور که در بالا با ذکر مثالی به نحوه سود دهی و کاربرد اهرم در معاملات پرداختیم، در این قسمت به بررسی آن روی سکه در مورد استفاده از اهرم یا لوریج در معاملات خواهیم پرداخت.

برای درک بهتر این مسئله به ادامه مثال بالا می پردازیم، 100 $ از سرمایه شما در معامله فیوچرز لانگ بیت کوین است و اهرم را روی عدد 10 قرار داده اید، پیش بینی شما در مورد این معامله این بوده که بیت کوین صعودی خواهد بود،در حالی که بیت کوین نزولی می شود و قیمت آن کاهش پیدا می کند، اگر کاهش قیمت بیش از حد تعیین شده در صرافی باشد معامله شما به صورت خودکار توسط صرافی بسته خواهد شد و دارایی شما به طور کامل از بین خواهد رفت که در این زمان میگوئیم معامله لیکوئید شده است.

در عین حال که هر چه میزان لوریج یا اهرم انتخابی شما در معاملات بیشتر باشد، سود بیشتری نیز در انتظار شما خواهد بود، در آن سو احتمال از بین رفتن دارایی شما نیز بیشتر است و معامله در شرایط ریسک بیشتری انجام خواهد شد. پیشنهاد ما همواره این است که از اهرم های پایین‌تر استفاده کنید تا ریسک کمتری در معاملات شامل حال شما شود و بتوانید بدون ضرر یا از دست رفتن سرمایه، معاملات بیشتری را پشت سر بگذارید. همچنین در سایت CryptoMeter.io می توانید اطلاعات در مورد آمار لیکوئیدی ها در مورد معاملاتی که اهرم در آنها استفاده می شود، کسب کنید.

بهترین زمان استفاده از اهرم در معاملات ارز دیجیتال

بازار ارز های دیجیتال دارای نوسان های بسیار زیادی می باشد و پیش بینی این بازار دارای سختی های خاص خود است. برای انجام هر گونه معامله در بازار ارزهای دیجیتال، شما نیازمند آموزش و تجربیات کافی هستید تا با استفاده از این آموزش و مهارت ها به پیش بینی بازار و انجام معاملات خود بپردازید، با توجه به مسائل ذکر شده در بالا، بهترین زمان برای استفاده از اهرم در معاملات، زمانی است که شما مهارت و آموزش های کافی در مورد این بازار و معاملات مربوط به آن را داشته باشید، پیشنهاد ما این است که همواره از اهرم های پایین استفاده کنید تا ریسک کمتری شامل معاملات شما شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در این بازار پیشنهاد می شود از صفحه آموزش ترید وبسایت ما بازدید نمائید.

جمع‌بندی

در بالا به معرفی اهرم یا لوریج در معاملات ارز دیجیتال پرداختیم و با ذکر مثال به این مسئله اشاره کردیم، همواره پیشنهاد ما این است که پس از کسب اطلاعات، آموزش و مهارت های کافی به انجام معاملات بپردازید تا از هر گونه ضرر و از دست رفتن سرمایه در اثر نداشتن آموزش در این بازار جلوگیری شود. امیدواریم با مقاله بالا قدم مثبتی در این مسیر برای شما برداشته باشیم.

منبع: لوریج چیست؟ بررسی Leverage یا اهرم در معاملات

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه