امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

هزینه های تراکنش چیست؟

هزینه های تراکنش تمام هزینه هایی است که در فرآیند و تکمیل معامله انجام می شود. اینها شامل تمام هزینه های انجام شده در طول یک معامله تجاری مانند هزینه های قانونی، هزینه های ارتباطی می شود. هزینه های تراکنش، پرداخت هایی است که بانک ها و کارگزاران برای نقش خود از خریداران و فروشندگان دریافت می کنند.

با توجه به افزایش رقابت و کاهش شفافیت بازار، توجه به هزینه های مبادله اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در واقع، هزینه های مبادله یک عامل مهم در تصمیم گیری در مورد تولید یا خرید یک محصول است.

 درک هزینه های تراکنش

هزینه های معامله برای خریداران و فروشندگان، پرداخت هایی است که بانک ها و معامله گران برای نقش خود دریافت می کنند.

هزینه های تراکنش برای سرمایه گذاران مهم است زیرا یکی از عوامل کلیدی تعیین کننده بازده خالص است. هزینه‌های تراکنش بازدهی را کاهش می‌دهد و در طول زمان، هزینه‌های بالای تراکنش می‌تواند به معنای از دست رفتن هزاران دلار باشد، نه تنها از خود هزینه‌ها، بلکه به این دلیل که هزینه‌ها میزان سرمایه در دسترس برای سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهند. کارمزدها، مانند نسبت هزینه های صندوق سرمایه گذاری مشترک، همین اثر را دارند. طبقات مختلف دارایی دارای محدوده های متفاوتی از هزینه ها و کارمزدهای معاملات استاندارد هستند. در صورت مساوی بودن، سرمایه‌گذاران باید دارایی‌هایی را انتخاب کنند که هزینه‌های آن‌ها برای انواع آنها در پایین‌ترین حد باشد.

 حذف هزینه های معاملات

وقتی هزینه های مبادله کاهش می یابد، اقتصاد کارآمدتر می شود و سرمایه و نیروی کار بیشتری برای تولید ثروت آزاد می شود. تغییری با این ماهیت بدون دردسرهای فزاینده اتفاق نمی افتد، زیرا بازار کار باید با محیط جدید خود سازگار شود.

یکی از انواع هزینه های تراکنش، مانعی برای ارتباطات است. وقتی یک فروشنده و خریدار کاملاً منطبق با وسایل ارتباطی مطلقاً صفر باشند، هزینه های مبادله یک معامله بسیار زیاد است که نمی توان بر آن غلبه کرد. بانک از طریق پیوند پس‌انداز با سرمایه‌گذاری نقش واسطه را ایفا می‌کند و اقتصاد شکوفا درآمد بانک را برای هزینه تراکنش جمع‌آوری اطلاعات و پیوند طرفین توجیه می‌کند.

در اصل، قیمت بسیاری از کالاها و خدمات به دلیل کاهش موانع ارتباطی بین افراد روزمره کاهش یافته است. خرده‌فروشان و بازرگانان با جفت کردن مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نقش واسطه‌ها را نیز ایفا می‌کنند. صنعت خرده‌فروشی نیز در سال‌های اخیر متزلزل شده است و شرکت تجارت الکترونیک Amazon.com در امتیاز ترکیبی بر اساس دارایی‌ها، درآمدها و ارزش بازار از غول‌های سنتی مانند Kohl’s و Macy’s عبور کرده است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه