امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

معرفی کیف پول الکترون کش

کیف پول Electron Cash، یک نرم‌افزار منبع باز BCH می باشد که بر روی دسکتاپ و موبایل اجرا می شود. این کیف پول به عنوان کپی از کیف پول Electrum و تنها برای بیت‌*** (BCH) ساخته شده است. الکترون کش کمی فنی می باشد و شاید راه‌اندازی آن خیلی راحت به نظر نرسد. فردی مشتاق و علاقه‌مند به بیت‌کوین کش، Jonald Fyookball، کیف پول را در سال 2017 ساخت و روانه بازار کرد. Fyookball کد های کیف پول الکتروم را برای ساخت کیف پول الکترون برای بیت‌کوین کش، فورک کرد. آپدیت های بسیاری در این کیف پول اجرا شده است و در حال حاضر نسخه 4.2.10 در دسترس می باشد.

کلیدهای خصوصی از جمله پر اهمیت ترین مسائل اشخاص در زمینه استفاده از کیف پول ها می باشد که در کیف پول Electron Cash می توان به راحتی آنها را کنترل کرد. به علاوه در صورت فراموش کردن پسورد، کاربران می توانند با عبارت seed تمام اطلاعات خود را بک‌آپ بگیرند. کیف پول الکترون کَش از امنیت بالایی برخوردار است و دلیل آن هم عدم نیاز به دانلود بلاکچین و یا اجرای کامل نود (node) است. تنها نکته منفی که ممکن است کاربران به آن اشاره کنند، پشتیبانی از تنها یک رمزارز می باشد.

امنیت کیف پول Electron Cash

امنیت و خصوصی بودن داده ها بسته به استفاده، منطقه و سن کاربر می تواند متفاوت باشد. در رابطه با کلیدهای خصوصی باید گفت که کیف پول الکترون کش این کلیدها را در حافظه آفلاین خود نگهداری می کند. جزئیات جمع‌آوری داده ها را در این اپلیکیشن باهم مرور می کنیم:

هیچ داده ای با شخص سومی به اشتراک گذاشته نخواهد شد: توسعه دهنده کیف پول اذعان می کند که اطلاعات با شرکت و یا سازمان های دیگر به اشتراک گذاشته نمی شود.اطلاعات برنامه و عملیات ها جمع‌آوری می شوند: این اطلاعات نیز تنها برای جامعه آماری جمع‌آوری می شوند.شیوه های امنیتی کاملا انجام می شوند: داده ها حین انتقال (کاملا امن)، رمزنگاری می شوند. به علاوه، هیچ کاربری نمی تواند به توسعه دهنده درخواست حذف داده های خود را بدهد.

کارمزد کیف پول Electron Cash

برای استفاده از کیف پول الکترون کش، کارمزدهای شبکه می بایست پرداخت شوند. تراکنش های BCH به محض اینکه ماینر ها آنها را در بلاکچین بنویسند، تأیید می شوند. در صورت تمایل به تأیید زودتر، کارمزد بیشتر باید پرداخت شود و دلیل آن هم اولویت بندی ماینر ها بر اساس میزان کارمزد ها می باشد. کیف پول الکترون کش کارمزدهای پویا را در آپدیت های اخیر اعمال می کند تا کاربران را مطمئن سازد که کارمزد کافی پرداخت می کنند. همچنین، کاربران با انجام تراکنش های قابل جایگزین می توانند کارمزد را افزایش دهند؛ پیش از ارسال تراکنش، تراکنش با “Replace by Fee” باید ساخته شود.

 آیا کیف پول الکترون کش رایگان است؟

این کیف پول درست همانند کیف پول الکتروم برای بیت‌کوین رایگان می باشد. الکترون کش هزینه ای برای دانلود و یا دسترسی به کیف پول، از کاربران نمی گیرد.

مزایای کیف پول Electron Cash

نگاهی کلی به مزایا الکترون کش بیاندازیم:

امن: کلیدهای خصوصی رمزنگاری می شوند و هرگز بر روی کامپیوتر شما باقی نخواهند ماند.امکان بازگرداندن سرمایه: در صورت فراموش کردن پسورد، سرمایه شما با عبارات seed بازگرداننده می شود.سرعت بالا: الکترون کش سریع می باشد؛ چراکه از سرورهای پیچیده بلاکچین بیت‌کوین کش استفاده می کند.
بدون قفل: به این شکل که شما قادر هستید تا کلیدهای خصوصی خود را صادر کنید و در سایر برنامه هایی الکترون کش استفاده کنید.بدون توقف: سرورهای الکترون کش غیرمتمرکز می باشند و در نتیجه هیچ وقت کیف پول شما متوقف نخواهد شد.بررسی اثبات: الکترون کش تراکنش ها را با استفاده از SPV بررسی می کند.حافظه سرد: کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین نگهداری می شوند و تنها برای استفاده از کیف پول Watch-Only آنلاین شوید.چندکاره: خرج کردن کوین های خود را بین چند کیف پول تجربه کنید.

نحوه خرید کیف پول الکترون کش

به منظور استفاده از نسخه موبایلی این اپلیکیشن می توانید به گوگل پلی (اندروید) و یا اپ استور (iOS) مراجعه کنید. اما در رابطه با نسخه دسکتاپ باید به سایت electroncash مراجعه شود. حتما مطمئن شوید که از سایت رسمی الکترون کش استفاده می کنید.

نحوه راه‌اندازی کیف پول Electron Cash

الکترون کش را بر روی دسکتاپ راه‌اندازی کنید تا بتوانید بیت‌کوین کش خود را مدیریت کنید. الکترون کش از کیف پول های لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) پشتیبانی می کند. پیش از شروع به راه‌اندازی حتما آخرین نسخه اپلیکیشن Bitcoin و Bitcoin Cash را بر روی دستگاه خود نصب کنید. 

نوع الکترون کش خود را از سایت electroncash دانلود کنید.با کلیک بر روی کلمه “Run” و یا “Run Anyway” می توانید فایل را باز کنید.سپس، سرور را انتخاب می کنید و به آن متصل می شوید و یا اینکه به صورت دستی سروری را وارد کنید.برای کیف پول خود نامی انتخاب نمایید. اگر برای اولین بار است که از این کیف پول استفاده می نمایید، می توانید همان اسم “default wallet” را مشخص نمایید.  حالا وقت انتخاب نوع کیف پولی می باشد که قصد راه‌انداری آن را دارید. هر دو گزینه، “Standard Wallet” و یا “multi-sig wallet” را قادر هستید تا انتخاب کنید. گزینه دوم برای زمانی می باشد که چندین حساب برای مدیریت سرمایه دارد.در این مرحله می بایست تا عبارات Seed و کلیدهای خصوصی را بسازید. الکترون کش عبارت 12 تایی را ایجاد می کند و شما می توانید در صورت فراموشی پسورد، از آنها برای بازیابی سرمایه خود استفاده نمایید. برای محکم کاری، الکترون ولت از شما می خواهد تا مجدد عبارات را وارد کنید (کپی و الصاق در اینجا کار نمی کند).سپس رمزی را برای رمزنگاری کردن فایل های کیف پول خود انتخاب کنید.کیف پول Electron Cash آماده ارسال و دریافت بیت‌کوین کش سما می باشد. 

چگونه الکترون کش را ارتقاء دهیم؟

همیشه پیش از ارتقاء، عبارت Seed خود را بر روی کاغذی یادداشت نمایید.

به منظور ارتقای کیف پول Electron Cash خود، آخرین نسخه منتشر شده را نصب نمایید. نصب ها هم که به سیستم عامل دستگاه های شما بستگی دارد. فایل های کیف پول شما جدای نرم‌افزار ذخیره می شوند، بنابراین اگر سیستم عامل دستگاه شما نسخه قبلی را پاک نمی کند، به راحتی و با خیال راحت می توانید ورژن قدیمی را پاک کنید. اما برخی از ارتقاها در کیف پول الکترون کش فرمت فایل های شما را تغییر می دهد؛ خیلی پاک کردن دستیِ نسخه قدیمی پیشنهاد نمی شود. 

منبع: کیف پول Electron Cash – صفر تا 100 کار با الکترون کش

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه