امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

​پس از شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا، بسیاری از شرکت‌ها به فعالیت دورکاری رو آوردند. با گدز زمان روز به روز تقاضا برای دورکاری بیشتر شد و اکنون بسیاری از کارمندان حاضر به برگشتن به دفتر‌های اداری خود نیستند. طبق تحقیقات انجام شده بیش از 60 درصد کارمندان دیگر حاضر به انجام کار حضوری نیستند و دورکاری را ترجیه می‌دهند. دورکاری مزایای بسیاری از جمله: کاهش هزینه‌های رفت و آمد، صرف جویی در زمان، عدم محدودیت مکانی و خستگی کمتر به‌دلیل حضور در محیط خشک اداری. پروژه ویربلا با بهره‌گیری از مفهوم متاورس در صدد ساخت دنیای مجازی برآمده که پر از ادارات تجاری، شرکت‌ها، سالن‌های کنفرانس و به‌طور کلی هرچیزی که به دنیای تجارت مربوط باشد است.

معرفی پروژه Virbela

ویربلا یک پروژه متاورس محور با هدف ایجاد بستری برای ساخت شرکت‌های تجاری برای دورکاری است. با کمک این پلتفرم کارمندان شرکت‌ها می‌توانند در این دنیای مجازی کنار یگدیگر قرار بگیرند در اداره‌ای که به‌صورت مجازی احداث شده اقدام به فعالیت خود بکنند. به گفته تیم پروژه به کمک ویربلا کارمندان می‌توانند احساسات خود را بهتر به اشتراک بگذارند، به راحتی جلسات اداری برگذار کنند و به‌نوعی محیط شرکت و کار حضوری را برای خود تداعی کنند.

درکنار فعالیت تجاری، امور آموزشی نیز از دیگر حوزه‌هایی است که می‌تواند در این پلتفرم ارائه شود. برگذاری سمینار‌های آموزشی، کلاس‌های درس آنلاین و ساخت دانشگاه‌های مجازی یکی از دیگر از مواردی است که کاربرد راحت‌تری را در این دنیاهای مجازی خواهد داشت.

ایده پروژه بسیار خلاقانه و نوآورانه است اما از ایده تا پیاده‌‎سازی عملی فاصله بسیاری است.

تاریخچه پروژه

ایده اصلی پروژه ویربلا توسط الکس هالند (Alex Howland)، زمانی که در حال طی کردن مراحل پایانی دکتری روانشناسی بود ارائه شد. وی با انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسید که محیط‌های آموزشی مجازی می‌تواند تاثیرات روانشناسی مشابهی‌ با محیط‌های حضوری در انسان‌ها داشته باشد.

در طی همین تحقیقات جرقه‌ای در ذهن وی روشن شد که امروزه ویربلا نامیده نمی‌شود. وی به این نتیجه رسید که با ساختن دنیایی مجازی می‌توان آینده دورکاری را دردنیا تغییر داد. دنیای مجازی که پر از دانشگاه‌ها، ادارات و هرچیزی که برای کسب و کار و آموزش نیاز باشد را در اختیار کاربران خود قرار دهد. از طرف دیگر احساس نزدیکی و ارتباطات انسانی را در ذهن تداعی کند. این ایده به مجرد ارائه شدن از طرف یک شرکت 50.000 دلار پاداش کسب کرد. چندی بعد شرکت مشاورین املاک eXp realty با سرمایه‌گذاری 1.7 میلیارد دلاری به‌عنوان اسپانسر اصلی پروژه انتخاب شد.

ویژگی بصری پروژه

پروژه ویربلا از نظر ظاهری بسیار شبیه به متاورس معروف دیسنترالند طراحی شده است. شخصیت‌ها، متریال دنیا، ساختمان‌ها همگی بسیار شبیه به دنیای جذاب دیسنترالند است. هرچند که متاورس‌های امروزی از نظر ظاهر کمی کاستی دارند اما خب در گذر زمان پیشرفت این مشکلات نیز می‌تواند حل شود. قطعا وجود بستر گرافیکی قدرتمند برای یک پروژه تجاری جزو الویت‌ها نیست.

سرمایه‌گذاران و مشتریان فعلی پروژه

تاکنون چندین کمپانی اقدام به سرمایه‌گذاری و ایجاد واحد‌های اداری خود در این متاورس کرده‌اند در بین آنها نام‌های آشنا نیز دیده می‌شود.

در این بین نام‌‎ آشنای شرکت بزرگ فناوری HTC؛ بانک مطرح Royal Bank و دانشگاه آریزونا Arizona University دیده می‌شود.

مزایای استفاده از ویربلا چیست؟

ویربلا پروژه‌ای است که قصد دارد جایگزینی برای تماس‌های تصویری و بستر‌های امروزی برای امور دورکاری باشد. این پروژه با حفظ محرمانگی اطلاعات و عدم ضبط هرگونه اطلااعات داخل پلتفرم بستری امن را به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهد. همچنین به واسطه سرور‌های قدرتمند خود قابلیت ارائه خدمات به 1500 کاربر در سایت را به‌صورت همزمان را دارد.

هزینه استفاده از ویربلا چگونه است؟

ویربلا دفتر‌ها و مکان‌های عمومی خود را به صورت اجاره به مشتریان تحویل می‌دهد. در حال حاضر از ماهیانه 100 دلار اجاره برای محیط‌های کوچک وجود دارد تا دفتر‌های بزرگ و مکان‌های کنفرانس که تا 4000 هزار دلار و حتی بیشتر افزایش می‌یابد. هم‌اکنون چندین دانشگاه دولتی در آمریکا و شرکت معروف HTC جزو مشتریان و استفاده کنندگان این پلتفرم هستند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه