امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

صرافی بایننس بزرگترین، معتبر‌ترین و پرحجم‌ترین صرافی رمز‌ارز دنیاست. بایننس با وجود اینکه دیرتر از رقبای خود وارد بازار شد اما خیلی زود موفق به جلب اعتماد معامله‌گران شده و جایگاه خود را تثبیت کرد. با گذر زمان به پیشرفت خود ادامه داد تا اینکه هم‌اکنون با اختلاف بزرگترین صرافی رمز‌ارز و یکی از معتبر‌ترین مراجع برای ارائه خدمات بلاکچینی در دنیا است. در مقاله‌ای دیگر به معرفی کامل صرافی پرداختیم، حال می‌خواهیم نحوه خرید و فروش رمزارز در این صرافی را آموزش بدهیم.

معرفی صرافی بایننس – Binance بزرگترین صرافی دنیا

 نحوه خرید و فروش در صرافی Binanace چگونه است؟

در مقاله قبلی چگونگی ثبت‌نام و مشکلات پیرامون استفاده از صرافی بایننس را توضیح دادیم، حال فارغ از حواشی مربوط تنها به آموزش خرید و فروش در صرافی می‌پردازیم.

در ابتدا سایت بایننس را باز کرده، موس خود را در نوار بالای سایت روی قسمت Trade برده، سپس گزینه SPOT را فشار دهید.

صفحه اصلی سایت بایننس

پس فشردن گزینه SPOT وارد صفحه جدیدی می‌شوید که معاملات در حال انجام هستند. این قسمت دفتر سفارشات و تمامی معاملات در لحظه به شما نشان داده می‌شود و قیمت ثانیه به ثانیه در حال جابه‌جایی است.

پلتفرم معاملاتی بایننس

در پایین این قسمت جعبه‌ای وجود دارد برای سفارش گذاشتن شما. شما می‌توانید سفارش خرید یا فروش گذاشته یا حتی با میانگین قیمت لحظه‌ای بازار سفارش دیگران را پر (Fill) کنید.

قسمت مربوط به ثبت سفارشات

انواع سفارشات خرید یا فروش

در پلتفرم‌های معاملاتی چندین روش سفارش گذاری وجود دارد که معامله‌گران بسته به استراتژی خود می‌توانند از آنها استفاده کنند. در زیر به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

مارکت (Market) – در صورت خرید یا فروش به وسیله مارکت، معامله در همان قیمت لحظه‌ای بازار انجام می‌شود. در واقع مارکت سفارشات از قبل گذاشته شده دیگر معامله‌گران را پر می‌کند. سیستم به‌صورت خودکار سفارش‌هایی که نزدیک‌ترین قیمت به قیمت اکنون بازار باشد را پیدا کرده و پر می‌کند.

لیمیت (Limit) – لیمیت برای ایجاد یک سفارش در قیمتی که هنوز بازار به آن نرسیده است، استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال بیت کوین هم‌اکنون در قیمت 30 هزار دلار معامله می‌شود، شما یک سفارش تایین می‌کنید در صورتی که بیت کوین به قیمت 25 هزار دلار برسد برای شما خرید انجام دهد.

همچنین می‌توانید پس از خرید یک رمز‌ارز قیمت فروش مدنظر خود را انتخاب کرده و سفارش بگذارید، حال سیستم به‌صورت خودکار در صورت رسیدن قیمت به سفارش شما و وجود خریدار سفارش شما را پر می‌کند.

پس از ایجاد یک لیمیت اوردر (سفارش شرطی) دارایی شما درگیر آن سفارش می‌شود و دیگر نمی‌توانید با همان دارایی سفارش دیگری تایین کنید.

استاپ لیمیت – Stop Limit – این قسمت از دو شرط تشکیل شده است. برای زمانی استفاده می‌شود که شما یک دارایی را خریده و قصد دارید هم حد ضرر هم حد سود برای معامله خود تایین کنید.

استاپ لیمیت از 2 المان تشکیل شده است، لیمیت همانطور که توضیح دادیم سفارش شما را پر می‌کند و معامله انجام می‌شود اما دارایی شما درگیر شده و دیگر نمی‌توانید سفارش دیگری اعمال کنید.

حال باکمک استاپ تا زمانی که ماشه استاپ فعال نشده باشد دارایی درگیر سفارش لیمیت نخواهد شد! به مثال زیر توجه کنید.

شما مقداری بیت کوین در قیمت 30 هزار دلار خریده‌اید، قصد دارید که برای آن هم حد ضرر هم حد سود تایین کنید. برای این کار نیاز به اعمال 2 استاپ و 2 لیمیت دارید. تصور کنید حد سود شما قیمت 45 هزار دلار و حد ضرر شما 25 هزار دلار شد. پس برای اعمال این سفارش‌ها یک استاپ در قیمت 42 هزار و یک لیمیت در قیمت 45 هزار تایین می‌کنید. برای حد ضرر نیز یک استاپ در قیمت 27  هزار دلار و یک لیمیت در قیمت 25 هزار دلار قرار می‌دهید.

حال تا زمانی که قیمت به استاپ‌ها نرسیده دارایی شما آزاد می‌ماند و درگیر هیچ سفارشی نمی‌شود. زمانی که قیمت به استاپ 42 هزار (یا 27هزار) برسد دارایی درگیر لیمیت 45 هزار (یا 25) شده و در صورت رسیدن قیمت به لیمیت‌ها معامله شما انجام می‌شود. وجود استاپ به دلیل این است که دارایی تا زمانی که به نزدیکی لیمیت‌ها نرسد آزاد بماند تا بتوانید 2 طرف معامله خود (حد ضرر و حد سود) را مدیریت کنید.

معاملات اسپات (SPOT) به چه معناست؟

در معاملات اسپات تمامی معاملات به‌صورت واقعی انجام می‌شود، خریداران واقعا خریدار آن دارایی هستند و پس از خرید مالک واقعی آن می‌شوند. اما در معاملات فیوچرز نه واقعا خریدی آنجام می‌شود و نه واقعا فروشی. همه چیز به‌صورت قراردادی بوده تنها می‌توان از جابه‌جایی قیمت‌ها سود گرفت.

آموزش واریز و برداشت در صرافی بایننس

واریز و برداشت در صرافی بایننس مراحلی شبیه بهم اما برعکس دارند. کاربران ایرانی نمی‌توانند از امکانات واریز و برداشت فیات استفاده کنند و تنها باید به‌صورت رمز‌ارز اینکار را انجام دهند. در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

ابتدا لاگین کرده و وارد اکانت خود شوید، سپس از نوار بالا گزینه کیف‌پول (Wallet) را فشار داده و وارد صفحه فیات و اسپات (Fiat and Spot) شوید.

برداشت از بایننس مرحله اول

حال از نوار بالا گزینه برداشت یا Withdraw را فشار دهید.

برداشت از بایننس مرحله دوم

در این صفحه جدید قسمت برداشت Withdraw را فشار داده و از بین گزینه فیات و کریپتو، کریپتو را انتخاب کنید. حال باید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس شبکه‌ای که می‌خواهید رمز ارز خود را در آن انتقال دهید انتخاب کنید.

برداشت از بایننس مرحله سوم

در  این قسمت شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برداشت از بایننس مرحله چهارم

حال با وارد کردن آرس کیف پول مقصد می‌توانید گزینه برداشت را فشار داده از برداشت رمز ارزی خود را انجام دهید. برای واریز نیز مراحل کاملا مشابه است. با این تفاوت که به‌جای صفحه برداشت (Withdraw) باید صفحه واریز (Deposit) را باز کرده و آدرس کیف پول ارائه شده توسط بایننس را در کیف پول مبدا خود وارد کنید.

کلام آخر

در این پست تلاش کردیم آموزشی کاربردی درباره نحوه استفاده از صرافی بایننس و انجام معاملات در آن به شما ارائه دهیم. هرچند که خدمات بایننس تنها به معاملات خلاصه نمی‌شود و آموزش کامل آن نیازمند چندین و چند مقاله است. قبل از تصمیم به استفاده از بایننس حتما مقاله معرفی بایننس رو مطالعه کرده و از ریسک‌ها و حواشی مربوط به آن مطلع شوید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه