امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

بازی دنیای بیگانه یا Alien Worlds یکی از بازی‌های پرطرفدار دنیای بلاکچین است. این بازی از طریق استخر‌های جذب سرمایه(Launch Pad) صرافی معتبر بایننس به دنیا معرفی شد و پس از لیست شدن توکن آن(TLM) در بایننس، مورد توجه قرار گرفت. محیط بازی در فضا و کهکشان‌ها طراحی شده و بازی کنندگان برای بدست آوردن توکن TLM با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند. در ادامه مقاله به معرفی کامل بازی خواهیم پرداخت.

بازی Alien Worlds چیست؟

بازی دنیای بیگانه یک بازی بلاکچینی در بستر بلاکچین Wax و بایننس اسمارت چین (BSC) است. بلاکچین واکس وظیفه انجام برخی تراکنش‌های داخل بازی را برعهده دارد و بایننس اسمارت چین میزبان توکن تریلیوم یا TLM است. بازی دنیای بیگانه از فاکتور‌‌های مهم دیفای، گیمینگ و متاورس بهره‌مند شده و همین امر آن‌را به یکی از بازی‌های پرطرفدار دنیای بلاکچین تبدیل کرده است. 

در این بازی سیاره‌هایی وجود دارد که حاوی عنصر با ارزشی به‌نام تریلیوم TLM هستند. این سیاره‌ها هرکدام نرخ بهره برداری (استخراج TLM) و نرخ شارژ مجدد متفاوتی دارند. کاربران با انتخاب سیاره مناسب و سفر به آنها به کمک سفینه‌های فضایی می‌توانند شروع به استخراج TLM و کسب درآمد کنند.

همچنین به امکان مبارزات کارتی بازی‌کنندگان نیز وجود دارد. کاربران به واسطه کارت‌هایی که در بازی بدست می‌آورند که هرکدام توکن‌های NFT هستند، می‌توانند به مبارزه با یکدیگر اقدام کنند و توکن تریلیوم بدست آورند.

معرفی NFT‌ های داخل بازی

همانطور که میدانید تمامی بازی‌های بلاکچینی از توکن‌های غیرمثلی بهره‌مند هستند، دنیای بیگانه نیز از این امر مستثنا نیست. توکن‌های غیرمثلی این بازی در قالب ابزارها، آواتارها، زمین‌ها، آیتم‌های جنگی و موارد دیگر وجود دارند. بازی‌کنندگان می‌توانند اقدام به ساخت و خرید این توکن‌ها و همچنین استخراج آنها در سیارات بکنند. استخراج توکن‌های غیرمثلی کاملا شانسی و بسته به الگوریتم‌های طراحی شده بازی است.

بازی کنندگان می‌توانند با استفاده از بازار atomic hub اقدام به معامله این توکن‌ها و کسب درآمد از آنها بکنند.

ابزار‌ها (Tools)

ابزار‌ها برای استخراج تریلیوم مورد استفاده قرار می‌گیرند، هنگام شروع بازی یک بیلچه به همه بازی‌کنندگان اهدا می‌شود. برای پیدا کردن ابزار بهتر باید به ماجراجویی در متاورس بازی بپردازید. همچنین اگر خوش شانس باشید هم ممکن است هنگام استخراج ابزار‌های جدیدی استخراج کنید. هر ابزار نیز نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارد. بعضی از آنها برای پیدا کردن NFTها مناسب هستند و بعضی قدرت استخراج تریلیوم بیشتری دارند.

تمامی بازی‌کنندگان به‌صورت همزمان اجازه استفاده از 3 ابزار را در اختیار دارند. با ترکیب کردن ابزار‌های مختلف می‌توانید قدرت استخراج و شانس بدست آوردن آیتم‌های خود را تغییر دهید.

مینیون‌ها (Minions)

مینیون‌ها شخصیت‌هایی که هستند که در مبارزات داخل بازی استفاده می‌شوند، همچنین در بازی‌ها کامیونیتی محور پروژه نیز کاربرد دارند. مینیون‌ها مشتاقانه منتظر بروز رسانی Thunderdome هستند.

اسلحه‌ها

اسلحه‌ها برای مبارزات کاوشگران سیاره‌ها استفاده می‌شود. تمامی اسلحه‌ها نرخ قدرت دفاعی و حمله‌ای متفاوتی دارند. با گسترش متاورس کاربرد این آیتم‌ها نیز بیشتر می‌شود.

آواتار

آواتار‌ها چهره شما در متاورس هستند. اولین آواتار انتخابی شما برای استخراج کاربرد داشته و اولین آواتارها از بین آنهایی که توسط فدراسیون بازی ارائه شده‌اند انتخاب می‌شود.

NFT های ماموریت

این NFTها با رفتن به ماموریت‌ها بدست می‌آیند. در صورت پیدا کردن این توکن‌ها در متاورس بازی می‌توانید در بازی‌های جانبی شرکت کرده و قدرت‌های خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید ماموریت خود را بسازید.

کاربرد زمین‌ها در بازی دنیای بیگانه

در هر سیاره چندین زمین وجود دارد که برای استخراج TLM از آنها استفاده می‌شود. این زمین‌ها هستند که نشان‌دهنده میزان استخراج (نرخ بهره برداری)، میزان شارژ مجدد و مقدار کمیسیون استخراج هستند.

کاربرانی که اقدام به استخراج TLM می‌کنند، بایستی مقداری کمیسیون به مالک زمین بدهند. کمیسیون‌ها نیز بسته به قابلیت زمین‌ها متفاوت است.

کاربران با گشت و گذار می‌توانند زمین‌هایی که کمیسیون کمتری دارند را پیدا کرده و از آنها استفاده کنند.

تمامی زمین‌ها به شکل توکن NFT بوده و قابلیت خرید و فروش آنها در بازی وجود دارد.

توکن TLM و کاربرد‌های آن

توکن TLM توکن بومی پلتفرم و قلب تپنده دنیای بیگانه است. این توکن در سه بلاکچین وکس، اتریوم و بایننس اسمارت چین وجود دارد. کاربران می‌توانند توکن‌های خود راه به بلاکچین مدنظر انتقال دهند. عرضه توکن‌های تریلیوم به واسطه کاربران انجام می‌شود. توکن‌ها به سیارات و زمین‌ها منتقل شده و توسط بازی‌کنندگان استخراج و سپس به بازار عرضه می‌شود.

طبق داده‌های کوین مارکت کپ، عرضه این توکن به 10 میلیارد عدد محدود شده و هم‌اکنون چیزی در حدود 10 درصد از آنها عرضه شده است.

کاربرد‌های توکن TLM عبارتند از:

استیکینگ: هولدر‌ها با استیک کردن توکن در بازی می‌توانند کسب درآمد کنند.حاکمیت سیاره‌ها: بازی‌کنندگان به‌واسطه این توکن می‌توانند در حاکمیت سیاره‌ها نقش داشته باشند.پاداش‌دهی: کاربران فعال از طرف شبکه به‌دلیل فعالیت خود با توکن تریلیوم پاداش می‌گیرند.پول درون بازی: تمامی معاملات، آپگرید‌ها با استفاده از توکن TLM انجام می‌شود.

چگونه می‌توان بازی دنیای بیگانه را شروع کرد؟

برای شروع بازی لازم به طی کردن مراحل زیر است. پس از آن به راحتی بازی برای شما آغاز خواهد شد.

1- ابتدا وارد سایت play.alienworlds.io شوید.

2- حال نیاز به نصب و فعال‌ سازی کیف پول Wax دارید.

3- پس ساخت حساب و فعال سازی اکانت Wax وارد دنیای بیگانه برای ساخت شخصیت و آواتار خود می‌شوید.

4- پس از تایید شرایط و قوانین بازی بر روی کلمه I’m ready کلیک کنید.

5- حال سیاره‌ای به شما اختصاص داده می‌شود که می‌توانید تا شروع به استخراج کنید.

تمامی مراحل و اقدامات بازی نیاز به تایید تراکنش قرارداد هوشمند دارد.

کلام آخر

بازی دنیای بیگانه یا Alien worlds یکی دیگر از بازی‌های بلاکچینی است که به واسطه حمایت بایننس از این پروژه تا حد قابل قبولی مورد استقبال قرار گرفته است. این بازی قابلیت کسب درامد در کنار سرگرمی را به کاربران هدیه داده است. دنیای بیگانه همچنین از نقشه راه خوبی برخوردار است و می‌توان به آینده آن امیدوار بود. اگر به این مقاله علاقه‌مند شدید، حتما یک شانس به تجربه بازی به خود بدهید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه