امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

لیست معرفی برترین بازی های NFT برای اندروید

دنیای NFT به سرعت در حال رشد است و رشد جامعه NFT باعث شده است که بازی‌های هم به آن روی بیاورند. از آنجایی که توسعه دهندگان بیشتری در حال ساخت چنین بازی های رمزنگاری هستند، صنعت بازی های بلاک چین در حال ورود به یک بازار کاملاً جدید با پتانسیل های زیاد است.

بازی‌های NFT بازیکنان را قادر می‌سازد تا با تکمیل کوئست‌ها یا قرار دادن توکن‌های خود، درآمد غیرفعال ایجاد کنند و به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که از بازی‌های بازی درآمد بیشتری کسب کنند. بنابراین، کدام بازی NFT برای کاربران اندروید بهترین است؟ ما در زیر فهرستی از بهترین بازی‌های NFT را گرد هم آورده ایم، توجه داشته باشید که این لیست یک رتبه بندی نمی باشد و صرفا جهت معرفی برترین بازی های NFT برای اندروید به شما عزیزان نوشته شده است.

1. هیرورس | Heroverse

HeroVerse اولین بازی در سبک Match-Three Puzzle و RPG استراتژی NFT است. این بازی نه تنها یک تجربه سرگرم‌کننده از سبک Match-Three ارائه می‌کند، بلکه عناصر اصلی کاوش و غارت در RPG را نیز حفظ می‌کند. Heroverse یک بازی مناسب برای همه گیمرهایی است که عاشق حل پازل هستند. HeroVerse دارای 2 مفهوم اصلی است: بازی NFT برای بازیکنانی که به دنبال NFT هستند و بیشتر روی سود تمرکز می کنند و بازی سنتی برای بازیکنانی که برای سرگرمی و تجربه بازی می کنند. یکی از بزرگترین اهداف HeroVerse ایجاد یک گیم پلی است که 2 ویژگی فوق را ترکیب کرده و همه بازیکنان NFT و بازی های سنتی را به خود جذب کند. لینک دانلود Heroverse در GooglePlay

2. آپلند | Upland

آیا همیشه دوست داشته اید که بخشی از یک شرکت املاک و مستغلات باشید؟ Upland به عنوان بهینه ترین انتخاب در لیست بهترین بازی های NFT اندروید برای شما در اینجا قرار دارد.این پلتفرم به شما امکان می دهد زمین ها و املاک مجازی مرتبط با آدرس واقعی را بخرید، بفروشید، تجارت کنید و مبادله کنید. با تبدیل شدن به یک “مالک زمین دیجیتال”، کاربران می توانند ملک بسازند و کوین UPX کسب کنند. این پروژه از بلاک چین برای پیوند دادن هر ویژگی در پلتفرم Upland به NFT استفاده می کند. لینک دانلود Upland در GooglePlay

3. بازماندگان گمشده | Lost Survivors

کاربران دستگاه‌های Android نیز می‌توانند بازی Lost Survivors را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های NFT موجود در بازار بررسی کنند. Lost Survivors هنوز در مراحل اولیه توسعه بازی است، اما چیزهای زیادی برای دوست داشتن در آن وجود دارد، حتی برخی از بازیکنان می‌گویند که بازی Lost Survivors در مقایسه با عناوین کاملاً توسعه‌یافته، یک عنوان برتر است. در این بازی شما می توانید جزیره خود را بسازید، کمپ خود را گسترش دهید و با پیشرفت در بازی، کمپ خود را ارتقا دهید، اکتشافات را شروع کنید و مناطق جدیدی را در اطراف جزیره خود کشف کنید. همه بازماندگان و حیوانات عجیب و غریب را نجات دهید. جامعه ای از بازماندگان و حیوانات دوست داشتنی ایجاد کنید. منابع را جمع‌آوری کنید، جنگل استوایی می تواند تمام مواد مورد نیاز را برای شما فراهم کند. لینک دانلود Lost Survivors در GooglePlay

4. موباکس | MOBOX

پلتفرم MOBOX برای انجام بازی ها به شما پاداش می دهد. شما می‌توانید از میان چندین بازی که در وبسایت MOBOX موجود است، یکی را انتخاب کنید. بازی هایی مانند MOMOverse، MOMO Farmer، ChainZ Arena و تعدادی دیگر در وبسایت MOBOX.io موجود هستند. MOBOX سیستمی است که NFT، سرگرمی و فناوری DeFi را ادغام می کند. علاوه بر این، MOBOX به عنوان یک بازی رایگان، بازار مخصوص به خود را دارد که می توانید به راحتی اقلام بازی را بفروشید و بخرید. لینک دانلود MOBOX در GooglePlay

0

این روز‌ها با توجه به رونق بازار رمز‌ارز‌ها، وجود پلتفرم‌های معاملاتی و بستر امن سرمایه‌گذاری الزامی شده است. اگرچه تعداد صرافی‌های رمز‌ارزی بسیار زیاد شده است اما پیدا کردن یک پلتفرم ایمن و قابل اعتماد بسیار حائز اهمیت است. Bingx یک صرافی نوپا و بین‌المللی است که به تازگی در حال کسب محبوبیت در بین معامله‌گران این حوزه است. در این مقاله قصد داریم به معرفی این صرافی بپردازیم.

معرفی صرافی Bingx

بینگ ایکس، یک صرافی آنلاین بین‌المللی است که در سال 2018 در سنگاپور تاسیس شد. چندی بعد در روسیه و کره جنوبی نیز به تاسیس شعبات خود پرداخت، بینگ اکس هم‌اکنون در بیش از 100 کشور خدمات رمز‌ارزی ارائه می‌دهد. بینگ ایکس خدماتی از قبیل معاملات اسپات، ابزار‌های بازار مشتقه و همچنین کپی تریدینگ و چندین موارد دیگر را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این صرافی پس از معرفی سیستم کپی تریدینگ، به موفقیت چشمگیری در آسیا دست یافت.

صرافی Bingx، در سال 2018 با نام Bingbon تاسیس شد. پس از کسب موفقیت‌ها و ارتقا جایگاه خود نام آن به Bingx تغییر یافت. همچنین در سال 2021 از طرف سایت معتبر تریدینگ ویو (TradingView)، به‌عنوان بهترین پلتفرم معاملاتی سال انتخاب شد.

امکانات صرافی بینگ ایکس

پلتفرم معاملاتی بینگ ایکس از تمام امکانات معقول یک صرافی برخوردار است. با وجود اینها چندین قابلیت جدید در شبکه و جامعه خود ایجاد کرده که هرکدام جذابیت‌های خاص خودشان را دارند.

در پلتفرم بینگ ایکس کاربران می‌توانند با معامله‌گران و تحلیل‌‎گران نخبه ارتباط برقرار کنند، نظرات آنها را دنبال کنند یا حتی نظرات خود را به اشتراک بگذارند. جامعه بینگ ایکس روز به روز درحال پیشرفت و فعال‌‎تر شدن است، حضور در چنین جامعه‌ای می‌تواند به رشد شخصی معامله‌گران کمک کند.

قابلیت کپی‌‎تریدینگ نیز یکی دیگر امکانات مهم‌ این پلتفرم است. کاربران می‌توانند استراتژی معامله‌گران حرفه‌ای را مشاهده کنند، و بهترین استراتژی را انتخاب کرده و با ایجاد قابلیت کپی‌تریدینگ به کسب سود بپردازند. همچنین اگر خود را یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌دانید، می‌توانید استراتژی خود را ارائه داده تا دیگران به کپی کردن معاملات شما بپردازند. در این صورت 8 درصد از سود معامله برای شما خواهد بود.

دیگر ویژگی‌های بینگ ایکس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی بین‌المللی، حمایت از معامله‌گران ایرانی است. بینگ‌اکس از احراز هویت ایرانیان پشتیبانی کرده و همچنین بدون نیاز به احراز هویت نیز قابل ارائه خدمات است. این صرافی بدون نیاز به احراز هویت، روزانه تا سقف 50 هزاردلار اجازه برداشت می‌دهد که خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

امکان اتصال حساب بینگ ایکس به تریدینگ ویو

یکی دیگر از امکانات این صرافی، قابلیت اتصال حساب خود به اکانت تریدینگ ویو است. با انجام اینکار انجام معاملات بسیار ساده‌تر می‌شود. معامله‌گران می‌توانند تحلیل خود را در سایت قدرتمند تریدینگ‌ ویو انجام داده و مستقیما طبق همان تحلیل موقعیت معامله‌گری خود را ایجاد کنند.

0

پلتفرم آرت بلاک چیست؟

آرت بلاک پروژه‌ای است مبتنی بر بلاکچین اتریوم، این پروژه NFT محور قابلیت ایجاد توکن‌های غیرمثلی کاملا تصادفی، غیرقابل پیشبینی و غیرقابل دستکاری را به‌‌وجود آورده است. خریداران این دارایی‌‎ها، تا قبل از شکل‌گیری NFT هیچ ایده‌ای از ظاهر دقیق آن ندارند و اثر هنری کاملا غیرقابل پیش‌بینی است.

هنرمندان می‌توانند الگوریتم‌های خود را در این پلتفرم پیاده‌سازی کنند و محدوده قیمتی NFT‌ها، همچنین تعداد آنها را مشخص کنند. حال خریداران با انتخاب الگوریتم هنرمند مدنظر اقدام به ایجاد توکن غیرمثلی جدید و خرید آنها می‌کنند.

به‌عنوان مثال ممکن است طرحی را در سایت پلتفرم انتخاب کنید، حال برای خرید آن الگوریتم نسخه شخصی‌سازی شده برای شما را یجاد می کند که ممکن است از نظر رنگ کاملا متفاوت باشد، یا ممکن است مدل سه‌بعدی شده آن را برای شما تولید کند، یا حتی المان‌های کلیدی طرح را نیز تغییر دهد، این عدم قطعیت برای کاربران و دوستداران هنر مولد بسیار جذاب است.

هنر مولد چیست؟

هنر مولد، شاخه‌ای از فعالیت‌‌های هنری است که به واسطه رشد و ظهور فناوری به ‌وجود آمد. ظهور فناوری در تمام بخش‌های زندگی از جمله هنر تاثیرگذار بود و باعث به وجود آمدن شاخه‌های جدیدی از آن شد. هنر مولد که مستقیما زاده تکنولوژی است به هنری می گویند تا حد بالایی توسط خود تکنولوژی خلق می‌‎شود.

هنر مولد یا به اصطلاح هنر الگوریتمی، به شاخه‌ای از هنر می‌گویند که هنر‌مند با طراحی الگوریتم‌هایی خاص و وارد کردن آن به کامپیوتر، این اجازه را می‌دهد که کامپیوتر به صورت تصادفی شروع به تولید آثار هنری بکند. این شاخه از هنر در موسیقی، تصویر سازی، نقاشی و مجسمه‌سازی کاربرد دارد. کامپیوتر‌ها برای خلق اثر تا حدی که هنرمند به آنها اجازه می‌دهد، می‌توانند خود مختار باشند. همچنین آثار هنر مولد معمولا تصادفی و غیرقابل تکرار هستند.

به‌عنوان مثال تصور کنید الگوریتمی طراحی کرده و به کامپیوتر میفهمانید که با تاثیر گیری از صدای محیط، نت‌های موسیقی تولید کند. حال هرچه صدای محیط تغییر کند، بیشتر یا کمتر شود، همهمه به وجود بیاید یا شخصی فریاد بکشد سرنوشت قطعه موسیقی که کامپیوتر در حال تولید است تغییر خواهد کرد. به این مفهموم هنر مولد یا الگوریتمی گفته می‌شود.

هنرمولد با علم و فناوری در آمیخته است، در این شاخه از هنر، هنرمند علاوه بر ذوق هنری باید از علوم فناوری و کامپیوتری نیز آگاه باشد. هنرمولد غیرقابل پیشبینی است اما می‌توان چهارچوب و نظم کلی‌ای برای آن تعریف کرد.

0

معرفی پروژه جول سواپ

JulSwap مشابه Uniswap می باشد و در زنجیره هوشمند Binance فعال است. JulSwap همان موتور معاملاتی و تجزیه و تحلیل Uniswap و برخی از ویژگی های اضافی Sushiswap را ارائه می دهد. در نظر داشته باشید که تمام پروژه‌های BEP20 می‌توانند به صورت رایگان در JulSwap فهرست شوند.

JulSwap چیست؟

JulSwap توسط Tobias Graf، بنیانگذار JustLiquidity، مدیر عامل QuuTech و TGG در 29 دسامبر 2020 توسعه یافته است. این یک نسخه ارتقا یافته از UniSwap با ویژگی های پلتفرم های SushiSwap است. این پلتفرم از موتور معاملاتی و ابزارهای تحلیلی مشابه UniSwap استفاده می کند. این پلتفرم برای تعویض خودکار توکن های BSC-20 استفاده می شود. هدف اصلی JulSwap کاهش موانع برای ورود به بازار مالی غیرمتمرکز و آسان کردن کار کاربران برای انتقال تجارت خود از سایر پلتفرم‌ها به زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است.

JulSwap کارمزدهای معاملاتی پایینی را دریافت می کند که بخشی از آن به ارائه دهندگان نقدینگی فعال داده می شود و بخشی دیگر به توکن های JULD تبدیل می شود. جول سواپ توسط پروتکل JustLiquidity برای پردازش تراکنش ها پشتیبانی می شود. همینطور در نظر داشته باشید که توکن JULD را نمی توان مستقیماً با ارز فیات خریداری کرد. ابتدا، کاربر باید ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین، تتر، اتریوم و موارد دیگر را بخرد و برای خرید توکن های JULD در پلتفرم صرافی Binance سپرده گذاری کند. توکن‌های JULb در استخر JustLiquidity برای کسب پاداش ها، استیک می‌شوند. برای استفاده از JulSwap به سایت JulSwap.com مراجعه نمایید.

بنیانگذار JulSwap / JustLiquidity

JustLiquidity که شرکت سازنده JulSwap است توسط Tobias Graf تاسیس شد. گراف همچنین بنیانگذار و مدیر عامل FMG24 GmbH & Co, KG, Wirtschaftskanzlei Mittelschwaben GmbH, QuuTech, CMH Ltd و همچنین مدیر عامل شرکت TGG Holding GmbH بود.

0

سرویس بلاکچین، مایکروسافت آژور

سرویس ابری بلاکچین Microsoft Azure، که پیش‌تر با نام ویندوز آژور به بازار آمده بود، بهترین سرویس بلاکچین ابری می باشد؛ به این معناست که نیازی به سرور ندارد. آژور با ارائه ی راه حل های پیشرفته ی مایکروسافت، اعتماد مورد نیاز کاربران دیجیتالی را ایجاد می کند. این سرویس ابری، بیش از 200 محصول و سرویس ابری را در خود جای داده است که راه حل های جدیدی را برای چالش های زندگی بیاورد. با ابزارها و چهارچوب های انتخابی خود افراد، اپلیکیشن ها در چندین سرویس ابری قایل اجرا و مدیریت خواهند بود.

بیش از 95 درصد شرکت ها (کوچک و بزرگ، قدیمی و جدید) از سرویس ابری بلاکچین Microsoft Azure استفاده می کنند تا از خدمات ابری و ایمن آن بهره ببرند. این بلاکچین بیش از سه دهه است که در این حوزه فعالیت می کند و بیش از 68,000 شریک دارد تا نیازهای افراد را ساپورت کند. سرویس ابری بلاکچین آژور عنوان جامع ترین سرویس بلاکچینی را به خود اختصاص داده است.

مزایای Microsoft Azureاز سری مزایای این بلاکچین می توان به قیمت آن اشاره کرد. این بلاکچین در مقایسه با آمازون که بسیار معروف می باشد، از هزینه های کمتری برخوردار است. به علاوه، چنانچه کاربران برای پرداخت، از سرور های ویندوز و یا SQL در نرم‌افزار ها استفاده کنند، نرخ پایین تری برای انتقال به آژور پرداخت خواهند کرد. همچنین، اشخاصی که به این سرور ها در بلاکچین Microsoft Azure منتقل می شوند، آپدیت امنیتی آنها به مدت سال رایگان خواهد بود.از سری مزیت های دیگر می توان به گسترده بودن منطقه های قابل پوشش سرویس ابری بلاکچین Microsoft Azure اشاره کرد؛ آژور این موقعیت را ایجاد می کند تا کاربران امکانِ آوردن اپلیکیشن های خود به نزدیک ترین منطقه به مشتریان خود را داشته باشند. در حال حاضر بیش از 60 منطقه و 140 کشور تحت پوشش این سرویس هستند.نکته ای که ارزش بررسی دارد، قدرتی می باشد که سرویس ابری بلاکچین آژور به سازمان ها ارائه می دهد تا به اهداف خود در راستای اطمینان سازی برای مخاطب ها برسند. ویژگی هایی را به آنها می دهد تا سیستم های حیاتی را با اطمینان خاطر طراحی کنند، این اطمینان هم به دلیل دسترسی زیاد، امکان بازیابی فاجعه ها و پشتیبانی و بک‌آپ می باشد.به منظور کمک به همه افراد برای استفاده از نوآوری ها و خدمات، آژور، طراحی های زیرساخت سرور و مرکز داده را با تأکید بر امنیت به اشتراک می گذارد؛ به علاوه، این حرکت کمکی به استقرار فضای ابری به صورت جهانی می کند.از طرفی، سرویس ابری Azure قابلیت استفاده از تمام سیستم عامل ها اعم از ویندوز، زبان های برنامه نویسی و پلتفرم ها را دارد.
هزینه ها در سرویس ابری بلاکچین، Microsoft Azure

ضمانت هایی در قیمت ها وجود دارد و در این بخش قصد داریم مقایسه ای نیز انجام دهیم و انتخاب را به عهده ی خود شما بگذاریم:

برای دیدن کامل مقاله حتما وارد لینک "معرفی MicroSoft Azure سرویس ابری بلاکچین" در سایت ارزیدو شوید.

هرگز بیشتر از چیزی که باید، پرداخت نکنید

در کار با منابع بلاکچین ها باید اطمینان حاصل شود که تمام فرایند های آژور با ابزار های مدیریت هزینه، به طور مؤثر در حال انجام کارهای خود هستند. این فرایند به کاربران کمک می کند تا:

روند مصرف و هزینه ی سرویس ابری را نظارت کنیدهزینه های ابری را به پروژه های تجاری تخصیص و پاسخگویی سازمانی را بهبود ببخشیدبا حذف منابع غیر فعال، بهینه‌سازی و ذخیره را انجام دهیدبا ارائه ی اطلاعات بر اساس داده ها، مدیریت ابریِ Azure و AWS را داشته باشید

هرگز بیشتر از چیزی که باید، پرداخت نکنید

در کار با منابع بلاکچین ها باید اطمینان حاصل شود که تمام فرایند های آژور با ابزار های مدیریت هزینه، به طور مؤثر در حال انجام کارهای خود هستند. این فرایند به کاربران کمک می کند تا:

روند مصرف و هزینه ی سرویس ابری را نظارت کنیدهزینه های ابری را به پروژه های تجاری تخصیص و پاسخگویی سازمانی را بهبود ببخشیدبا حذف منابع غیر فعال، بهینه‌سازی و ذخیره را انجام دهیدبا ارائه ی اطلاعات بر اساس داده ها، مدیریت ابریِ Azure و AWS را داشته باشید
خدمات رایگان سرویس بلاکچین، Azure

دو نوع خدمات رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد:

سرویس های مشهوری که تنها 12 ماه اولِ استفاده، به صورت رایگان ارائه می شوند. این در صورتی می باشد که قصد استفاده از آژور را با اعتبار 200 دلاری داشته باشید و سپس به پرداخت برسید. از جمله خدمات مشهور و معروف می توان به Azure Virtual Machines-Linux، Azure Managed Disks، Azure File Storage و غیره اشاره کرد که می توانید در سایت azure.microsoft.com لیست کامل را ببینید.بیش از 40 خدمات دیگر که همیشه رایگان می باشد. در خدمات رایگان فرقی نمی کند که افراد به صورت اعتباری وارد بلاکچین شده باشند و یا اینکه خریداری کرده باشند.از جمله خدمات همیشگی رایگان می توان به چند مورد اشاره کرد: Azure Bot Service، Azure Advisor و Azure Data Factory.
نحوه خرید سرویس ابری بلاکچین، آژور

خرید می تواند به دو صورت انجام شود. اولین مورد، خرید مستقیم از خود مایکروسافت می باشد. از بخش خرید پولی داخل سایت آژور امکان خرید وجود دارد. خرید مستقیم به این معناست که خود فرد، مدیریت محیط آژور را بر عهده دارد و ماهانه مجبور به پرداخت فیش ها می باشد. به علاوه افراد می توانند تا یک برنامه ی پشتیبانی نیز انتخاب کنند. برای خرید مستقیم، به بخش pay as to go مراجعه نمایید. به عنوان دومین مورد هم می توان از یک شریک کمک گرفت تا فرایند سرویس را بررسی کند و همچنین پشتیبانیِ مورد نیاز شما را تهیه کند که برای آن به بخش partners مراجعه کنید تا شریک خود را بیابید.

امنیت آژور

به دلیل استفاده از هوش مصنوعی، سرویس ابری بلاکچین Microsoft Azure بسیار امن بوده و از کلیه مسائل مربوط به حملات سایبری نیز پیش‌گیری می کند. در نتیجه بستری امن و ایمن را برای کاربران ایجاد می کند.

0

معرفی بلاکچین IBM

تصمیم گیرنده های این حوزه از تکنولوژی به دنبال ایجاد بلاکچین ها برای تسهیل کردن این تکنولوژی هستند. پلتفرم بلاکچین IBM قدرت و سرعتی را به کاربران می دهد تا به اهداف این بلاکچین ها به راحتی برسند. این سیستم، خدمات بلاکچینی سازمانی را ارائه می کند. آی‌بی‌ام (IBM) وظیفه ی توسعه دادن به بلاکچین های خصوصی و مجاز را دارد که در مقابل، بلاکچین های عمومی از جمله اتریوم و بیت‌کوین قرار دارند. IBM به طور خاص از یک پروتکل بلاکچین منبع باز استفاده می کند که توسط مجموعه های مشارکتی لینوکس به عنوان لایه ی پایه ی بلاکچین خود ساخته شده است.

این بلاکچین به اعضای شبکه اجازه می دهد تا شبکه را با عملکرد و امنیت لازم در این صنعت، ایجاد، توسعه، کنترل و رشد دهند. پلتفرم IBM افراد را قادر می سازد تا تنها با چند کلیک یک رابط کاربری آسان برای مدیریت شبکه ها و کانال ها فراهم کنند. هنگامی که شخصی قصد رشد شبکه ای را دارد، این پلتفرم دعوت افراد و اجزاء را به شبکه تسهیل می کند، کانال های مورد نیاز را ایجاد می کند، سیاست های کنترل و مدیریت را مختص شبکه ایجاد می کند و چندین عملیات دیگر را انجام می دهد.

برخی از پروژه های انجام شده در IBM Blockchain را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

راه حل محاسبه ای و یا همان لاجیستیک در Food Trustپرداخت برون مرزی World Wireشناسایی راه حل مدیریت Trusted Identity

بلاکچین IBM جزء اعضای Hyperledger  می باشد که در سال 2015 ایجاد شد. این پلتفرم با در نظر گرفتن کتابخانه ای گسترده و توسعه یافته این امکان را ایجاد می کند تا بیزینس ها بدون استفاده از بلاکچین های عمومی همچون اتریوم و بیت‌کوین راه حل های لازم برای حل مسائل بلاکچین را پیدا کنند. در حالی که IBM کدهای بیشماری برای این پروژه زده است، این بلاکچین از تلاش های زیادِ چندین شرکت همچون Digital Asset،Accenture SWIFT،VMware،Wells Fargo،Mitsubishi UFJ Financial Group،Wells Fargo و Fujitsu ایجاد شده است. در سال 2019 تعداد این شرکت های داخل کنسرسیوم از 250 عدد عبور کرد.

در میان کلیه اعضای تشکیل دهنده ی کنسرسیوم، IBM با داشتن 3,631 کار عنوان فعال ترین را به خود اختصاص داده است. برای افرادی که قصد دارند تا در این جوامع شرکت کنند حائظ اهمیت می باشد که شهرت اعضای شرکت کننده و یا تصمیم گیرنده به چه شکل می باشد.

Hyperledger Fabric در بلاکچین IBM

هسته ی اصلی بلاکچین آی‌بی‌ام هایپر‌لجر فابریک می باشد. hyper fabric پایه ی قوی‌ای را ایجاد می کند تا شبکه های بیزینس های غیر متمرکز بدون نیاز به ادغام راه حل ها ایجاد شوند. ادغام پلتفرم بلاکچین IBM با این فابریک باعث شده است تا توانایی ها و ارزش های مورد نیازِ شرکت ها به روی کار بیایند تا امنیت، سرعت و مقیاس مورد نیاز را در صنعت امروزه ایجاد و به نوآوری تبدیل کنند.

خبری منتشر شد که حاکی از آن است که پلتفرم IBM Blockchain می تواند تغییرات ورژن دوم Hyperledger Fabric را در سیستم خود پیاده‌سازی کند و امنیت و قابلیت استفاده را بهبود ببخشد. با این فرایند می تواند امنیت داده ها را بالا ببرد و ا این بروزرسانی می تواند قراردادهای هوشمند این پلتفرم را ارتقاء دهد. با اضافه کردن این نسخه، مدل غیرمتمرکزی به این سیستم اضافه خواهد شد که به طرف های معامله این امکان را می دهد تا امکان تغییر پارامتر ها را پیش از معامله داشته باشند. این ویژگی‌ای است که نسخه ی اولیه با حاکمیت متمرکز خود از آن محروم بود.

ویژگی های مرجع این بلاکچین

پلتفرم بلاکچین IBM به صورت کاملا یکپارچه طراحی شده است تا در تسریع توسعه، مدیریت، و ساخت یک کسب و کار با شبکه ی چندگانه کمک کند. این بلاکچین یک پکیج کامل از نرم‌افزار ها، خدمات، ابزار ها و کدهای نمونه _هر آن چیزی که برای ایجاد، آزمایش و مدیریت یک شبکه مورد نیاز است_ را در اختیار می گذارد، بنابراین این امکان برای افراد ایجاد می شود تا شبکه ی بلاکچین خود را سریع تر و در چندین محیط ابری ایجاد کنند. با این IBM Blockchain تراکنش ها قابل اعتماد، شفاف و قابل استناد می باشند.

پلتفرم IBM Blockchain در IBM اَبری

پلتفرم IBM Blockchain در IBM اَبری نسل بعدیِ ارائه های این بلاکچین می باشد که به افراد کنترل کامل بر روی گواهینامه ها و گسترش های سیستم هایشان می دهد. این نسل از تکنولوژی شامل کنسول جدیدی از پلتفرم بلاکچین آی‌بی‌ام می شود؛ به این شکل که یک رابط کاربری می تواند پروسه و فرایند استقرار اجزاء در سرویس IBM ابری را تسریع ببخشد. این اجزاء همان هایی هستند که توسط خود افراد مدیریت و کنترل می شوند. این ورژن جدید در پلتفرم IBM باعث می شود تا این توانایی های کلیدی ایجاد شوند:

ساخت سریع تر و راحت تر شبکه ی خود با تجربه ای یکپارچهایجاد و اداره ی شبکه ها با کنترل کاملرشد شبکه های توزیع شده با فعال سازی های جدید انعطاف پذیری چند محیط ابری


امنیت و حریم خصوصی در شبکه

تمام بیزینس ها تمایل دارند تا اطلاعات تراکنش ها به علاوه ی اطلاعات خود افراد محرمانه بمانند و افراد به دنبال این اطمینان می باشند. پلتفرم بلاکچین IBM با به کارگیری سه مهره ی اصلی این اطمینان را به افراد می دهد:

کانال ها: این کانال ها برای زمانی می باشد که اطلاعات نباید با کل شبکه به اشتراک گذاشته شوند.پایگاه داده های خصوصی: دیتابیس در کنار دفترکل مورد استفاده قرار می گیرد تا تمام اطلاعات را ذخیره کند و اطمینان حاصل کنند که این اطلاعات نامبرده محفوظ می ماند و جایی به اشتراک گذاشته نمی شوند.تکنولوژی صفر اثبات دانش: این ویژگی این امکان را برای طرفی که اطلاعات خصوصی دارد ایجاد می کند تا اطلاعات مورد نیاز را بدون افشا به طرف دیگر ثابت کند.


به کارگیری IBM Blockchain در شرکت چینی لنوو

IBM یکی از توسعه دهندگان جهانی این فناوری بلاکچین به شمار می رود. سرویس مشتریان این شرکت نیازمند نظارت بر فرایندهای مشتریان خود می باشد که طی توافق و قرارداد شرکت لنوو و IBM، فناوری بلاکچین IBM به کمک این شرکت آمده است تا رصد برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری خود را بهبود ببخشد.

منبع: IBM Blockchain – سرویس ابری منبع باز

0

بلاکچین، فناوری که روز به روز دریچه‌های جدیدی بر روی زندگی بشر باز می‌کند. فناوری که از اقتصاد تا هنر گسترده شده و تاثیرات غیرقابل انکاری را به وجود آورده است. به‌طوری که حتی فدارسیون‌های ورزشی نیز از این فناوری انقلابی آگاه شده و به دنبال بهره‌برداری از آن هستند. از این‌رو فدراسیون ورزشی بسگتبال آمریکا با همکاری با یک شرکت فناوری اقدام به توسعه و تولید توکن‌های غیرمثلی از صحنه‌های جذاب بازی لیگ بسگتبال آمریکا کردند. در ادامه به معرفی این پلتفرم پرطرفدار خواهیم پرداخت.

NBA Top Shots چیست؟

پس از ظهور و همه‌گیر شدن تکنولوژی بلاکچین و توکن‌های غیرمثلی (NFT)، فدراسیون بسگتبال آمریکا تصمیم به احداث پلتفرمی برای تولید و فروش توکن‌های غیرمثلی با موضوع بسگتبال گرفت. این پروژه از همکاری فدراسیون بسگتبال آمریکا و شرکت فناوری محور Dapper Labs آغاز شد. این پروژه در ابتدا در بستر بلاکچین Flow فعالیت می‌کرد اما چندی بعد که شهره این توکن‌ها در بین طرفداران تکنولوژی پیچید بلاکچین اتریوم را نیز به پلتفرم خود اضافه کرد. NBA Top Shots که به معنی صحنه‌های برتر لیگ بستگبال ان بی ای است، توکن‌هایی هستند متشکل از صحنه‌های کوتاه بسگتبال، معرفی بازیکن‌های مطرح و همچنین اطلاعات آماری مانند تعداد بازی‌ها، تعداد امتیاز‌های کسب شده و مواردی از این قبیل. خیلی زود این پلتفرم و محصولات آن مورد توجه علاقمندان قرار گرفت. هم‌اکنون چندین میلیون دلار از این توکن‌ها فروش رفته و روز به روز به تعداد علاقه‌مندان آن اضافه می‌شود.

NBA TopShot

چگونه می‌توان توکن‌های NBA را خرید؟

تیم توسعه پلتفرم، هر چند وقت یکبار رویدادی به نام Drop برگزار می‌کنند. این رویداد دوره زمان مشخصی ندارد و به‌صورت تصادفی اتفاق می‌افتد. در این رویداد بسته‌های جدیدی از اتفاقات اخیر لیگ NBA تولید شده و درغالب NFT عرضه می‌شوند. این بسته‌ها قیمتی از چند دلار تا چند ده هزار دلار می‌توانند داشته باشد. برای دریافت این دراپ‌ها باید در سایت ثبت‌نام کرده و منتظر اتفاق افتادن این رویداد بمانید.

همچنین قسمتی در سایت وجود دارد به‌نام Market Place، در این قیمت کاربران به خرید و فروش توکن‌های از پیش دراپ شده می‌پردازند. به‌طبع هرکس می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را داشته باشد. بسته به کمیابی توکن‌ها و میزان طرفدار آنها قیمت‌ها نیز متفاوت است.

این توکن‌ها به دلار، اتریوم و توکن فلو (Flow) قابل معامله هستند.

اگر علاقمند به شرکت در دراپ‌ها هستید، باید همواره سایت NBAtopshots را زیر نظر داشته باشید.

Topshot Tokens

معرفی دسته‌‌بندی توکن‌های NBA

توکن‌های NBA که در رویدادها دراپ می‌شود در بسته به کمیابی آنها در دسته‌بندی های متفاوتی تقسیم بندی می‌شوند. این تقسیمات شامل

Common – توکن‌های معمول بیشتر از همه دارپ شده و ارزش کمتری خواهند داشت. این توکن‌ها در 95 درصد مواقع دراپ می‌شوند.Fandom – این توکن‌ها نسبتا کم‌یاب بوده و به‌طبع ارزش بالا‌تری خواهد داشت. این دسته در 2.5درصد مواقع دراپ می‌شود.Rare – توکن‌های نایاب شامل هیجان انگیز‌ترین لحظه‌ای بسگتبال که قیمت بالایی دارند. تنها 1.6 درصد شناس دراپ شدن آنها وجود دارد.Legendary – توکن‌های افسانه‌ای که نوعی نایاب هستند و تاریخی‌ترین لحظه‌های بسگتبال را در خود جای داده‌اند. این دسته از توکن‌ها تنها 0.09 درصد شانس دراپ شدن دارند. همین نایابی آنها باعث قیمت بسیار بالای آنها می‌شود.

دسته‌بندی توکن‌ها

آینده احتمالی پروژه چگونه خواهد بود؟

معمولا پیشبینی آینده فناوری‌های نوپا در حاله‌ای از ابهام قرار دارد. هم‌اکنون این توکن‌های غیرمثلی بسگتبال تنها کاربرد کلسیونی دارند و فعلا نمی‌توان کاربرد دیگری برای آن تعریف کرد. البته همین یک کاربرد برای علاقه‌مندان دو آتیشه بسگتبال کفایت می‌کند. البته با پیشرفت دنیای دیجیتال و حرکت بشر به سمت آن این توکن‌ها روز به روز ارزشمندتر و پرکاربر‌تر خواهد شد. تاکنون از این پروژه استقبال خوبی به عمل آمده و جزو معروف‌ترین پروژه‌‌های NFT محور دنیای بلاکچین است.

NBA NFTs

کلام آخر

پلتفرم NBA Top Shots، تاکنون یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های مرتبط به توکن‌های غیرمثلی بوده است. این پلتفرم تاکنون موفق به فروش چندین میلیون دلار توکن NFT شده و بازار آن از حجم معاملات بالایی برخوردار است. هرچند که با قطعیت نمی‌توان در مورد آینده این پروژه نظر داد، اما شکی در نوآوری و خلاقانه بودن ایده آن نیست. اگر به بسگتبال و دنیای فناوری علاقه‌مند هستید، می‌توانید سری به سایت NBA topshot بزنید و از لحظه‌های دیدنی بسگتبال لذت ببرید.

​منبع: NBA Top Shot ترکیب هنر، ورزش و تکنولوژی

0

روز به روز به تعداد بازی‌های بلاکچینی افزوده می‌شود، برخی از آنها بسیار پستانسیل و خلاقانه هستند، برخی دیگر بدون هدفی خاص تنها برای فروش توکن‌هایی بی ارزش شروع به‌کار کرده‌اند. بازی بلاکچینی الفین کینگدوم (Elfin kingdom)، یکی دیگر از بازی‌های جدید بلاکچینی که در بستر بایننس اسمارت‌چین شروع به کار کرده است. این بازی بسیار از المان‌های مهم بازی اکسی اینفینتی الهام گرفته و به‌نوعی ادامه رو مسیر آن است. تاکنون نسخه بتای بازی راه‌اندازی شده و بسیاری از بخش‌های آن غیرقابل دسترس است. همچنین اطلاعاتی از قیمت توکن‌های آن در سایت کوین مارکت کپ درج نشده است. با توجه به‌ داده‌های در دسترس سعی کردیم در این مقاله به معرفی این بازی پرپتانسیل بپردازیم، با ما همراه باشید.

معرفی بازی Elfin kingdom

الفین کینگدوم به معنی قلمرو الفین‌ها یک بازی بلاکچینی جدید، مبتنی بر بلاکچین بایننس اسمارت چین است. این بازی بسیار شبیه به اکسی اینفینیتی طراحی شده و المان‌های اصلی آن با اکسی برابری می‌کند. الفین‌ها موجوداتی فانتزی چیزی شبیه به همان اکسی‌ها هستند. این بازی از قسمت‌های مختلفی مانند قسمت فارم، قسمت ماجراجویی (Advanture)، قسمت آرنا (Arena)، قسمت بانک و چندین بخش دیگر تشکیل شده است.

البته در نسخه بتا دسترسی به بسیاری از قسمت‌های بازی بسته بوده و نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

به‌طورکلی بازی‌کنندگان در این بازی می‌توانند به انجام مراحل ماجراجویی بپردازند، با دیگر بازیکنان مبارزه کنند، برای پیدا کردن الفین‌های مختلف گشت و گذار کنند و به کسب درامد از طریق بدست آوردن توکن بازی و همینطور آیتم‌های مختلف بپردازند.

بخش‌های مختلف بازی الفین کینگدوم

همانطور که گفته شد، چندین بخش در بازی وجود دارد که همچنان بسیاری از آنها قابل دسترسی نیست. با این حال با توجه اطلاعات منتشر شده از طرف تیم پروژه به معرفی این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

بخش آرنا (Arena)

آرنا که به شکل یک استادیوم ورزشی در وسط نقشه بازی نمایش داده می‌شود، مکانی برای مبارزات PVP است. در این قسمت بازی‌کنندگان می‌توانند با پرداخت مقداری توکن بازی به مبارزه با یکدیگر بپردازند و درصورت پیروزی با دریافت توکن بازی پاداش می‌گیرند. مشابه این بخش در بازی اکسی نیز وجود دارد.

بخش فارم

در قسمت فارم می‌توانید اقدام به پیدا کردن و رام کردن الفین‌ها و هچنین غذای الفین‌ها بکنید. برای رام کردن الفین‌ها باید قدرت‌های خاصی که با انجام دادن ماموریت‌های روزانه (Daily Quest) بدست میاورید را در اختیار داشته باشید و هوشمندانه از آنها استفاده کنید. هرچه الفین‌ها قوی تر باشند رام کردن آنها سخت‌تر است.

بخش بانک

بانک نیز یکی از بخش‌ها مهم بازی است که هنوز در نسخه بتا راه‌اندازی نشده است. در این قسمت بازی‌کنندگان می‌توانند دارایی‌ها داخل بازی خود را ذخیره کنند و سود کسب کنند. یکی از ویژگی‌های نوآورانه بازی قسمت بانک است. همچنین امکان وام دادن و وام گرفتن نیز در این قسمت وجود دارد.

بخش ماجراجویی (Advanture)

این بخش یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های بازی است که مشابه آن در بازی اکسی نیز وجود دارد. در قسمت ماجراجویی بازی به صورت PVE جریان داشته و مراحل تک‌نفره طی می‌شود. با انجام این مراحل هم می‌توانید الفین‌های خود را لول آپ کرده و توکن King بدست آورید.

مزایای بازی الفین کینگدوم

بازی الفین کینگدوم از مزایای نسبی نسبت به رقبای خود مخصوصا اکسی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین این مزایا حضور این بازی در بلاکچین بایننس اسمارت چین است که از نظر سرعت تراکنش و هزینه کارمزد‌ها بسیار بهتر از اتریوم عمل کرده است. همین امر باعث مقبولیت بیشتر بازی در آینده خواهد شد. بازی به دلیل جدید بودن امکانات بیشتری ارائه داده است. همچنین از نظر طراحی بصری و گرافیکی خوب عمل کرده است.

و اما یکی از مهم‌ترین مزایای بازی بکر بودن بازار آن است. باتوجه به قدمت کم همچنان فرصت برای بدست آوردن توکن‌ها شخصیت‌‌های بازی در قیمت‌های پایین وجود دارد. درصورتی بازی موفق به جذب مخاطب شود قطعا قیمت دارایی آن نیز بالاتر می‌رود.

نحوه شروع کردن بازی

شروع کردن بازی الفین کینگ بسیار راحت است. پیچیدگی‌های بلاکچین در این باز وجود نداشته و تنها با یک کیف پول متامسک می‌توان به بازی متصل شد. در نوار بالای صفحه اصلی سایت گزینه Play now را فشار دهید، سپس با اتصل کیف پول متامسک و پرداخت مقدار بسیار اندکی BNB برای کارمزد می‌توانید وارد دنیای بازی شده و ماجراجویی خود را آغاز کنید.

نقشه راه بازی الفین کینگدوم

تاکنون این پروژه یک نقشه راه مشخص و واضح از مسیر توسعه خود ارائه نداده است. اطلاعاتی به‌صورت جسته گریخته از طرف تیم منتشر شده، به آپدیت‌هایی هم انجام شده است. اما انسجام در مسیر توسعه کمی با کاستی روبه‌رو است.

راه‌اندازی بخش‌های غیر فعال کنونی و مانند بانک، مارکت پلیس و موارد دیگر جزو نقشه راه فعلی پروژه و همچنین راه‌اندازی مسابقات جهانی بین بازی‌کنندگان از دیگر اهداف آنها است. مسابقات جهانی می‌تواند بسیار جذاب بوده و به شناخته شدن بازی بسیار کمک کند.

کلام آخر

بازی‌های بلاکچینی زیادی این روز‌ها ساخته و عرضه می‌شوند، اما تمام آنها نمی‌توانند موفقیت اکسی را کسب کنند. اگر وقت زیادی دارید و به بازی‌های کامپیوتری علاقمند هستید می‌توانید با کمی تحقیق بازی‌هایی که پتانسیل بیشتری دارند را پیدا کرده و تجربه کنید. بازی الفین کینگدوم ظاهرا پتانسیل تبدیل شدن به یک بازی خوب و پرطرفدار را دارد. درصورتی که تیم سازنده به پروژه پایبند باشند می‌توانند آینده خوبی را برای خود رقم بزنند. این بازی جزو بازی‌هایی است که ارزش امتحان کردن را دارد.

​منبع: بازی Elfin Kingdom، ادامه رو مسیر Axie Infinity

0

ساخت NFT رایگان

ایجاد، یا «مینت» یک NFT ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می کنید و همینطور می تواند ساخت آن رایگان انجام شود. در اینجا یک راهنمای کامل در مورد نحوه ساخت و فروش یک NFT داریم، که چگونه به طور خاص یک NFT را به صورت رایگان ایجاد کنید.

NFT چیست

اساساً، NFT ها روشی برای ثبت یک فایل دیجیتال در یک بلاک چین ارز دیجیتال برای اطمینان از منحصر به فرد بودن آن و نشان دادن مالکیت آن هستند.  برای هنرمندان، NFTها می توانند تحول آفرین باشند، زیرا به سازندگان امکان می دهند آثار دیجیتالی خود را داشته باشند، آن را بفروشند و حتی درصدهایی از فروش آتی به دست آورند. در حالی که می‌توانید NFT‌ها را روی رایانه یا لپ‌تاپ خود ایجاد کنید، حتی می‌توانید NFT‌ها را در تلفن همراه خود ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه NFT چیست این مقاله را مطالعه کنید.

منبع این مقاله: آموزش ساخت NFT رایگان در Rarible

در پایین مراحل ایجاد یک NFT رایگان برای شما آمده است:

1. ایجاد یک حساب کیف پول کریپتو

به منظور ایجاد NFT خود، برای ایجاد حساب در هر بازار NFT به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارید. ما Metamask را انتخاب می کنیم زیرا یکی از پرکاربردترین و در دسترس ترین هاست. جایگزین هایی مانند کیف پول Coinbase نیز وجود دارد.

هنگامی که حساب کیف پول خود را ایجاد می کنید، یک عبارت 12 یا 24 کلمه ای به شما داده می شود، این رمز عبور منحصر به فرد شما است. آن را ایمن نگه دارید و آن را در جایی به اشتراک نگذارید، عبارت seed به عنوان کد امنیتی شما عمل می کند و در صورت فراموشی رمز عبور برای شما مفید است.

2. ایجاد حساب کاربری در بازار Rarible

اول از همه نیاز دارید که یک حساب کاربری در یک مارکت پلیس NFT ایجاد کنید، ما از بازار Rarible استفاده می کنیم. اما همین رویکرد برای هر بازار NFT دیگری اعمال می شود.

آموزش کار با سایت Rarible + ساخت NFT در بازار ریریبل در این مقاله آمده است.

هنگامی که حساب خود را ساختید (افزودن نام کاربری، عکس، بیو و غیره) حساب Metamask خود را با دنبال کردن دستورالعمل‌ها به حساب Rarible خود متصل کنید. پیوند دادن دو حساب خود تضمین می کند که NFT های شما در کیف پول شما ظاهر می شوند و همه تراکنش ها می توانند به راحتی انجام شوند (شما باید به تنظیمات Metamask بروید تا به طور خودکار NFT های خود را وارد کنید). مدتی را صرف شخصی سازی حساب NFT خود، اضافه کردن یک تصویر بنر و پیوند دادن به حساب های رسانه های اجتماعی خود کنید.

3. ساخت اثر هنری شخصی

یک NFT می تواند هر فایل دیجیتالی باشد، بنابراین هنری را ایجاد کنید که از ساختن آن لذت می برید، ما در اینجا برای مثال یک نقاشی دیجیتال را انتخاب می کنیم. من نقاشی جدید را به صورت jpeg ذخیره می‌کنم و آماده می‌شوم تا آن را در حساب جدید بازار NFT خود آپلود کنم و آن را به عنوان NFT ایجاد کنم.

4. آپلود اثر هنری خود بر روی بازار NFT

وقت آن است که هنر خود را آپلود کنیم و شروع به ایجاد یک NFT به صورت رایگان کنیم. بازارهای NFT مانند Rarible راهنماهای بسیار کاربرپسندی برای آپلود آثار هنری شما دارند و فرآیند به طور کلی یکسان است ولی برخی از بازارهای NFT ممکن است نیاز به تایید کردن هوییت شما داشته باشند و این ممکن است تا چند روز طول بکشد. سپس روی تب Create در سمت راست بالای حساب خود کلیک کنید و ادامه دهید.

اکنون باید یک بلاک چین را انتخاب کنید. در Rarible چهار انتخاب وجود دارد، آنها Flow، Tezos، Polygon و Etherium می باشند. برای ایجاد یک NFT به صورت رایگان، من اتریوم را انتخاب می کنم.

5. انتخاب ساخت NFT رایگان

گزینه‌های بعدی به شما کمک می‌کنند تا در مورد ارزش NFT خود و نوع NFT که ایجاد می‌کنید تصمیم بگیرید، برای مثال Single را برای ایجاد یک NFT منحصربه‌فرد یا Multiple را برای ساخت سری NFT برای ایجاد یک مجموعه انتخاب کنید. قیمت را تنظیم کنید، نام و توضیحات اضافه کنید و مطمئن شوید که Free Minting را روی «روشن» قرار دهید.

فری مینتینگ یا لیزی مینتینگ، شما را قادر می‌سازد تا هزینه‌های مینت را بر عهده خریدار قرار دهید تا از شما هزینه‌ای دریافت نشود. معمولاً از شما «Gas Fee» (هزینه تراکنش در بلاک چین) برای ساخت یک NFT دریافت می‌شود و هر واحد کارمزد “Gwei” نامیده می شود. بسته به ترافیک موجود در بلاک چین، هزینه می تواند افزایش یا کاهش یابد. هرچه ترافیک بیشتر باشد هزینه آن بیشتر می شود. اما… اگر منتینگ رایگان را انتخاب کنید از شما هزینه ای دریافت نمی شود ولی نکته ی منفی در مورد این گزینه این است که پرداخت هزینه ی کارمزد به عهده ی خریدار می باشد، پس شاید شما مجبور باشید تا قیمت خود را کاهش دهید.

6. NFT شما ساخته شد!

حالا کار واقعی شروع می شود. بهترین کار این است که در اسرع وقت در مورد NFT جدید خود در شبکه های اجتماعی صحبت کنید و پست قرار دهید. می‌توانید NFT جدید را مستقیماً به توییتر، فیس‌بوک و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی از داخل بازار NFT پیوند دهید.

ساخت یک NFT به صورت رایگان آسان است، اما چیزهایی وجود دارد که باید بدانید. مزیت منتینگ رایگان شما را قادر می سازد تا سریعاً یک NFT به صورت رایگان ایجاد کنید، اما می تواند دارای معایبی باشد زیرا بازارهای NFT تمایل دارند NFT های معمولی را بیشتر نمایان کنند. به همین دلیل باید کانال های اجتماعی خود را برای تبلیغ بیشتر بسازید.

0

معرفی صرافی کوین بیس CoinBase:

کوین بیس یکی از صرافی های معروف در زمینه ارز دیجیتال است و به کاربران امکان خرید، فروش و مبادله بیش از 100 ارز دیجیتال قابل معامله مانند بیت کوین و اتریوم را می دهد. Coinbase یک شرکت بزرگ با بیش از 73 میلیون کاربر و 255 میلیارد دلار دارایی در پلتفرم است.

این سرکت در سال 2012 و با دامنه رسمی coinbase.com شروع به کار کرد و تا حاضر بالای 100 ارزدیجیتال در این صرافی معامله می شوند.

مزایا و معایب و صرافی کوین بیس:

مزایا:

استفاده آسان برای مبتدیان ارزهای دیجیتال: استفاده از وب سایت اصلی و اپلیکیشن موبایل کوین بیس بسیار آسان است و به شما امکان خرید، فروش و تبادل سریع ارزهای دیجیتال را می دهد.

پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال: کوین بیس در حال حاضر بیش از 100 ارز را برای تجارت پشتیبانی می کند و این تعداد مرتباً افزایش می یابد.

فرصت‌های کسب ارز دیجیتال: از موجودی‌های واجد شرایط بهره کسب کنید یا از طریق Coinbase Earn مقدار کمی ارز جدید دریافت کنید.

وجود Coinbase Pro: هر کاربری می‌تواند به Coinbase Pro، یک پلت‌فرم معاملاتی فعال با ویژگی‌های بیشتر و کارمزد پایین، تغییر وضعیت دهد.

معایب:

کارمزد تراکنش بالا: کارمزد تراکنش ها اغلب در پلتفرم اولیه کوین بیس گران است.

مسائل مربوط به خدمات مشتری: Coinbase برای خدمات مشتری، از جمله در صورت بروز مشکلات جدی امنیتی حساب، نمره ضعیفی دریافت می کند.

عدم دسترسی به تجارت بسیاری از آلتکوین ها: در حالی که کوین بیس از لیست قابل توجهی از ارزها پشتیبانی می کند، بسیاری از آنها گم شده اند.

پلتفرم صرافی کوین بیس:

این شرکت دو پلتفرم مختلف به نام‌های Coinbase و Coinbase Pro را اجرا می‌کند. هر کدام به شما امکان خرید، فروش و تجارت ارزهای دیجیتال را می دهند اما ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند.

کوین بیس:

تجارت در Coinbase برای افراد مبتدی و آسان برای استفاده برای هر کسی که مهارت های اولیه کامپیوتری دارد، مناسب است. Coinbase در وب یا از طریق دستگاه های تلفن همراه Android و iOS در دسترس است. اگر تا به حال سهام را از طریق یک کارگزاری آنلاین معامله کرده باشید، تجربه مشابهی خواهید داشت.

در داشبورد اصلی، می‌توانید نمونه کارها Coinbase خود را مشاهده کنید، و برای خرید و فروش ارز هرگز بیش از چند کلیک از یک صفحه فاصله ندارید.

بازارهای ارزهای دیجیتال 24 ساعته کار می کنند، بنابراین می توانید در هر زمان وارد شوید و وارد معامله شوید. خریدها با استفاده از وجوه موجود در حساب شما یا مستقیماً از طریق یک حساب بانکی یا کارت متصل در دسترس هستند. بسته به نحوه پرداخت شما برای خرید ارز دیجیتال، ممکن است هزینه های اضافی اعمال شود. خریدها فوراً به حساب شما واریز می شوند، اگرچه ممکن است قبل از برداشت باید منتظر بمانید تا سپرده خود تسویه شود.

کوین بیس پرو (Coinbase Pro):

Coinbase Pro به نظر چیزی است که منحصراً برای معامله گران حرفه ای ساخته شده است، اما هر کسی که یک حساب Coinbase داشته باشد می تواند به نسخه حرفه ای دسترسی داشته باشد و از آن استفاده کند. کوین بیس پرو به شما دسترسی به انواع معاملات بیشتری می دهد، به ویژه استاپ یا لیمیت اردر (Stop and Limit Order)، که در پلتفرم اصلی Coinbase در دسترس نیستند.

برای مشاهده کامل این مقاله حتما به سایت ارزیدو و لینک زیر مراجعه کنید:(بررسی صرافی کوین بیس CoinBase)

امنیت در صرافی کوین بیس:

کوین بیس از شیوه های امنیتی پیشرو در صنعت برای ایمن نگه داشتن سپرده ها و دارایی های مشتریان استفاده می کند. با این حال، هنگام استفاده از ارز دیجیتال همیشه خطراتی وجود دارد، بنابراین رعایت بهترین شیوه های آنلاین برای ایمن نگه داشتن اطلاعات حسابتان ضروری است.

قابل ذکر است که 98 درصد از دارایی های مشتری با استفاده از ذخیره‌سازی سرد در شبکه ای از صندوق های امانات در سراسر جهان به صورت آفلاین ذخیره می شود که توسط پشتیبان های دیجیتال و کاغذی پشتیبانی می شود. از رمزگذاری و امنیت استاندارد بانکی برای وب سایت خود استفاده می کند. علاوه بر این، همه حساب‌ها باید از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند، اقدامی برای جلوگیری از ورود دیگران به حساب شما، مگر اینکه دسترسی فیزیکی به تلفن شما داشته باشند.

حتی با این روش‌های امنیتی قوی، هزاران کاربر قربانی هکرها و طرح‌هایی شده‌اند که حساب‌های آنها را تخلیه کرده‌اند.

استفاده از رمزهای عبور تصادفی و منحصر به فرد در وب سایت های مالی مانند Coinbase برای جلوگیری از این نوع ضرر ضروری است. اگر شخصی به ایمیل یا تلفن شما دسترسی داشته باشد، ممکن است بتواند به حساب شما دسترسی داشته باشد، بنابراین همیشه آنها را خصوصی نگه دارید.

باز کردن یک حساب صرافی Coinbase:

در حال حاضر صرافی کوین بیس برای ایرانیان تحریم می باشد.در این صورت اگر بخواهید از این پلتفرم استفاده کنید و واریز وجه داشته باشید. این صرافی آیپی شما را شناسایی کرده و حسابتان را بلاک خواهد کرد. به‌هرحال برای حل کردن این مسِله می توانید با خرید سرورهای مجازی (VPS) و وصل شدن به آنها آیپی خود را تغییر دهید. پس اگر قصد استفاده از صرافی کوین بیس را دارید و در داخل ایران زندگی می کنید، بهتر است اقدام به خرید VPS کنید.

شما متوانید از صرافی هایی معتبر که ایران را تحریم نکرده اند، مانند کوینکس یا کوکوین برای نداشتن این مشکلات استفاده کنید.

در هر صورت ثبت نام در Coinbase یک فرآیند نسبتاً سریع و آسان است. برای وریفای کردن دارندگان حساب باید تصویری از یک شناسه دولتی ارسال کنند تا ثابت کنند، همان کسی هستند که می گویند. هنگامی که حساب خود را راه‌اندازی کردید و اطلاعات شما تأیید شد، می‌توانید ارزهای دیجیتال را تا سقف محدودیت‌های حساب Coinbase خود خریداری کرده و بفروشید.

خدمات مشتری در صرافی کوین بیس:

خدمات مشتری یکی از مهم ترین مشکلاتی است که کاربران با کوین بیس دارند. دسترسی به یک فرد در پشتیبانمی برای هر نوع کمکی تقریبا غیرممکن است، بنابراین Coinbase را در درجه اول یک خدمات مشتری به صورت رباتیک و سلف سرویس در نظر بگیرید.

گزینه های خدمات مشتری که به طور رسمی پشتیبانی می شوند عبارتند از: صفحه راهنمای Coinbase، بلیط های پشتیبانی ایمیل شده، یک سیستم تلفن خودکار و یک ربات چت.

رضایت مشتری: وقتی همه چیز همانطور که انتظار می رود کار کند، احتمالاً مشتری خوشحالی خواهید بود. اما گاهی اوقات، همه چیز آنطور که برنامه ریزی شده پیش نمی رود، و بررسی های مشتریان نشان دهنده تجربه ضعیف خدمات مشتری و کمک اندک به مرور کلاهبرداری ها، حساب های هک شده و حساب های قفل شده است.

به عنوان مثال، در Trustpilot، Coinbase با بیش از 6000 بررسی، تنها 1.6 ستاره دارد. بیشتر شکایات بر خدمات مشتری، وجوه از دست رفته و حساب‌های مسدود شده تمرکز دارند.

Coinbase همچنین از مشکلی رنج می برد که به نظر می رسد گریبان بسیاری از رقبای صنعت را گرفته است. در واقع، بیش از 11000 شکایت در کمیسیون تجارت فدرال ثبت شد و بسیاری از کاربران گذشته ادعا می‌کنند که پس از، از دست دادن وجوه به دلیل حساب‌های هک شده، از پشتیبانی ناچیزی برخوردار بوده‌اند.

وبسایت و اپلیکیشن صرافی کوین بیس:

می‌توانید با استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل کوین‌بیس، حساب خود را در هر زمانی مشاهده و مدیریت کنید. شما با استفاده از اپلیکیشن موبایل کوین بیس به راحتی می توانید به گزینه های زیر دسترسی داشته باشید:

مقایسه صرافی کوین‌بیس با سایر صرافی های ارزهای دیجیتال:

بازار ارزهای دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است. شما همچنین این گزینه را دارید که ارز دیجیتال خود را بدون یک صرافی متمرکز مانند Coinbase مدیریت کنید. رقبای اصلی Coinbase عبارتند از صرافی بایننس Binance، صرافی جمینی Gemini، صرافی کوکوین KuCoin، صرافی Kraken، صرافی اف تی ایکس FTX، صرافی کوینکس CoinEx و بسیاری دیگر. بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال از ترکیبی از چندین صرافی و کیف پول های رمزنگاری برای دسترسی به طیف گسترده ای از ارزها، حفظ امنیت رمزنگاری خود و پایین نگه داشتن کارمزدها تا حد امکان استفاده می کنند.

کلام آخر:

کوین بیس یک پلتفرم مناسب برای خرید، فروش، ذخیره و تبادل ارزهای ریجیتال است ولی به دلیل خدمات مشتری ضعیف، ساختار قیمت گذاری و تحریم کشورمان می تواند انتخاب جالبی برای دوست داران ارزهای دیجیتال در داخل ایران نباشد. در هر صورت بهتر است قبل از تصمیم گیری برای انتخاب یک صرافی مطمین و جذاب تحقیقات خود را کامل کنید و به درستی تصمیم بگیرید. پیشنهاد ما به شما استفاده از صرافی هایی همچون کوینکس یا کوکوین می باشد.