امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

آدرس مخفی چیست؟

آدرس مخفی ارز دیجیتال یک آدرس کیف پول یکبار مصرف است که برای ایجاد ناشناس بودن بیشتر در تراکنش های ارز دیجیتال استفاده می شود. از آنجایی که آدرس‌های کیف پول ارزهای دیجیتال به صورت عمومی در دسترس هستند، تراکنش‌ها را می‌توان در آن آدرس ردیابی کرد. اگر نام شما یا سایر اطلاعات به نحوی به صورت عمومی با آدرس کیف پول شما مرتبط باشد، تراکنش های شما می توانند ردیابی شوند. یک آدرس مخفی، به عنوان یک *** برای آدرس کیف پول شما عمل می کند.

آنچه که باید در مورد آدرس مخفیانه ارز دیجیتال بدانید

شبکه بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده مشابه یک پایگاه داده مشترک است که حاوی آدرس گیرنده و فرستنده و مبلغ تراکنش است. همه شرکت کنندگان شبکه می توانند این اطلاعات را مشاهده کنند.

یک تراکنش استاندارد ارز دیجیتال به دو آدرس نیاز دارد، این تراکنش شامل اطلاعاتی در مورد صاحبان آدرس نمی شود زیرا شبکه آن را ضبط نمی کند. و این منافی حوزه ارزهای دیجیتال است که باید مشخصات گیرنده و فرستنده مخفی بماند.

با این حال، معاملات با نام خاص هستند. ویژگی‌های حفاظت از هویت فناوری بلاک چین 100٪ ناشناس نیستند زیرا تراکنش‌ها را می‌توان با آدرس‌های درگیر در آنها ردیابی کرد. اگر اطلاعات مالک آدرس کشف شود، آدرس دیگر ناشناس نیست.

به عنوان نمونه ای از مزایای یک آدرس مخفیانه، اگر می خواهید برای یک موسسه خیریه در ارزهای دیجیتال سرمایه جمع‌آوری کنید، ممکن است لازم باشد آدرس عمومی را ارائه دهید که می توان وجوه ارز دیجیتال را به آن ارسال کرد. این آدرس کیف پول شما را با نام شما مرتبط می کند و به دیگران این امکان را می دهد که تراکنش های شما را ردیابی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند وجوهی را که جمع‌آوری می‌کنید، بدانند به کجا ارسال می‌شود.

اگر بخواهید یک آدرس مخفیانه برای جمع‌آوری نیازهای خیریه خود ایجاد کنید، می توانید بدون فاش کردن آدرس کیف پول شخصی خود، وجوهی را به آن آدرس ارسال کنید.

یک آدرس مخفی چه تفاوت هایی با سایر آدرس های ارز دیجیتال دارد؟

در یک تراکنش معمولی ارز دیجیتال، فرستنده از آدرس کیف پول گیرنده برای ارسال وجوه استفاده می کند. آدرس کیف پول یک آدرس عمومی است که می توان آن را ردیابی کرد. پیتر تاد در سال 2014 آدرس های مخفیانه را برای مقابله با نگرانی های فزاینده در مورد این توانایی پیشنهاد کرد.

وقتی از یک آدرس مخفی استفاده می کنید، بلاک چین تراکنش را ثبت می کند و آدرس *** را وارد می کند، این همان چیزی است که آدرس عمومی شما را پنهان می کند. یک آدرس مخفیانه را می توان با استفاده از پروتکل ها یا مکانیسم های مختلف در کیف پول رمزنگاری در صورت پشتیبانی از آن ایجاد کرد.

مکانیسم های مختلفی برای ایجاد آدرس های مخفی وجود دارد. برای مثال، Monero از امضاهای حلقه و RingCT  آدرس‌های خروجی فریبنده و آدرس‌های پوشانده شده استفاده می‌کند تا ردیابی فرستنده را دشوار کند. این یک آدرس مخفیانه نیست، بلکه تکنیکی برای گیج کردن ردیاب‌های احتمالی در هنگام استفاده از آدرس‌های مخفی است.

نگرانی در مورد آدرس های مخفی

با توجه به توانایی آدرس‌های مخفیانه برای گیج کردن ردیاب‌ها و افزایش ناشناس بودن برای کاربران صادق ارزهای دیجیتال، آنها همچنین گزینه جذابی برای کاربرانی هستند که نیات نادرست یا شیطانی دارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، آژانس های نظارتی، مقامات مالیاتی و دولت ها در حال توسعه روش هایی برای محافظت از کاربران صادق ارزهای دیجیتال هستند. به عنوان مثال، هم کوین های حریم خصوصی و هم آدرس های مخفیانه برای اجتناب از مالیات استفاده شده است. سرویس درآمد داخلی (IRS) با آغاز عملیات گنج پنهان، که برای سرکوب فرار مالیاتی توسط کاربران ارزهای دیجیتال طراحی شده بود، پاسخ داد.

وزارت دادگستری در اکتبر 2021 اعلام کرد که تیم ملی نظارت بر ارزهای دیجیتال را ایجاد کرده است که برای بررسی فعالیت های غیرقانونی تامین شده توسط ارزهای دیجیتال طراحی شده است.

نکات پایانی و مهمآدرس‌های مخفی تکنیکی برای پنهان کردن تراکنش‌های بلاک چین عمومی با ایجاد آدرس‌های یکبار مصرف برای هر تراکنش است.شبکه‌های بلاک چین شامل تراکنش‌هایی با نام مستعار هستند، به این معنی که وقتی اطلاعات یک نفر به یک کلید ارز دیجیتال مرتبط می‌شود، تراکنش‌هایی که از آن کلید استفاده می‌کنند را می‌توان در بلاک چین ردیابی کرد.محبوبیت آدرس‌های مخفی تا حدی به دلیل نگرانی‌ها در مورد دسترسی هکرها به کیف‌پول‌های دیجیتال و سرقت کوین های ارزهای دیجیتال است.آدرس‌های مخفی از آنجایی که می‌توانند برای فعالیت‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار گیرند، از سوی تنظیم‌کننده‌ها و مقامات مالیاتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

​منبع: آدرس مخفی ارزهای دیجیتال چیست؟

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه