امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

اندیکاتور معاملات فیوچرز

طی گذر زمان و با پیشرفت جوامع و سوق آن به سمت دیجیتالی شدن، تمام سرمایه گذاری ها نیز به سمت دیجیتالی شدن سوق پیدا کرد و روش های مختلفی برای سرمایه گذاری پیش روی معامله گران قرار گرفت. یکی از بهترین بازار ها برای سرمایه گذاری، بازار ارزهای دیجیتال می باشد که روند رو به رشد بسیاری داشته و به دلیل ارائه انواع روش های سرمایه گذاری، در این مدت سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جذب کرده است، در ادامه ما به بررسی و معرفی بهترین اندیکاتور برای فیوچرز می پردازیم.

معاملات فیوچرز یا آتی چیست

اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، معاملات فیوچرز قرار دادهایی هستند بین دو نفر یا دو طرف در مورد خرید یا فروش یک دارایی (برای مثال ارز دیجیتال) در زمان و قیمت مشخصی در آینده که از پیش تعیین می شوند.

اندیکاتور در معاملات

اندیکاتور ها توسط تریدر ها استفاده می شوند تا بدانند بازار به کدام سمت خواهد رفت همچنین برای نشان دادن الگوی قیمتی نیز از آنها استفاده می شود به طور کلی اندیکاتور ها با بررسی فرمول های ریاضی و اطلاعات مختلف، اطلاعات مهمی را برای ما ترسیم می کنند که ما توانایی دیدن آنها در نمودار قیمت را نداریم و برای پیش بینی شرایط بازار و یا قیمت یک ارز دیجیتال کاربرد بسیاری دارد.

برای بررسی مبانی و اطلاعات بیشتر در مورد تحلیل دنیای ارز های دیجیتال، پیشنهاد می شود از صفحه آموزش تحلیل وبسایت ما بازدید نمائید.

بهترین اندیکاتور برای معاملات فیوچرز

افراد زیادی در بازار های مختلف مالی از اندیکاتور ها برای پیش بینی وضعیت آن بازار استفاده می کنند، یکی از معتبر ترین وبسایت ها که اکثر بازار های مالی را در نظر می گیرد tradingview.com است، که می توان برای برخی بررسی ها از این وبسایت بازدید کرد. در ادامه ما به بررسی بهترین اندیکاتور برای معاملات فیوچرز و قابلیت های آن می پردازیم.

MACD

یکی از بهترین اندیکاتور ها برای بررسی و پیش بینی بازار یک ارز برای معامله اندیکاتور Moving Average Convergence Divergence یا همان MACD است که به معنی میانگین متحرک همگرایی و واگرایی است. این اندیکاتور به معامله گران کمک می کند تا جهت روند و نوع روند را مشاهده و بررسی کنند.

این اندیکاتور از دو خط تشکیل شده است یک خط MACD و دیگری خط سیگنال که آهسته‌تر حرکت می کند. زمانی که MACD از زیر خط سیگنال عبور کند اندیکاتور نشان دهنده ی آن است که قیمت به سمت سقوط حرکت می کند و زمانی که خط MACD از خط سیگنال به سمت بالا عبور کند نشان دهنده افزایش قیمت است که با استفاده از این اندیکاتور نوع معامله فیوچرز خود را می توانید انتخاب کنید و با خطای کمتری معامله خود را انجام دهید.

RSI

یکی دیگر از اندیکاتور های پر کاربرد بازار ارزهای دیجیتال، اندیکاتور RSI است، که مخفف Relative strength index به معنی شاخص قدرت نسبی می باشد. این اندیکاتور به تریدرها کمک می کند برای مثال تعیین کنند چه زمانی قیمت بیت کوین با ارزش واقعی آن فاصله زیادی دارد و این مسئله، این فرصت را برای معامله گران فراهم می کند تا قبل از اینکه بازار خودش را درست کند و حباب از بین برود سود قابل توجهی کسب کنند.

همچنین این اندیکاتور با استفاده از فرمول های پیچیده خود نشان می دهد چه زمانی بیت کوین پایین‌تر از ارزش واقعی خودش است. با مشخص کردن نقاط قوی و ضعیف یک ارز خاص در دوران تغییر قیمت خودش تعیین می کند که چه زمانی این دارایی بیش از حد خریداری یا فروش شده است. برای مثال اگر ارزش RSI زیر 30 باشد نشان دهنده این است که این دارایی بیش از حد فروش رفته (اشباع فروش) و اگر بیشتر از 70 باشد نشان دهنده این است که بیش از حد خریداری (اشباع خرید) شده است.

Bollinger Bands

بولینگر باند یک اندیکاتور تکنیکال می باشد که برای مشخص کردن نوسان بازار و شناسایی شرایط های اشباع خرید و اشباع فروش استفاده می شود. به طور ساده این اندیکاتور به ما نشان می دهد که چه موقع بازار بلند بالا و چه موقع بازار کم فروغ است.

OBV

از دیگر اندیکاتور ها می توان به اندیکاتور On Balance Volume یا همان OBV که معنی آن حجم تعادلی است اشاره کرد. از این اندیکاتور برای اندازه گیری جریان های مثبت و منفی یک ارز در طی یک دوره زمانی مشخص استفاده می شود. این اندیکاتور با کم کردن حجم بازار در یک روز صعودی از حجم بازار در یک روز نزولی اندازه گیری می شود که حجم این اندیکاتور دچار کاهش و افزایش می شود و این بستگی به پایین رفتن و یا بالا رفتن قیمت دارد.

زمانی که OBV افزایش پیدا می کند، نشانگر این است که قدرت خریدار ها افزایش پیدا کرده و زمانی که کاهش پیدا می کنه یعنی قدرت فروشنده ها افزایش پیدا کرده است، اگر قیمت و OBV با هم افزایش پیدا کنند نشان دهنده صحیح بودن و ادامه دار بودن روند است.

ADX

اندیکاتور ADX یا همان Average Directional movement index به معنی شاخص میانگین حرکت جهت دار است. کاربرد این اندیکاتور برای تعیین کردن حالت بازار است و مشخص می کند که بازار دارای روند یا رنج است و از سه عنصر اصلی منحنی های +DI- DI و منحنی اصلی ADX تشکیل شده است.

MA

از دیگر اندیکاتور ها می توان به اندیکاتور میانگین متحرک یا Moving Average (MA) اشاره کرد که پایه اکثر اندیکاتور ها را تشکیل می دهد. میانگین متحرک خطی است که جهت بازار را می تواند به ما نشان بدهد، همچنین سطح حمایت و مقاومت را می تواند به ما بدهد. این اندیکاتور از قیمت ها به عنوان داده استفاده کرده و بر اساس مدت زمان تعریف شده یک میانگین از قیمت های گذشته به ما می دهد و آن را در قالب خط بر روی نمودار قیمت نیز نشان می دهد.

Vortex

یکی از بهترین اندیکاتور های بازار ارز دیجیتال که مورد استفاده اکثر کاربران قرار می گیرد این اندیکاتور است. از موارد استفاده این اندیکاتور برای مشخص کردن ابتدای یک روند جدید، تائید روند موجود و همچنین میزان قدرت روند موجود استفاده می شود. این اندیکاتور از دو خط آبی و قرمز تشکیل شده است که از آن برای گرفتن سیگنال خرید و فروش استفاده می شود، هر زمان که خط آبی در بالای خط قرمز قرار گرفت نشان دهنده برتری روند صعودی از روند نزولی است و اما اگر برعکس آن اتفاق افتاد یعنی خط قرمز از خط آبی عبور کرد، نشان دهنده روند نزولی بوده و برتری روند نزولی را نشان می دهد.

Fibonacci

فیبوناچی تماما در مورد اعداد است و فیبوناچی در تمام زندگی ما کاربرد دارد و برای مسائل زیادی از قانون فیبوناچی استفاده می شود. فیبوناچی یک تحلیل تکنیکال مهم است که به شما این بینش را می دهد که چه زمانی باید خروج کنید و چه زمانی باید اردر بزارید. این اندیکاتور با استفاده از درصد ها و خطوط افقی به شما نقاط مهم مقاومت و حمایت ها را در روند های صعودی و نزولی نیز نشان می دهد. شما با انتخاب کردن بالاترین و پائین ترین نقطه تحلیل خود می توانید اطلاعات زیادی به دست بیاورید و انتخاب این دو نقطه باید به دقت انجام شود تا اطلاعات درستی را ارزیابی کنید.

جمع‌بندی

بازار ارزهای دیجیتال بازاری پر از صعود، نزول و پر افت و خیز است که اگر در زمان مناسب و با ابزار مناسب و آموزش های لازم وارد آن شوید و نقاط درست را انتخاب کنید، سود قابل توجهی کسب خواهید کرد و در صورت نداشتن آموزش های لازم دچار ضرر و اشتباهات متعددی خواهید شد. پیشنهاد ما این است که برای انجام بهتر تحلیل های خود از چند اندیکاتور استفاده کرده و بهترین نقطه برای معاملات خود را انتخاب کنید.

امیدواریم با این مقاله قدم مثبتی در این مسیر برای شما برداشته باشیم.

منبع: بهترین اندیکاتور برای فیوچرز + 8 اندیکاتور برتر

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه