امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

پلتفرم آرت بلاک چیست؟

آرت بلاک پروژه‌ای است مبتنی بر بلاکچین اتریوم، این پروژه NFT محور قابلیت ایجاد توکن‌های غیرمثلی کاملا تصادفی، غیرقابل پیشبینی و غیرقابل دستکاری را به‌‌وجود آورده است. خریداران این دارایی‌‎ها، تا قبل از شکل‌گیری NFT هیچ ایده‌ای از ظاهر دقیق آن ندارند و اثر هنری کاملا غیرقابل پیش‌بینی است.

هنرمندان می‌توانند الگوریتم‌های خود را در این پلتفرم پیاده‌سازی کنند و محدوده قیمتی NFT‌ها، همچنین تعداد آنها را مشخص کنند. حال خریداران با انتخاب الگوریتم هنرمند مدنظر اقدام به ایجاد توکن غیرمثلی جدید و خرید آنها می‌کنند.

به‌عنوان مثال ممکن است طرحی را در سایت پلتفرم انتخاب کنید، حال برای خرید آن الگوریتم نسخه شخصی‌سازی شده برای شما را یجاد می کند که ممکن است از نظر رنگ کاملا متفاوت باشد، یا ممکن است مدل سه‌بعدی شده آن را برای شما تولید کند، یا حتی المان‌های کلیدی طرح را نیز تغییر دهد، این عدم قطعیت برای کاربران و دوستداران هنر مولد بسیار جذاب است.

هنر مولد چیست؟

هنر مولد، شاخه‌ای از فعالیت‌‌های هنری است که به واسطه رشد و ظهور فناوری به ‌وجود آمد. ظهور فناوری در تمام بخش‌های زندگی از جمله هنر تاثیرگذار بود و باعث به وجود آمدن شاخه‌های جدیدی از آن شد. هنر مولد که مستقیما زاده تکنولوژی است به هنری می گویند تا حد بالایی توسط خود تکنولوژی خلق می‌‎شود.

هنر مولد یا به اصطلاح هنر الگوریتمی، به شاخه‌ای از هنر می‌گویند که هنر‌مند با طراحی الگوریتم‌هایی خاص و وارد کردن آن به کامپیوتر، این اجازه را می‌دهد که کامپیوتر به صورت تصادفی شروع به تولید آثار هنری بکند. این شاخه از هنر در موسیقی، تصویر سازی، نقاشی و مجسمه‌سازی کاربرد دارد. کامپیوتر‌ها برای خلق اثر تا حدی که هنرمند به آنها اجازه می‌دهد، می‌توانند خود مختار باشند. همچنین آثار هنر مولد معمولا تصادفی و غیرقابل تکرار هستند.

به‌عنوان مثال تصور کنید الگوریتمی طراحی کرده و به کامپیوتر میفهمانید که با تاثیر گیری از صدای محیط، نت‌های موسیقی تولید کند. حال هرچه صدای محیط تغییر کند، بیشتر یا کمتر شود، همهمه به وجود بیاید یا شخصی فریاد بکشد سرنوشت قطعه موسیقی که کامپیوتر در حال تولید است تغییر خواهد کرد. به این مفهموم هنر مولد یا الگوریتمی گفته می‌شود.

هنرمولد با علم و فناوری در آمیخته است، در این شاخه از هنر، هنرمند علاوه بر ذوق هنری باید از علوم فناوری و کامپیوتری نیز آگاه باشد. هنرمولد غیرقابل پیشبینی است اما می‌توان چهارچوب و نظم کلی‌ای برای آن تعریف کرد.

بخش مربوط به گلچین‌ها (Curated Collection)

این بخش برای معرفی خوش سلیقه‌ترین هنرمندان پلتفرم است. توکن‌های گلچین شده توسط جمعی از متولیان و هنرمندان برتر پلتفرم انتخاب شده و قسمت گلچین‌ها که صفحه اول سایت است به نمایش درمی‌آید. علاوه بر امکان بهتر دیده شدن و شانس فروش بیشتر، امکانات مختلف دیگری به هنرمندان منتخب داده می‌شود.

یکی از امکاناتی که هنرمندان منتخب داده می‌شود طراحی ایردراپ‌های پلتفرم برای رویداد‌های خاص است.

وجه تمایز آرت بلاک با دیگر پلتفرم‌های NFT

آرت بلاک برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های NFT بازار خرید و فروش نیست، بلکه مکانی برای ساخت و توسعه NFT‌های الگوریتمی است. همچنین در این پلتفرم‌ هنرمندان بزرگ گرد هم جمع شده و جامعه قدرتمندی را تشکیل داده‌اند. مکانیزم حمایت پلتفرم از هنرمندان خوش ذوق نیز از جمله امکانات قابل توجه پروژه است. از طرف دیگر پلتفرم آرت بلاک برخلاف دیگر پلتفرم‌ها از تکنولوژی IPFS استفاده نکرده و تمامی آثار قالب کد‌های رمزنگاری شده ذخیره می‌شوند.

از جمله کاربرد‌های دیگر این پلتفرم، امکان وثیقه‌گذاری دارایی‌های دیجیتالی برای دریافت وام است. کاربران می توانند درصدی از ارزش NFT خود را وام دریافت کنند. درصورتی باز پرداخت نشدن وام سیستم به‌صورت خودکار NFT کاربر را ضبط و در بازار به فروش می‌رساند.

آینده پلتفرم Art Blocks

فعلا پروتکل از توکن بومی استفاده نمی‌کند، وجه رایج معاملات ارز دیجیتال اتریوم است. اما به گفته تیم توسعه باتوجه به استقبال خوب از پروژه احتمال عرضه توکن بومی وجود دارد. همچنین پروژه درتلاش برای ورود به دنیای بازی‌ها است. به گفته SNOWFRO می‌توان از توکن‌های غیرمثلی این پلتفرم به‌عنوان حق ورود یا خرید اشتراک ویژه به برخی بازی‌های آنلاین مطرح استفاده کرد.

با توجه به تیم توسعه با سابقه و همینطور جامعه قوی و وفادار می‌توان آینده روشنی برای پروژه متصور شد.

ایردراپ‌های پروژه آرت بلاک

پروژه آرت بلاک هر چند وقت یکبار طی رویدار‌های خاص اقدام به توزیع توکن‌های NFT به‌عنوان ایردراپ می‌کند. برای فهمیدم زمان رخدادن ایردراپ‌ها بهتر است همیشه صفحه توییتر و دیسکورد پروژه را دنبال کنید. این ایردراپ‌ها به کسانی داده می‌شود که حداقل یک باز از محصولات این پلتفرم خرید کرده باشند. در ادامه راهنمای خرید از پلتفرم را برای شما توضیح می‌دهیم.

ابتدا کیف‌پول متامسک خود را به پلتفرم متصل کنید.

حال به پیدا کردن توکن‌های باز و قابل معامله اقدام کنید.

توکن‌های که گزینه مینت (mint) در مشخصات خود دارند قابل خرید و ضرب کردن هستند.

برای خرید باید حتما توکن اتریوم در کیف پول خود داشته و متامسک را در شبکه اتریوم فعال کرده باشید.

پس از خرید سیستم توکن‌ شما را مینت کرده و به کیف پول ارسال می‌کند.

کلام آخر

آرت بلاک یکی از خلاقانه‌‎ترین پروژه‌های NFT محور است. اگر به دنیای NFTها علاقه دارید حتما سری به سایت پروژه بزنید. این پروژه به تلفیق دنیای هنر و تکنولوژی بهترین نحو ممکن پرداخته است. Art Blocks علاوه بر پلفترمی برای ایجاد توکن غیرمثلی، راهکاری برای تلفیق هنر مولد نیز به‌وجود آورده است. ترکیب هنر مولد و NFT به‌نوعی اوج کامل تکنولوژی و هنر است.

منبع: Arzido.co

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه