امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

دو بار خرج کردن چیست؟

دو بار خرج کردن یا (Double-Spending) خطری است که می تواند یک ارز دیجیتال را مورد تهدید قرار دهد و از یک ارز دو بار استفاده شود. در صورت رعایت شرایط خاص، اطلاعات تراکنش در یک بلاکچین قابل تغییر است. این شرایط به بلوک های اصلاح شده اجازه می دهد تا وارد بلاکچین شوند. اگر این اتفاق بیفتد شخصی که تغییر را آغاز کرده است می تواند سکه های مصرف شده را دوباره پس بگیرد.

 فرآیند دو بار خرج کردن را بهتر بشناسیم

برای درک بهتر دو بار خرج کردن یا (Double-Spending) باید کمی با نحوه عملکرد بلاکچین آشنا شویم. هنگامی که یک بلوک ایجاد می شود یک عدد هش یا رمزگذاری دریافت می کند که شامل مهر زمانی، اطلاعات بلوک قبلی و داده های تراکنش است. این اطلاعات با استفاده از یک پروتکل امنیتی مانند الگوریتم SHA-256 مورد استفاده توسط بیت کوین رمزگذاری می شود.

هنگامی که اطلاعات آن بلوک توسط ماینرها تأیید شد (در اجماع اثبات کار) بسته می‌شود و یک مورد جدید با مهر زمانی، اطلاعات تراکنش و هش بلوک قبلی ایجاد می‌شود. یک بیت کوین به ماینری تعلق می گیرد که دستگاه او هش را تأیید کرده است.

چگونه از دو بار خرج کردن جلوگیری می شود؟

دو بار خرج کردن همچنان یک خطر است. با این حال این خطر توسط بلاکچین به حداقل می رسد. احتمال درج یک بلوک مخفی در بلاکچین بسیار اندک است زیرا باید توسط شبکه ماینرها پذیرفته و تأیید شود.

تنها شانسی که یک ماینر با نیات غیرقانونی برای وارد کردن یک بلوک تغییر یافته دارد این است که سعی کند، کاربر دیگری با استفاده از بلوک مخفی و ارز دیجیتال او (مخرب) تراکنش را بپذیرد. حتی در این صورت احتمال پذیرش بلوک اصلاح شده بسیار اندک است. بلاکچین و مکانیسم اجماع آنقدر سریع حرکت می کند که بلوک اصلاح شده قبل از پذیرفته شدن قدیمی می شود. حتی اگر آن بلاک پذیرفته می شد، شبکه باز هم اطلاعات موجود در بلوک را ارسال و آن را رد می کرد.

بررسی تراکنش‌های ارزهای رمزنگاری‌شده مدتی طول می‌کشد، زیرا این فرآیند شامل انتخاب تصادفی اعداد برای حل هش پیچیده است. این همچنین قدرت محاسباتی زیادی را می‌گیرد. بنابراین کپی کردن یا جعل بلاکچین بسیار دشوار است، زیرا قدرت محاسباتی بسیار زیادی برای پیشی گرفتن از سایر ماینرهای شبکه نیاز دارد.

حملات دو بار خرج کردن

مهم‌ترین خطر برای بلاکچین‌ها حمله 51 درصدی است زیرا اگر ماینر بیش از 50 درصد از قدرت محاسباتی را کنترل کند، تراکنش‌ها را تأیید و بلوک‌ها را ایجاد می‌کند و ارزهای دیجیتال را اعطا می‌کند و باعث دو بار خرج کردن می شود.

اگر این کاربر یا کاربران اکثر هش‌ها را در بلاکچین کنترل کنند، می‌توانند اجماع تراکنش‌ها را دیکته کنند و اعطای ارز را کنترل کنند. در رمزارزهای محبوب تر مانند بیت کوین، به دلیل تعداد ماینرها و مشکل هش که به آن رسیده است، این امر بسیار بعید است. با این حال ارزهای دیجیتال جدید یا فورک شده با شبکه های کوچکتر در معرض این حمله هستند.

معمولاً از حمله تراکنش تایید نشده برای فریب دادن کاربران ارزهای دیجیتال استفاده می شود. اگر یکی از این تراکنش‌ها را مشاهده کردید، نباید آن را بپذیرید زیرا می‌تواند باعث حمله دوبار خرج شود.

آیا تا به حال دو بار خرج کردن اتفاق افتاده است؟

مواردی وجود داشته است که تلاش های مضاعف برای این موضوع گزارش شده و متوقف شده است. حملاتی که ممکن است اتفاق بیفتد، عموماً منجر به دزدی می شود تا دو بار خرج کردن.

آیا می توان یک بیت کوین را کپی کرد؟

شما نمی توانید یک بیت کوین را کپی کنید زیرا بلاکچین و مکانیسم اجماع آن را نمی پذیرد.

 نمونه هایی از حملات دوگانه خرج کردن

چندین نوع از حملات می تواند به ماینرهایی که نیت بد دارند اجازه دهد تا دو بار خرج کنند. شامل حمله Finney، حمله مسابقه، حمله 51٪، حمله شغلی، و حملات تراکنش تایید نشده است.

نکات مهم و پایانی2 بار خرج کردن زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی یک شبکه بلاکچین را تغییر می‌دهد و شبکه خاصی را وارد می‌کند که به آنها امکان می‌دهد دوباره یک ارز دیجیتال را به دست آورند.خرج کردن مضاعف ممکن است اتفاق بیفتد، اما به احتمال زیاد یک ارز دیجیتال از کیف پولی که به اندازه کافی محافظت و ایمن نشده است به سرقت می رود.انواع مختلفی از حملات را می توان برای دو بار خرج کردن متصور شد که یکی از معروفترین این حملات، حمله 51 درصدی می باشد.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه