امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0
بهترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

کیف‌پول‌های کریپتو ابزاری حیاتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند و حتی افرادی که خیلی هم با این صنعت آشنا نیستند، حتماً اسم این ابزار به گوش آنها خورده است. استفاده از امن ترین کیف پول ارز دیجیتال همیشه به مبادله‌کنندگان پیشنهاد می‌شود تا بتوانند ارزهای دیجیتال خود را به بهترین شکل و با امنیت بالا نگهداری و حفظ کنند. این کیف‌پول‌ها به طور کلی به دو سته سرد و گرم و در ادامه به سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند.

عوامل مختلفی را افراد باید به منظور برخورداری از یک کیف‌پول بینظیر برای ارزهای دیجیتال خود در نظر داشته باشند که ارزهای رمزنگاری‌شده قابل پشتیبانی، امنیت و رابط کاربری از جمله مهمترین موارد هستند. پیدا کردن امن ترین کیف پول ارز دیجیتال کمی دشوار به نظر می‌رسد اما سعی داریم تا در این مقاله چندتا از بهترین‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

ولت‌ سرد (cold wallet) را می‌توان به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال در نظر گرفت، چراکه این نوع ولت کلیدهای خصوصی افراد را به صورت آفلاین نگهداری می‌کند. همانطور که در جریان هستید، طریقه ورود به حساب و در نتیجه دارایی با استفاده از کلیدهای خصوصی انجام می‌شود که کیف‌پول سرد و یا همان سخت‌افزاری آنها را به صورت امن و رمزنگاری‌شده نگهداری می‌کند.

اما نمی‌توان اینگونه برداشت کرد که Hot walletها امن نیستند و نمی‌توانند گزینه خوبی باشند. افراد با توجه به میزان سرمایه خود و موارد بسیار دیگر باید آنها را بررسی کنند تا گزینه مناسب خود را انتخاب کنند. این نوع ولت‌ها از رابط کاربری راحت و کاربر پسند برخوردار هستند، اما به این دلیل که با استفاده از اینترنت قادر به ارائه خدمات می‌باشند، بیشتر مورد حمله هکرها قرار می‌گیرند. در نتیجه گزینه خوبی برای مقادیر کم به شمار می‌روند.

در این بخش به امن ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در این صنعت اشاره خواهیم کرد:

حتماً در نظر داشته باشید که تنها معیار انتخاب شما نمی‌تواند امنیت باشد، چراکه کوین‌های قابل پشتیبانی باید اولین گزینه باشد که باید در نظر بگیرید.

Trezor (کیف‌پول سخت‌افزاری)

ترزور به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال وارد بازار شده است که با رابط پرداختی امن ارائه می‌شود. دسترسی به دارایی‌ها هم در این ولت با استفاده از کابل USB و اتصال آن به کامپیوتر و یا موبایل انجام می‌شود.

عبارت seed در این نوع ولت‌ها هنگام راه‌اندازی ایجاد می‌شود که شامل یک سری کلمات اتفاقی است. دارندگان کیف‌پول در این شرایط دیگر نیازی به نگرانی از بابت سرقتِ خود کیف‌پول نخواهند داشت، چراکه تنها کافی است تا دسترسی به حساب خود را با وارد کردن این عبارت در ولت دیگری بدست آورند. این کدها در زمان سرقت و یا آسیب دستگاه ترزور قابلیت تولید مجدد دارند و همین موضوع هم به تبدیل شدن این ولت به امن ترین کیف پول ارز دیجیتال کمک کرده است.

دو نوع کیف‌پول ترزور در بازار وجود دارند که با نام‌های “Trezor One” و “Trezor T” شناخته می‌شوند. هر دو از امنیت بالایی برخوردار اند اما ترزور تی کمی عملکرد قوی‌تری نسبت به مدل One دارد که به همین علت، مدل T گران‌تر است. یکی از ویژگی‌های چشم‌گیر در ولت ترزور، سازگاری با ولت‌های وب3، همچون متامسک، می‌باشد. همچنین افراد با ادغام کیف‌پول معروف و امن Exodus می‌توانند امنیت ترزور و ویژگی‌های خود اکسودوس را با هم داشته باشند تا نهایت استفاده را ببرند.

Ledger (کیف‌پول سخت‌افزاری)

کیف پول لجر به عنوان یک شرکت فرانسوی حسابی با ارائه دستگاه‌های کیف‌پول خود سر و صدا کرده است. نامیدن کیف‌پولی به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال کمی دشوار است؛ چراکه ولت‌های بسیاری از جمله لجر هستند که برای بالا بردن امنیت تلاش می‌کنند. لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یکی از بهترین‌ها در این صنعت است که دارایی‌ها را از حمله حفظ می‌کند.

محصول دیگر این برند که کمی از لحاظ امنیت پایین‌تر است (اما کماکان به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال به شمار می‌رود) لجر نانو اس می‌باشد. Ledger Nano S نیز از کوین‌های بیشماری پشتیبانی می‌کند، اما فضای کافی برای نصب اپلیکیشن‌های کوین‌ها وجود ندارد. در رابطه با اتصال هر دو دستگاه باید گفت که کاربران با اتصال کابل USB به کامپیوتر و یا موبایل می‌توانند از ولت استفاده کنند. مدل X از بلوتوث هم برخوردار است اما باید گفت که به دلیل همین ویژگی و برخورداری از صفحه نمایش بزرگتر، قیمت بالاتری هم دارد.

هر دو کیف‌پول قابلیت اتصال به ولت‌های وب3 را هم دارند تا امکان دسترسی به پلتفرم‌های دیفای نیز برای افراد برقرار شود.

Coinbase (کیف‌پول گرم)

برخی از ولت‌ها هستند که برای کوین‌های مشخصی ایجاد شده اند و در کنار همان کوین، به سایر ارزهای دیجیتال هم خدمات می‌دهند. کوین‌بیس از جمله ولت‌هایی می‌باشد که اول از همه برای بیت‌کوین ساخته شده است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. افراد تازه‌کار نیز می‌توانند به راحتی از رابط کاربری بینظیر آن لذت ببرند و به صورت آنلاین به فعالیت کریپتویی خود بپردازند.

به علاوه، صرافی کوین‌بیس از این ولت حمایت می‌کند که بسیار معروف هم می‌باشد و به همین دلیل نگرانی افراد برای از دست دادن دارایی خود کمتر خواهد بود. طبیعت غیرحضانتی بودن این کیف‌پول هم کنترل کامل را به کاربر می‌دهد. اطلاعات شخصی کاربران نیز در این ولت پرسیده نمی‌شود و همین موضوع هم برای تبدیل شدن آن به امن ترین کیف پول ارز دیجیتال بی تأثیرگذار نیست.

Trust Wallet (کیف‌پول گرم)

کاربران این ولت آن را به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال در نظر می‌گیرند. رابط کاربری کیف پول تراست‌ ولت به گونه‌ای است که برای کلیه تازه‌کاران و حرفه‌ای‌ها مناسب است و امکان استفاده از آن در اندروید، iOS و دسکتاپ وجود دارد. به علاوه، بیش از 40 بلاکچین در تراست ولت قابل استفاده است.

فعالان این حوزه بدون شک کیف‌پول‌هایی را ترجیح می‌دهند که علاوه بر شناخته شدن به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال، صرافی داخلی هم برای خرید و فروش و مبادله ارزهای رمزنگاری‌شده داشته باشند. امکان مشاهده NFTها، هنر، کلکسیون‌ها و کلیه ارزهای دیجیتال قابل پشتیبانی، همه و همه تنها در یک پلتفرم وجود دارد. از جمله مزیت‌های این ولت می‌توان به عدم جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد اشاره کرد.

Blockchain.com (کیف‌پول گرم)

یکی دیگر از کیف‌پول‌های گرم امن برای ذخیره دارایی دیجیتالی را در این بخش داریم. بخش جذاب این ولت برخورداری از حافظه سرد و گرم به صورت همزمان است. به این شکل که حجم زیادی از دارایی افراد در حافظه سرد (آفلاین) آن نگهداری می‌شود و بخش کمی را در حافظه داغ به صورت آنلاین نگهداری می‌کند تا تراکنش‌های روزمره در آن انجام شوند.

مورد دیگری که به امنیت ولت کمک می‌کند، احراز هویت دو مرحله‌ای است و کلمات بازیابی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تنها مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد، ذخیره کلیدهای خصوصی در خود سرور کیف‌پول است. Blockhain.com امکان خرید، فروش و مبادله ارزهای دیجیتال را در خود پلتفرم در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همین موضوع تجربه کاربری بینظیری را ارائه می‌کند.

Mycelium (کیف‌پول گرم)

مای سلیوم را نیز می‌توان در لیست امن ترین کیف پول ارز دیجیتال قرار داد. این ولت علاوه بر امن بودن، رابط کاربری آسان و کاربر پسندی را هم ارائه می‌دهد. گوشی‌های هوشمند با هر دو سیستم عامل (اندروید و iOS) به راحتی از این ولت پشتیبانی می‌کنند و همین موضوع کار را برای کاربران راحت می‌کند و می‌توانند در هر موقعیت جغرافیایی به ترید خود مشغول شوند.

عبارت 12تایی بازیابی نیز در این ولت ارائه می‌شود تا در صورت شکستن و یا سرقت گوشی‌های همراه، امکان برگرداندن دارایی افراد در هر زمان وجود داشته باشد. این ولت هم درست همانند مورد قبلی از هر دو حافظه سرد و گرم برخوردار است. حافظه سرد یا همان “cold storage” برای زمانی استفاده می‌شود که کاربران به دنبال حفظ حجم زیادی از دارایی خود به صورت آفلاین هستند.

Exodus (کیف‌پول گرم)

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال بعدی کیف پول اکسودوس می‌باشد که امکانات ارسال، دریافت و ترید را درست همانند صرافی‌ها به کاربران ارائه می‌دهد. سیستم‌عامل‌های دسکتاپ و تلفن‌ همراه را نیز پشتیبانی می‌کند. ارزهای دیجیتال بسیاری نیز در این ولت ترید و نگهداری می‌شوند. افراد به راحتی قابلیت حفظ دارایی‌های دیجیتالی خود را در هر دو سیستم عامل‌ تلفن همراه خواهند داشت و می‌توانند داده‌های کیف‌پول خود را با نسخه دسکتاپ همگام‌سازی کنند.

همانطور که در بخش ترزور اشاره کردیم، امکان اتصال Trezor به عنوان امن ترین کیف پول ارز دیجیتال به اکسودوس نیز وجود دارد و با این حساب از امنیت بالای آن هم می‌توان نهایت استفاده را برد. به این شکل که دارایی‌ها تماماً به صورت آفلاین و در کیف‌پول ترزور نگهداری می‌شوند.

Atomic (کیف‌پول گرم)

به یکی دیگر از امن ترین کیف پول ارز دیجیتال رسیدیم که غیرحضانتی بودن آن حسابی طرفدار دارد. به این شکل که خود کاربران مسئولیت نگهداری کلیدهای خصوصی خود را دارند. این کلیدها به صورت رمزنگاری‌شده در دستگاه مورد استفاده ذخیره می‌شود. به علاوه پسورد برای انجام کلیه تراکنش‌ها از کاربران خواسته می‌شود.

هنگام راه‌اندازی کیف‌ پول اتمیک هم عبارات 12تایی بازیابی در اختیار کاربران قرار داده می‌شود تا به کاربران اطمینان داده شود که امکان دسترسی به حساب خود را در صورت فراموشی پسورد خود دارند. تراکنش‌ها نیز کاملاً به صورت ناشناس انجام می‌شوند و احراز هویت برای مشاهده دارایی، مورد نیاز نخواهد بود. افراد بسیاری هستند که ناشناس بودن را برای انتخاب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال مهم می‌دانند.

چگونه کیف پول خود را ایمن کنیم؟استفاده از کیف‌پول سرد: کارایی این کیف پول سرد کمی دشوارتر از سایر کیف‌پول‌ها می‌باشد و خیلی به تازه‌کاران پیشنهاد نمی‌شود. اما آنچه حائظ اهمیت است، بیشترین امنیت در این حوزه است که آنها ارائه می‌دهند.اطمینان از امنیت اینترنت: ترید کردن با اینترنت امن را همیشه جزء الویت‌ها قرار دهید. تا حد امکان نیز از شبکه عمومی WiFi دوری کنید.نگهداری امن از دستگاه: حتماً توجه داشته باشید که بروز بودن دستگاه‌های مورد استفاده (موبایل، کامپیوتر و یا لپ‌تاپ) بسیار مهم می‌باشد. به علاوه، برنامه ضد ویروس را هم فراموش نکنید.تغییر پسورد در بازه‌های متفاوت: اول از همه که رمز ورودی کاملاً قوی و پیچیده انتخاب نمایید و سپس نسبت به تغییر هر از گاهی آن اقدام کنید. به علاوه، درصورت امکان، احراز هویت دو مرحله‌ای را هم فعال نمایید تا امن ترین کیف پول ارز دیجیتال را برای خود ایجاد کنید.مراقبت از حمله فیشینگ: از وارد شدن و انتخاب هرگونه لینک ناشناس و مشکوک خودداری کنید تا از حملات احتمالی جلوگیری کرده باشید.

منبع: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال – معرفی 7 کیف پول برتر

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه