امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

صرافی ارز دیجیتال Mt. Gox چه بود؟

صرافی ارز دیجیتال Mt. Gox یک صرافی مستقر در توکیو بود که بین سال های 2010 تا 2014 فعالیت می کرد. این صرافی مسئول بیش از 70 درصد تراکنش های بیت کوین در اوج خود بود. اگرچه معمولاً به عنوان Mt. Gox شناخته می شود، این صرافی گاهی اوقات به عنوان MtGox یا Mt Gox نیز شناخته می شود. این صرافی در سال 2014 اعلام ورشکستگی کرد، اما سال ها موضوع شکایت و گمانه زنی بود.

تاریخ اولیه صرافی ارز دیجیتال Mt. Gox

Jed McCaleb وب سایتی را ایجاد کرد که تبدیل به صرافی Mt. Gox شد. این پلتفرم در ابتدا راهی برای علاقه مندان به بازی ورق با نام “Magic: The Gathering Exchange Online” و با عنوان مخفف Mt. Gox ایجاد شد. این سایت در سال 2011 در ازای شش ماه درآمد به Mark Karpeles منتقل شد و کارپلس بزرگترین سهامدار و مدیرعامل این شرکت شد.

Mt. Gox در اوج خود بزرگترین صرافی بیت کوین در جهان به حساب می آمد. 70 تا 80 درصد از حجم معاملات را مدیریت کرد. انجام این تعداد تراکنش به Mt. Gox نقش بزرگی در تعیین فعالیت بازار بیت کوین داد. به عنوان مثال، در سال 2013 معاملات را برای چند روز به حالت تعلیق درآورد تا بازار را خنک کند.

چه اتفاقی برای Mt. Gox افتاد؟

برجسته بودن آن در صحنه ارزهای دیجیتال، آن را به هدفی برای هکرها تبدیل کرد و Mt. Gox چندین بار در طول سال های فعالیت خود با مشکلات امنیتی مواجه شد. در سال 2011، هکرها از اعتبار سرقت شده برای انتقال بیت کوین استفاده کردند. در همان سال، نقص در پروتکل های شبکه منجر به از دست رفتن چندین هزار بیت کوین شد.

در ماه‌های منتهی به فوریه 2014، مشتریان ناامیدی فزاینده‌ای را از مشکلات برداشت وجه ابراز کردند. اشکالات فنی مانع از درک دقیق این شرکت از جزئیات تراکنش، از جمله عدم اطمینان در مورد انتقال بیت کوین به کیف پول دیجیتال مشتریان شده است.

صرافی در فوریه 2014 ضربه مهلکی را متحمل شد. در اوایل فوریه 2014، صرافی پس از ادعای اینکه فعالیت مشکوکی در کیف پول های دیجیتال خود پیدا کرد، برداشت را به حالت تعلیق درآورد. این شرکت کشف کرد که صدها هزار بیت کوین را از دست داده است. گزارش ها در مورد تعداد سکه های از دست رفته از 650000 تا 850000 متغیر بود.

در حالی که بعداً توانست 200000 بیت کوین را پیدا کند، ارز رمزپایه گمشده بازار را عمیقاً بی ثبات کرد. ارزش بیت کوین ها صدها میلیون تخمین زده شد که Mt. Gox را به سمت ورشکستگی سوق داد. در دادگاه منطقه توکیو درخواست ورشکستگی داد و در آوریل 2014 حکم انحلال صادر شد.

املاکی که دارایی های Mt. Gox در آن قرار داشت، بیش از 200000 بیت کوین و بیت کوین کش داشت. در اکتبر 2019، نوبواکی کوبایاشی، سرپرست Mt. Gox مهلت ارسال ادعاها را تا 31 مارس 2020 تمدید کرد.

گمانه زنی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه هکرهای روسی پشت این سرقت بوده اند. همچنین این امید وجود داشت که برخی از بیت کوین های دزدیده شده بتوانند بازیابی شوند. CoinLab، یک طلبکار پیشرو در مقابل Mt. Gox، به پیگیری شکایت چند میلیارد دلاری نقض قرارداد خود علیه Mt. Gox ادامه داد.

آینده Mt. Gox

در نوامبر 2021، آقای کوبایاشی، متولی Mt. Gox پس از توافق دادگاه های ژاپن و طلبکاران Mt. Gox در مورد طرح توانبخشی Mt. Gox اعلامیه ای را منتشر کرد. طرح توانبخشی یا همان بازپرداخت یک طرح ثبت نام و جبران خسارت بر اساس مراحلی برای طلبکاران مختلف ایجاد کرد.

طلبکاران این صرافی با کدهای مخصوص تایید شده می توانند در MT ثبت نام کنند. سیستم بایگانی بازپرداخت آنلاین Gox اعلام کرد که متأسفانه نمی تواند با استفاده از این سیستم بازپرداخت بدهی های خود را انجام دهد. دادگاه منطقه توکیو پیش نویس بازسازی را به قطعنامه ای در فوریه 2021 ارجاع داد و این روند را مهر و موم کرد و از شروع هرگونه ادعای جدید جلوگیری کرد.

اینکه آیا Mt. Gox آینده ای در حوزه ارزهای دیجیتال دارد یا خیر، باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: صرافی ارز دیجیتال Mt. Gox و سرنوشت آن

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه