امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد این سوالی است که فعالین حوزه ارزهای دیجیتال از یکدیگر می‌پرسند. برای پاسخ به این سؤال چند ارز مطرح و برتر بازار را بررسی کردیم. از بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر، هزاران ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که می‌توانند، با چند برابر شدن، حجم کیف پول شما را افزایش دهند. برای آگاهی و شناخت شما از آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال، این مقاله را آماده کردیم تا با ارزهای دیجیتالی که آینده بهتری دارندتا از ارزهای آینده دار را معرفی کنیم.

ارز بیت کوین (BTC)

ارزش بازار: بیش از 846 میلیارد دلار

بیت‌کوین (BTC) در سال 2009 توسط نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد، بیت‌کوین مثل بسیاری از ارزهای دیجیتال، بر روی یک بلاکچین یا یک دفتر کل تراکنش‌های ثبت شده در شبکه‌ای متشکل از هزاران رایانه اجرا می‌شود. داده‌ها در دفتر کل توزیع شده با حل یک معمای رمزنگاری تائید می‌شوند، فرآیندی که اثبات کار نامیده می‌شود؛ بیت‌کوین ایمن و در برابر کلاهبرداران محافظت شده است.

قیمت بیت‌کوین به دلیل شناخته شدن به شدت افزایش یافته است. در می 2016، شما می‌توانستید یک بیت‌کوین را با قیمت حدود 500 دلار خریداری کنید. از اول مارس 2022، قیمت هر بیت‌کوین بیش از 44000 دلار بود. این رشد حدود 7800 درصد است.

مقاله بیت کوین چیست به زبان ساده! – Bitcoin از 0 تا 100 را بخوانید.

ارز اتریوم (ETH)

ارزش بازار: بیش از 361 میلیارد دلار

اتریوم هم یک ارز دیجیتال و هم یک پلتفرم بلاکچین است. اتریوم به دلیل کاربردهای بالقوه‌اش، مثل قراردادهای به اصطلاح هوشمند که به طور خودکار در صورت برآورده شدن شرایط اجرا می‌شوند و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مورد علاقه توسعه‌دهندگان برنامه است.

اتریوم نیز رشد فوق العاده‌ای را تجربه کرده است. از آوریل 2016 تا اوایل مارس 2022، قیمت آن از حدود 11 دلار به بیش از 3000 دلار رسید و بیش از 27000 درصد افزایش یافت.

مقاله ارز اتریوم – ارز بومی بلاکچین اتریوم را بخوانید.

ارز تتر (USDT)

ارزش بازار: بیش از 79 میلیارد دلار

برخلاف برخی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال، تتر یک استیبل‌کوین است. به این معنی که توسط ارزهای فیات مثل دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می‌شود و به طور فرضی ارزشی برابر با یکی از این ارزش‌ها حفظ می‌کند. در تئوری، این بدان معناست که ارزش تتر قرار است، نسبت به سایر ارزهای رمزپایه ثابت‌تر باشد و سرمایه‌گذارانی که نسبت به نوسانات شدید سایر کوین‌ها محتاط هستند، از آن حمایت می‌کنند.

مقاله ارز تتر چیست؟ | هر آن چه باید از ارز تتر بدانید را بخوانید.

ارز بایننس کوین (BNB)

ارزش بازار: بیش از 68 میلیارد دلار

بایننس کوین شکلی از ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای تجارت و پرداخت هزینه در بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری در جهان استفاده کنید.

بایننس کوین از زمان عرضه در سال 2017، فقط معاملات را در پلتفرم صرافی بایننس آسان کرده است. اکنون می‌توان از آن برای تجارت، پردازش پرداخت و یا حتی رزرو هواپیما و تور مسافرتی استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با سایر اشکال ارز دیجیتال مثل اتریوم یا بیت‌کوین معامله کرد یا مبادله کرد.

قیمت BNB در سال 2017 فقط 0.10 دلار بود. در ابتدای مارس 2022، قیمت آن به حدود 413 دلار افزایش یافت که حدود 410000 درصد افزایش یافت.

مقاله ارز BNB – ارز دیجیتال صرافی بایننس را بخوانید.

ارز XRP (XRP)

ارزش بازار: بیش از 37 میلیارد دلار

ریپل توسط یک شرکت پردازش پرداخت و فناوری دیجیتال ایجاد شده است. با ریپل می‌توان در شبکه برای تسهیل مبادلات انواع ارزهای مختلف، از جمله ارزهای فیات و سایر ارزهای دیجیتال اصلی استفاده کرد.

در ابتدای سال 2017، قیمت XRP 0.006 دلار بود. از مارس 2022، قیمت آن به 0.80 دلار رسید که معادل افزایش بیش از 12600٪ است.

مقاله ارز ریپل – با سرعتی قابل توجه در انجام تراکنش‌ها را بخوانید.

ارز کاردانو (ADA)

ارزش بازار: بیش از 33 میلیارد دلار

تا حدودی بعد از صحنه ارزهای دیجیتال، کاردانو به دلیل استقبال اولیه از اعتبارسنجی اثبات سهام قابل توجه است. این روش با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تائید تراکنش موجود در پلتفرم‌هایی مثل بیت کوین، زمان تراکنش را تسریع می‌کند و مصرف انرژی و تأثیرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد. کاردانو همچنین مثل اتریوم کار می‌کند تا قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را فعال کند که توسط ADA، کوین اصلی آن، پشتیبانی می‌شوند.

توکن ADA کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ رشد نسبتاً کمی داشته است. در سال 2017، قیمت ADA 0.02 دلار بود. از 1 مارس 2022، قیمت آن 0.99 دلار بود. این افزایش 4850 درصدی است.

مقاله ارز کاردانو، ارز بومی بلاکچین کاردانو را بخوانید.

ارز سولانا (SOL)

ارزش بازار: بیش از 33 میلیارد دلار

سولانا که برای کمک به استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند توسعه یافته است؛ بر روی مکانیزم‌های ترکیبی منحصربفرد اثبات سهام و اثبات تاریخ اجرا می‌شود که به پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها کمک می‌کند. SOL، توکن بومی سولانا، پلتفرم را تقویت می‌کند.

هنگامی که در سال 2020 راه‌اندازی شد، قیمت SOL از 0.77 دلار شروع شد. تا اول مارس 2022، قیمت آن در حدود 101 دلار بود که نزدیک به 13000 درصد افزایش داشت.

مقاله ارز سولانا چیست | بهترین کیف پول‌های سولانا را بخوانید.

ارز پولکادوت (DOT)

ارزش بازار: بیش از 22 میلیارد دلار

Polkadot (DOT) که در سال 2016 تاسیس شد، یک پروتکل قابلیت همکاری بلاکچین منحصر به فرد است که برای اتصال زنجیره‌های مختلف به یکدیگر طراحی شده است. همچنین امکان تبادل داده‌ها و پردازش تراکنش‌ها برای پاراچین‌ها یا بلاکچین‌های موازی را بدون به خطر انداختن امنیت آن‌ها فراهم می‌کند. توسعه دهندگان می‌توانند همزمان با استفاده از امنیت پولکادات، بلاکچین‌های خود را ایجاد کنند.

بنیانگذار اصلی اتریوم، گاوین وود، پولکادات را ایجاد کرد. ویژگی هیجان انگیز DOT این است که هیچ محدودیت سختی در عرضه کل خود ندارد. بلکه یک توکن جدید دائما در گردش است.

قیمت پولکادوت در می 2020 به 6.30 دلار رسید و بعداً در می 2021، قیمت به بالاترین حد خود یعنی 55.11 دلار رسید.

مقاله ارز پولکادات، آتشی زیر خاکستر! را بخوانید.

ارز لایت کوین (LTC)

ارزش بازار: بیش از 9 میلیارد دلار

لایت کوین (LTC)، یک پروژه بلاکچین منبع باز که در سال 2011 راه‌اندازی شد، توسط مهندس نرم‌افزار Coinbase.com سابق صرافی ارز دیجیتال، چارلی لی ایجاد شد. این یکی از ارزهای دیجیتال اولیه بود که کد آن از بیت‌کوین تقلید شده است. علیرغم این واقعیت که شباهت‌هایی با بیت‌کوین دارد، برای داشتن زمان تایید تراکنش سریعتر توسعه یافته است. می‌توان از آن به عنوان راهی برای پرداخت پول به مردم در سراسر جهان بدون واسطه استفاده کرد. LTC اغلب به عنوان “نقره” ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

لایت کوین در مجموع 84 میلیون توکن عرضه دارد. در ماه مه 2021، بالاترین قیمت عمر خود را با 413.47 دلار ثبت کرد؛ اما بیش از 50 درصد کاهش یافت. تعداد فزاینده‌ای از بازرگانان وجود دارند که لایت کوین را به عهده می‌گیرند. ارزش هر توکن آن حدود 106 دلار است که بیست و یکمین ارز دیجیتال بزرگ در جهان است.

مقاله ارز لایت کوین چیست؟ – تفاوت آن با بیت کوین را بخوانید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد، پرداختیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را دارید، این مقاله را بخوانید. در نهایت برای سرمایه‌گذاری سعی کنید، ارزهای معتبر بازار را انتخاب کنید. حتما میزان ریسک به پاداش یک معامله را بسنجید. ارزش بازار یا مارکت کپ ارز مورد نظر خود را بررسی کنید. میزان حجم معامله شده ارز انتخابی را مشاهده کنید. اما در نهایت این نکته را به خاطر بسپارید که سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال همیشه با ریسک همراه خواهد بود؛ چون نوسانات زیادی را در بازار تجربه خواهید کرد.

این مقاله به هیچ وجه پیشنهاد خرید یا فروش نیست و صرفا جهت معرفی ارزهای دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی نوشته شده است. پس با مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه خود معاملات را انجام دهید و تصمیم نهایی را خودتان بگیرید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه