امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0
آموزش فروش ان اف تی

فروش NFT، بله یکی از روش هایی که علاقمندان و سرمایه گذاران برای کسب درآمد نگاه ویژه ای به آن دارند. ارزش یک بیت کوین با بیت کوین دیگر برابر است اما در مورد NFT ها اینطور نیست یک اثر هنری NFT امکان دارد صد ها برابر و یا میلیون ها برابر ارزش بیشتری نسبت به NFT دیگر داشته باشد و همین مسئله است که آثار و NFT ها را خاص می کند، هر اثر دارای ارزش متفاوتی نسبت به اثر دیگر است که بر قیمت آن نیز تاثیر گذار است.

در همین چند سال گذشته علاقه مندان به هنر آثار هنرمندان را به طور فیزیکی جمع‌آوری می کردند و کلکسیون ها به صورت فیزیکی بود اما با پیشرفت در دنیای ارز های دیجیتال و بلاکچین، روند کلکسیونرها هم تغییر کرد و این روزها بسیاری از هنرمندان آثار هنری خود را به صورت NFT به فروش میرسانند و کلکسیونرها هم NFT جمع‌آوری و نگه داری می کنند و حتی پس از گذشت زمان و بالاتر رفتن ارزش اثر هنری که خریداری کرده اند، اقدام به فروش آن اثر کرده و سود قابل توجهی کسب می کنند. مسئله ای که در این بین قابل توجه است زمانی که شما خالق یک اثر باشید هر زمان که آن اثر به فروش برسد درصدی از فروش آن به عنوان حق صاحب اثر به شما خواهد رسید. تعداد دفعات فروش مهم نیست هر زمان اثری که شما خلق کرده اید فروخته شود توسط هر شخصی، درصدی برای شما در نظر گرفته خواهد شد که خود این مسئله باعث سوق بیشتر جهت یادگیری نحوه فروش NFT ها می شود.

NFT چیست؟

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم NFT مخفف جمله Non Fungible Token است که به معنی توکن غیرقابل مثلی است، توکن های غیرقابل مثلی یک نوع قرار داد دیجیتالی هستند که نشان دهنده مالکیت آن اثر می باشند. این اثر می تواند نقاشی، موزیک، ویدیو، نوشته و غیره باشند که هر کدام مشخصات خاص و ماهیت خاصی دارند و قابل تعویض نیستند در حالی که برای مثال یک بیت کوین با بیت کوین دیگر برابر است و هر دو به یک اندازه ارزشمند هستند اما در موردNFT ها این طور نیست زیرا ماهیت، کاربرد و مشخصات هر کدام با دیگری متفاوت است و همین مسئله است که باعث خاص شدن NFT ها می شود.

برای بررسی کامل تر در مورد NFT ها از مقاله NFT چیست؟ آشنایی با دنیای محبوب محتوای انحصاری بازدید نمائید. همچنین در صفحه آموزش NFT اطلاعات قابل توجهی در مورد آثار NFT و اطلاعات مختلف در مورد آنها وجود دارد که می تواند مورد توجه واقع شود. در ادامه ما به بررسی برخی از اصطلاحات و مراحل فروش آثار می پردازیم.

Minting چیست؟

به پروسه ای که در آن، اثر انتخاب شده ی ما تبدیل به توکن می شود را مینت کردن می گویند که در این پروسه NFT جزعی از یک بلاکچین می شود که پس از مینت شدن، آن اثر دیگر قابل تغییر نمی باشد.

Flipping NFT چیست؟

در کل فلیپینگ یک نوع استراتژی برای سرمایه گذاری است که در آن شما یک جنس یا وسیله ای را برای فروش آن در زمان دیگر و کسب سود میخرید که در بازار ان اف تی نیز ما شاهد این مسئله هستیم. فلیپینگ در ان اف تی معنی ترید این آثار را هم می دهد و به خرید و فروش ان اف تی برای کسب سود اشاره دارد.

مسئله مورد نظر ما در این مقاله فروش NFT می باشد که شما به دو روش می توانید NFT خود را برای فروش آماده‌سازی کنید، در روش اول شما سازنده آن اثر هستید و پس از ساختن و مینت کردن ان اف تی خود می توانید این اثر را داخل مارکت مورد نظر قرار داده و بفروشید، در روش دوم شما این اثر را از شخص دیگری خریداری کرده اید و برای فروش در مارکت مورد نظر قرار داده و میفروشید.

فروش NFT خود

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، یکی از گزینه ها برای کسب درآمد ساختن اثر خود می باشد که می توانید پس از ساختن آن اقدام به لیست کردن آثار و تعیین قیمت کنید که در ادامه مقاله به این مسئله می پردازیم.

ساخت NFT

برای ساختن NFT ابتدا باید یک مارکت برای خودتان مشخص کنید که بتوانید اثر خود را در آن بسازید. مارکت های زیادی برای ساخت و فروش این آثار وجود دارند که در حال حاضر بزرگترین مارکت برای NFT ها opensea می باشد. این مارکت بر بستر اتریوم راه‌اندازی شده و NFT های بر بستر اتریوم را به فروش میرساند. پس از انتخاب مارکت مورد نظر نسبت به انتخاب فایل مورد نظری که میخواهیم آنرا NFT کنیم اقدام می کنیم، پس از آن باید اثر مورد نظر را Mint کنیم که گزینه آن در روند این پروسه وجود دارد، برای مینت کردن باید مقدار مشخصی از ارز دیجیتال آن بلاکچین داخل کیف پولی که به مارکت وصل کرده اید داشته باشیم و پس از آن عمل مینت کردن انجام می شود و NFT شما آماده است. این اثر با مینت کردن تبدیل به یک توکن شده و دیگر غیرقابل تغییر است. حال شما می توانید این اثر را در همان مارکت فروخته یا با انتقال به مارکت دیگر اقدام به فروش آن کنید.

لیست کردن NFT برای فروش

زمانی که مراحل ساخت NFT شما تمام شد، شما می توانیدبرای لیست کردن اثر اقدام کنید همچنین می توانید این اثر را انتقال داده و در مارکت دیگری برای فروش لیست کنید. بعد از زدن گزینه Sell مراحل فروش شما آغاز می شود و در مورد فروش NFT ها شما باید قیمت و مدت زمان اعتبار برای قیمت ذکر شده را مشخص کنید، پس از آن مارکت به محاسبه فی شبکه برای ثبت این تراکنش اقدام می کند و مبلغ فی بستگی به مقدار شلوغی یا خلوتی شبکه دارد و پس از مقداری فی مربوط به مارکت فروش است که در قیمت فروش و هزینه های مربوط به آن ذکر می شود.

مدیریت NFT ها

پس از لیست کردن اثر یا آثار خود، NFT شما برای خرید دیگران در دسترس است، مرحله بعدی پیدا کردن مشتری برای آثار است که شما باید نسبت به اثر و موضوع آن در شبکه های اجتماعی به دنبال فروش این اثر باشید و با نشان دادن آن، مشتری مناسب را پیدا کنید. در صورتی که بخواهید تغییراتی در لیست خود بدهید باید دوباره فی پرداخت کنید و فی های پرداختی قبلی قابل استرداد نخواهد بود.

فروش NFT خریداری شده

در بالا به مراحل ساخت و فروش NFT که خودمان ساختیم پرداختیم، در ادامه میخواهیم به فروش NFT هایی که از مارکت های مختلف تهیه کردیم بپردازیم.

پس از خرید NFT، نسبت به استراتژی که مد نظر دارید اقدام به فروش خواهید کرد، زمانی که نیاز به فروش باشد ما به انتخاب مارکت مورد نظر اقدام خواهیم کرد. بعد از انتخاب مارکت مناسب، گزینه Sell را انتخاب می کنید پس از انجام موارد و قیمت گذاری های لازم نسبت به مشخصات آن اثر، فی شبکه و فی مارکت کسر خواهد شد و در صورت وجود حق سازنده، مبلغ آن نیز کسر خواهد شد و پس از آن قیمت نهایی فروش قابل مشاهده است.

بهترین زمان فروش NFT

بهترین زمان فروش هر اثری نسبت به اهداف تعیین شده برای آن اثر و دلیل ساخته شدن آن NFT است، اگر شما هنرمند یا خالق آثار دیجیتالی باشید یکی از جدید ترین راه های درآمد می تواند فروش NFT باشد و مقدار فروش شما بستگی به این دارد که شما چه اثری را ارائه می کنید و علاقمندان بازار NFT ها بیشتر به دنبال چه نوع آثاری هستند. یکی از مسائل مورد توجه در هنگام لیست کردن برای فروش توجه به مقدار فی اتریوم و شلوغی شبکه در آن زمان است، شما باید لیست کردن اثر خود را در زمانی که فی های شبکه پایین است ثبت کنید زیرا با توجه به فی مارکت امکان دارد قیمتی که شما میفروشید باعث ضرر شما شود. برای مثال قیمت اثر شما 25 دلار است و فی مارکت 5 دلار و فی شبکه در زمان شلوغی شبکه حدود 22 دلار، با احتساب این هزینه ها اگر در زمان مناسب اثر خود را لیست نکنید شما نه تنها سود نخواهید کرد بلکه ضرر در انتظار شما خواهد بود.

زمانی که شما اثری در مارکت خرید کردید و به اندازه ای که مد نظرتان بود این اثر رشد کرد، در هنگام فروش باید علاوه بر فی شبکه و فی صرافی، به هزینه حق سازنده نیز توجه کنید و قیمت نهایی را طوری تنظیم کنید تا دچار ضرر نشوید و یا به اندازه کافی سود کنید. در ادامه به معرفی چندین مارکت مناسب برای ساخت و فروش ان اف تی می پردازیم.

معرفی بهترین بازار های ان اف تی

در دنیای ارزهای دیجیتال وبسایت هایی وجود دارد که به منظور خرید و فروش ان اف تی طراحی شده اند و شما با مراجعه به این وبسایت ها می توانید به خرید و فروش ان اف تی و همچنین ساخت ان اف تی خود اقدام کنید. قبل از انتخاب هر کدام از مارکت ها به نحوه ی پرداخت و بلاکچین مورد نظر آن مارکت توجه کنید، در ادامه ما به معرفی و بررسی برترین مارکت های NFT می پردازیم که در آن می توانید به ساخت و فروش انواع NFT ها بپردازید.

وبسایت Openseaوبسایت Raribleوبسایت Binance NFTوبسایت NiftyGatewayوبسایت SuperRareوبسایت Mintable

برای بررسی و اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این وبسایت ها می توانید از مقاله سایت های فروش NFT بازدید نمائید.

جمع‌بندی

در مقاله بالا به بررسی NFT ها و نحوه فروش آنها همچنین معرفی چندین مارکت مناسب برای فروش NFT ها پرداختیم، لازم به ذکر است به دلیل روند قانون گذاری در دنیای ارز های دیجیتال و وجود تحریم ها علیه کشورمان، برای جلوگیری از بن شدن، مسدودیت و یا از دست دادن هر گونه سرمایه از برنامه های تغییر آی پی معتبر استفاده کنید.

در هنگام خرید یک NFT خاص حتما به مرجع فروشنده و اصالت آن نیز توجه کنید تا از خرید آثار تقلبی و از دست رفتن سرمایه جلوگیری شود. همچنین شما با تلاش در سایت های بالا و تولید آثار با ارزش ان اف تی می توانید آثار خود را بفروشید و به درآمد و سود قابل توجهی دست پیدا کنید.

امیدواریم با مقاله بالا قدم مثبتی در این مسیر برای شما برداشته باشیم.

منبع: فروش NFT + آموزش 0 تا 100 فروش ان اف تی

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه