امروز یکشنبه 18 شهریور 1403 http://allnews.cloob24.com
0

کیف پول سرد چیست؟

کیف پول سرد به کیف پول آفلاینی که برای ذخیره بیت کوین و ارزهای دیگر استفاده می شود، می گویند. در این روش، کیف پول دیجیتال بر روی پلتفرمی که به اینترنت متصل نیست ذخیره می شود، در نتیجه کیف پول را از دسترسی غیرمجاز، هک سایبری و سایر آسیب پذیری هایی که سیستم متصل به اینترنت مستعد ابتلا به آن است، محافظت می کند.

اکثر کیف‌پول‌ ارزهای دیجیتال، دیجیتالی هستند. اما هکرها گاهی اوقات می‌توانند علیرغم اقدامات امنیتی طراحی‌شده برای جلوگیری از سرقت، به این ابزارهای ذخیره‌سازی دسترسی پیدا کنند.ذخیره‌سازی سرد روشی برای نگهداری آفلاین توکن ارزهای دیجیتال است.هدف سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال با استفاده از ذخیره‌سازی سرد، جلوگیری از دسترسی هکرها به دارایی های آنها از طریق روش های سنتی است.

آشنایی با ذخیره‌سازی سرد

وقتی حساب بانکی، چک ویا کارت بانکی یک حساب،در یک بانک سنتی به خطر بیفتد، بانک می‌تواند پول گم شده یا دزدیده شده را به صاحب حساب بازپرداخت کند. با این حال، اگر حساب یا کیف پول رمزنگاری شما به خطر بیفتد و بیت کوین شما به سرقت رفته باشد، مالک نمی تواند سکه های خود را بازیابی کند. دلیل این امر این است که اکثر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند و از حمایت بانک مرکزی یا دولت برخوردار نیستند. از این رو، نیاز به یک وسیله ذخیره‌سازی امن و مطمئن برای بیت کوین ها و آلتکوین ها وجود دارد.

محافظت در برابر سرقت

کلیدهای خصوصی ذخیره شده در کیف پول متصل به اینترنت در برابر سرقت مبتنی بر شبکه آسیب پذیر هستند. این کیف پول ها به کیف پول گرم معروف هستند. با یک کیف پول داغ، تمام عملکردهای مورد نیاز برای تکمیل تراکنش از یک دستگاه آنلاین انجام می شود. کیف پول کلیدهای خصوصی را تولید و ذخیره می کند. امضای دیجیتالی تراکنش ها با استفاده از کلیدهای خصوصی؛ و تراکنش امضا شده را به شبکه پخش می کند. مشکل این است که هنگامی که تراکنش‌های امضا شده به صورت آنلاین پخش شدند، مهاجمی که در شبکه‌ها می‌خزد ممکن است به کلید خصوصی که برای امضای تراکنش استفاده می‌شود، دست پیدا کند.

ذخیره‌سازی سرد این مشکل را با امضای تراکنش با کلیدهای خصوصی در یک محیط آفلاین حل می کند. هر تراکنشی که به صورت آنلاین آغاز می شود به طور موقت به یک کیف پول آفلاین که روی دستگاهی مانند USB، CD، هارد دیسک، کاغذ یا رایانه آفلاین نگهداری می شود، منتقل می شود و سپس قبل از انتقال به شبکه آنلاین به صورت دیجیتالی امضا می شود. از آنجایی که کلید خصوصی در طول فرآیند امضا با سروری که به صورت آنلاین متصل است تماس پیدا نمی کند، حتی اگر یک هکر آنلاین با تراکنش مواجه شود، نمی تواند به کلید خصوصی استفاده شده برای آن دسترسی داشته باشد.

شکلی از ذخیره‌سازی سرد، کیف پول سخت افزاری است که از یک دستگاه آفلاین یا کارت هوشمند برای تولید کلیدهای خصوصی آفلاین استفاده می کند. کیف پول Ledger USB نمونه ای از کیف پول سخت افزاری است که از یک کارت هوشمند برای ایمن کردن کلیدهای خصوصی استفاده می کند. ظاهر و عملکرد دستگاه مانند USB است و برای ذخیره آفلاین کلیدهای خصوصی به رایانه و برنامه مبتنی بر Chrome نیاز است. مانند یک کیف پول کاغذی، ذخیره این دستگاه USB و کارت هوشمند در مکانی امن ضروری است، زیرا هر گونه آسیب یا از دست دادن می تواند دسترسی به بیت کوین های کاربر را قطع کند. دو کیف پول سخت افزاری محبوب دیگر عبارتند از TREZOR و KeepKey.

در نهایت، کاربرانی که به دنبال گزینه‌های ذخیره‌سازی سرد هستند، می‌توانند کیف پول‌های نرم‌افزاری آفلاین را نیز انتخاب کنند، که کاملاً شبیه کیف‌پول‌های سخت‌افزاری هستند، اما برای کاربران فنی کمتر فرآیند پیچیده‌تری هستند. یک کیف پول نرم افزاری آفلاین یک کیف پول را به دو پلتفرم قابل دسترسی تقسیم می کند – یک کیف پول آفلاین که حاوی کلیدهای خصوصی است و یک کیف پول آنلاین که کلیدهای عمومی را ذخیره می کند. کیف پول آنلاین تراکنش‌های بدون امضای جدیدی را ایجاد می‌کند و آدرس کاربر را به گیرنده یا فرستنده آن طرف تراکنش ارسال می‌کند. تراکنش بدون امضا به کیف پول آفلاین منتقل می شود و با کلید خصوصی امضا می شود. سپس تراکنش امضا شده به کیف پول آنلاین که آن را به شبکه پخش می کند، بازگردانده می شود. از آنجایی که کیف پول آفلاین هرگز به اینترنت متصل نمی شود، کلیدهای خصوصی ذخیره شده آن امن می مانند.

کاربران ارزهای دیجیتال باید اطمینان حاصل کنند که کیف پول انتخابی آنها با کوین هایی که تراکنش یا معامله می کنند سازگار است، زیرا همه کیف پول ها از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی کنند.

انواع کیف پول سردکیف پول ذهنیکیف پول کاغذیکیف پول سخت افزاری
کیف پول ذهنی

کیف پول‌های ذهنی، یکی از روش ها برای ایجاد یک کلید خصوصی بدون استفاده از یک سری حروف یا متن از پیش تعیین شده است. به همین خاطر، تصمیم می‌گیرید که از یک عبارت ساده استفاده کنید و یک کلید خصوصی از آن عبارت ایجاد کنید. کیف پول‌های ذهنی معایب بسیاری دارند چون احتمال هک شدن آن‌ها به نسبت بسیار بالا است. در واقع آن کدی که مردم به عنوان عبارت عبور استفاده می‌کنند، به راحتی توسط هکرها قابل پیش‌بینی است.

کیف پول کاغذی

همانطور که از اسم این نوع کیف پول مشخص است، از کاغذ یا ماده این چنینی که قابلیت چاپ دارد تولید شده و 2 کلید خصوصی و عمومی، بر روی آن قرار دارد؛ این کلیدها به هیچگونه سروری وصل نمی‌شوند و تنها باید این کاغذ را در اختیار داشت تا امکان استفاده از آن‌ها وجود داشته باشد؛ و دقیقا به همین خاطر است که، کیف پول کاغذی هک نمی شود و کاملا ایمن است. اما معایب این نوع کیف پول آن است که در مقابل آتش‌سوزی، سرقت و مواردی از این قبیل بسیار آسیب پذیر است. پس توصیه می‌کنیم که حتما چند کپی از کیف پول خود داشته باشید.

کیف پول سخت افزاری

این کیف پول یک دستگاه فیزیکی است که قابلیت ذخیره‌سازی کلید خصوصی را دارد و در مقابل خطرات بدافزارها، کیف پول‌تان را از هک شدن نجات می‌دهد. بسیاری از کیف پول‌های سخت‌افزاری این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا اگر مفقود و یا دزدیده شدند، یک پشتیبان از Mnemonic کیف پول ایجاد کند. تنها عیبی که این کیف پول‌ها دارند این است که برای استفاده، همیشه و هرجایی باید همراه تان باشد و آن را به یک کامپیوتر یا لپتاپ  متصل کنید. در غیر این صورت، از سادگی و ایمنی بالا برخوردار است که دو ویژگی کیف پول سخت افزاری است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه