امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال

همه ما در همه ی زمینه ها به دنبال بهترین ها هستیم، کار کردن با بهترین صرافی ارز دیجیتال نیز در دستور کار افرادی که با کریپتو سر و کار دارند قرار دارد تا بتوانند بهترین معاملات را در کمترین زمان با امنیت بالا انجام دهند. در ادامه به بررسی و معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال در 2022 می پردازیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال یک پلتفرم است که در آن می توان به خرید و فروش ارز های دیجیتال پرداخت، یکی از اولین مسائلی که لازمه آغاز سرمایه گذاری، خرید و فروش ارز های دیجیتال می باشد صرافی ها هستند. پلتفرم هایی که قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربران برای سرمایه گذاری، خرید و فروش ارز های دیجیتال و انواع معاملات آن قرار می دهند. صرافی های ارز دیجیتال به دو نوع صرافی های متمرکز (CEX) و صرافی های غیر متمرکز (DEX) تقسیم می شوند که هر کدام دارای قابلیت های خاص خود می باشند و کاربران با توجه به احتیاج و اهداف سرمایه گذاری در هر پروژه به انتخاب یک نوع از این صرافی ها اقدام کرده و ارز دیجیتال خود را تهیه می کنند.

برای بررسی تخصصی و آموزش کامل این مطلب می توانید از قسمت صرافی ارز دیجیتال چیست بازدید نمائید.

موارد قابل توجه در مورد صرافی ها

حجم معاملات صرافی ارز دیجیتال

یکی از مهمترین مسائل در مورد صرافی ها حجم معاملات روزانه یا Volume در آن صرافی می باشد که نشان دهنده شناخته شده تر بودن آن صرافی و استقبال بیشتر کاربران برای انجام معاملات و استفاده از آن صرافی می باشد. هر چه مقدار معاملات درون یک صرافی بیشتر باشد دارایی های شما سریع تر به فروش میرسد و معاملات روند سریعتری دارند و به دلیل حجم بالای معاملات امکان دستکاری بازار کمتر است.

کارمزدها

صرافی های ارز دیجیتال از اکثر مواردی که شما در صرافی انجام میدهید کارمزد یا Fee برداشت می کند که در هر کدام از صرافی ها این مقدار ها متفاوت می باشد از جمله مواردی که کارمزد به آن ها تعلق می گیرد می توان به عملیات هایی مانند برداشت (Withdraw)، واریز (Deposit) و معاملات درون صرافی اشاره کرد.

تعداد ارز هایی که پشتیبانی می کند

یکی از مواردی که در انتخاب صرافی می تواند تاثیر گذار باشد پشتیبانی از ارزهای مختلف که دارای پشتوانه و اعتبار کافی می باشند است و این مسئله در انتخاب صرافی برای سرمایه گذاری مد نظر قرار می گیرد، مسئله دیگر این است که صرافی ای که ارز های مطمن و بیشتری را پشتیبانی کند سرمایهه بیشتری برای سرمایه گذاری جذب خواهد کرد.

جفت ارز های دیجیتال قابل معامله

این نوع معامله، معامله دو ارز دیجیتال با هم است برای مثال فروش بیت کوین به ازای تتر یک معامله است که جفت ارز بیت کوین و تتر در آن هستند. تعداد جفت ارز های قابل معامله در هر صرافی با هم متفاوت است و شما نمی توانید هر ارز دیجیتال را با هر ارز دلخواه دیگری معامله کنید.

امنیت صرافی

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب صرافی امنیت است. در گذشته صرافی های بسیاری هک شدن و بسیاری از کاربران آن صرافی دارایی های خود را از دست دادند، امنیت سنجی صرافی ها بر اساس سه معیار Proof of funds، Bug bounty , Penetration test بررسی می گردد. هیچ کدام از ما دوست نداریم در صرافی ای که امنیت کافی ندارد سرمایه گذاری کنیم پس اگر یک صرافی همه قابلیت های سرمایه گذاری را داشته باشد ولی امنیت کافی نداشته باشد سرمایه گذاری در آن غیر قابل قبول است.

رابط کاربری صرافی

رابط کاربری و یا به اصطلاح کاربر پسند بودن یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، هر چه قدر موارد استفاده از صرافی قابل دسترس تر و ساده تر باشد و معاملات را ساده تر کند، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد.

پشتیبانی صرافی

در فضاهای معاملات ارز دیجیتال همیشه خطاها و مشکلاتی وجود دارد و مسائلی پیش می آید که باید توسط پشتیبانی و عواملی که دسترسی بیشتری دارند بررسی و رفع شوند، صرافی که راه های مختلفی برای ارتباط مشتری با عوامل خود فراهم کرده باشد و پاسخ به مشتری را در کمترین زمان ارائه دهد، اعتماد سازی بیشتری انجام داده و احساس امنیت را نیز به کاربران خود انتقال می دهد. یکی از مسائل تاثیر گذار در جذب سرمایه گذاران ارائه خدمات پشتیبانی خوب می باشد که در رتبه بندی صرافی ها نیز تاثیر گذار است.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

با توجه به روند قانون گذاری برای ارز های دیجیتال و نبود قانون جامع و کامل برای این بازار، همچنین وجود تحریم ها برای کشورمان پیشنهاد می شود قبل از واریز هر گونه ارز دیجیتال به هر صرافی مواردی مانند امکان خدمات دهی به کاربران ایرانی، روند احراز هویت، مدارک مورد نیاز، امکان برداشت و واریز ارز دیجیتال بدون احراز هویت، موضع صرافی در مورد کاربران ایرانی و مسائل تحریم را بررسی کنید تا از مواردی مانند از بین رفتن سرمایه و یا قفل شدن آن در صرافی جلوگیری کنید و تا حد امکان از برنامه های تغییر آی پی ثابت برای انجام موارد خود استفاده کنید.

لیست بهترین صرافی ارز دیجیتال 2022

با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که در بالا ذکر کردیم در ادامه به معرفی و بررسی بهترین صرافی های حال حاضر دنیای کریپتو می پردازیم.

صرافی بایننس (BINANCE)

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال 2017 توسط Changpeng Zhao یا همان (CZ) تاسیس شد. این صرافی قابلیت خرید بیت کوین با ارزهای فیات را نیاز دارد و میانگین معاملات روزانه بایننس مبلغی بالغ بر 76,000,000,000$ می باشد که مبلغ قابل توجهی است. بیش از 90 میلیون کاربر دارد و بیشتر از 350 ارز لیست شده در صرافی خود را دارد و امکان معامله با تمام این ارزها را برای کاربران خود فراهم کرده است. رابط کاربری این صرافی نسبتا ساده است ولی استفاده از این صرافی برای افراد تازه وارد به این حوزه کمی سخت خواهد بود. بایننس کوین یا BNB ارز دیجیتال مربوط به این صرافی می باشد که دارای بلاکچین مخصوص به خودش بوده و از حجم معاملات قابل توجه و رتبه بالایی در بازار ارزهای دیجیتال دارد.

این صرافی به دلیل وجود تحریم ها و قانون گذاری های مربوط به آن برای کاربران ایرانی قابل دسترس نبوده و هر گونه واریز و برداشت در آن نیازمند احراز هویت می باشد.

صرافی کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال 2012 توسط برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) تاسیس شد و به مرور زمان قابلیت های بیشتری به این صرافی اضافه شد، این صرافی به نحوی طراحی شده است که رابط کاربری ساده ای دارد و استفاده از آن بسیار راحت می باشد که باعث جذب کاربران بسیاری شده است. در زمان نوشتن این مقاله مقدار معامله روزانه این صرافی برابر با 1,360,000,000$ می باشد.

مبادله بیش از 100 ارز دیجیتال در این صرافی امکان پذیر است و تعداد کاربران رسمی این صرافی بیش از 103 میلیون نفر می باشد که شامل افرادی از 100 کشور جهان می شود. به دلیل تحریم و قانون گذاری در این مورد، شرایط استفاده از این صرافی برای ایرانیان قابل دسترس نمی باشد و در صورت شناسایی شما توسط صرافی حساب و دارایی هایتان بلوکه خواهد شد.

برای بررسی کامل این صرافی، مزایا و معایب آن می توانید از قسمت صرافی کوین بیس وبسایت ما بازدید نمائید.

صرافی کراکن (Kraken)

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین صرافی های دنیای ارز دیجیتال است که کار خود را از سال 2011 آغاز کرده است، از قابلیت های صرافی کراکن می توان به خدمات و پشتیبانی مناسب، فی پایین و امنیت بسیار بالا اشاره کرد. پلتفرم این صرافی بیش از 120 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند و همچنین امکان استیک کردن نیز برای شما فراهم است و رابط کاربری جذاب و ساده ای دارد که استفاده از آن راحت می باشد. مقدار معاملات روزانه این صرافی بیش از 555,000,000$ می باشد و متاسفانه این صرافی به دلیل تحریم و قانون گذاری ها برای کاربران ایرانی قابل استفاده نمی باشد و در صورت شناسایی شما، دارایی های شما مسدود و بلوکه خواهد شد.

صرافی کوکوین (KUCOIN)

این صرافی در سال 2017 تاسیس شد و بیش از 200 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند، از رابط کاربری ساده ای پشتیبانی می کند و آموزش آن نیاز به زمان زیادی ندارد و انواع روش های سرمایه گذاری در آن ارائه شده است. در زمان نوشتن این مقاله پس از ثبت نام اولیه نیاز اجباری به احراز هویت نمی باشد و یکی از مورد توجه ترین مسائل در مورد این صرافی پشتیبانی عالی و 24 ساعته در هفت روز هفته می باشد و از امنیت مناسبی برخوردار است. انواع روش های سرمایه گذاری در این صرافی موجود است از جمله استیک کردن ارز دیجیتال، وام ارز های دیجیتال و گزینه مورد توجه اکثر کاربران گزینه جایزه معرفی به دوستان است که با معرفی این نرم افزار به دیگران شما می توانید امتیاز و جایزه دریافت کنید.

در زمان نوشتن این مقاله مقدار معاملات روزانه این صرافی بیش از 650,000,000$ می باشد و ارز دیجیتال این صرافی KuCoin token نام دارد. برای شروع به کار با این صرافی نیاز به ثبت نام خواهید داشت که نحوه ثبت نام به صورت مرحله به مرحله و دقیق در مقاله ثبت نام در صرافی کوکوین وبسایت ما شرح داده شده است.

این صرافی بدون احراز هویت نیز قابلیت های خود را دارد ولی به طور رسمی اعلام نشده است که افراد ایرانی می توانند احراز هویت کنند یا خیر. پیشنهاد ما این است که دارایی ها خود را در کیف پول شخصی خود نگه دارید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، دارایی های شما در امن ترین مکان یعنی کیف پول خودتان باشد، شما می توانید برای بررسی و آموزش های بیشتر از صفحه بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان وبسایت ما بازدید نمائید.

صرافی کوینکس (CoinEx)

این صرافی در سال 2017 تاسیس شد و پیشرفت قابل توجهی داشت به طوری که در زمان نوشتن این مقاله، معاملات روزانه این صرافی مبلغی بالغ بر 33,000,000$ می باشد و بیش از 500 ارزر در این صرافی قالب دسترس می باشد. یکی از محبوب ترین صرافی ها برای ایرانیان را می توان صرافی کوینکس معرفی کرد چون پس از ثبت نام های اولیه شما قابلیت استفاده از این صرافی را خواهید داشت برای بررسی و یادگیری ثبت نام در صرافی کوینکس از صفحه آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس وبسایت بازدید نمائید تا در سریع ترین زمان ثبت نام خود را تکمیل کنید.

همانطور که اشاره کردیم امکان استفاده از این صرافی بدون احراز هویت نیز فراهم است اما همچنان توصیه می شود که دارایی های خود را در کیف پول شخصی خود نگه دارید و برای اتصال و استفاده از این صرافی از برنامه های معتبر تغییر آی پی ثابت استفاده کنید تا از مسدود شدن هر دارایی در هر زمانی جلوگیری شود. در زمان نوشتن این مقاله احراز هویت در صرافی کوینکس با پاسپورت برای ایرانیان امکان پذیر است ولی همچنان رعایت جانب احتیاط پیشنهاد اول ماست.

صرافی هات بیت (Hotbit)

این صرافی در سال 2018 تاسیس شد و دارای ارز دیجیتال خود می باشد با نماد اختصاری HTB و بیشترین تعداد ارزد دیجیتال لیست شده در صرافی ها متعلق به این صرافی می باشد با تعداد بیش از 1,900 ارز دیجیتال که قابل معامله می باشد و در بیش از 210 کشور دسترسی به این صرافی امکان پذیر می باشد. یکی از مسائلی که در مورد این صرافی وجود دارد پشتیبانی نسبتا ضعیف و در بروز رسانی و از دسترس خارج شدن برنامه و سایت به صورت برنامه ریزی شده و چندین بار در ماه می باشد و از امنیت نسبی برخوردار است.

استفاده از این صرافی در صورت ثبت نام اولیه امکان پذیر می باشد و پیشنهاد می شود به دلیل برنامه ریزی خارج شدن از دسترس به صورت چند روز درماه که در وبسایت hotbit.io نیز قابل مشاهده است، تمام دارایی های خودرا به کیف پول سخصی خود انتقال دهید تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری گردد.

صرافی هیت بی تی سی (HitBTC)

این صرافی در سال 2013 تاسیس شد و هیچ اجباری برای احراز هویت در آن وجود ندارد، در صورتی که کشور مبدا شما و قوانین مربوط به آن مشکلی با اتصال به این صرافی نداشته باشد شما می توانید به این صرافی وصل شده و از قابلیت های آن استفاده کنید.

پیشنهاد می شود برای اطلاعات تکمیلی و دقیق مقاله صرافی HITBTC با امنیتی حیرت انگیز را مطالعه کنید. در زمان نوشتن این مقاله مقدار معامله روزانه این صرافی مبلغی حدود 1,400,000,000$ می باشد که مبلغ قابل توجهی است.

صرافی بیترکس (Bittrex)

این صرافی در سال 2014 راه اندازی شد و یکی از صرافی های مناسب دنیای ارز دیجیتال می باشد که بیش از 440 ارز دیجیتال را در پلتفرم خود پشتیبانی می کند. از دیگر مزایای این صرافی می توان به میزان فی رقابتی آن اشاره کرد و از امنیت مناسبی برخوردار است که از دارایی شما در برابر هک و دستبرد جلوگیری می کند. مقدار مبلغ معامله شده در 24 ساعت برای این صرافی حدود 30,000,000$ می باشد و برای انجام معاملات نیاز به احراز هویت می باشد و به دلیل تحریم امکان دسترسی توسط ایرانیان وجود ندارد.

صرافی بیت فینکس (BITFINEX)

در سال 2012 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین صرافی های این حوزه به حساب می آید، برای سطح های متوسط تا حرفه ای گزینه ی مناسبی برای استفاده و سرمایه گذاری است و از نقدینگی خوبی برخوردار است، حجم معاملات روزانه این صرافی در زمان نوشتن این مقاله حدود 340,000,000$ می باشد که نشانگر نقدینگی مناسب و خرید و فروش های بالا است. این صرافی بیشد از 150 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند که برای انجام معاملات مناسب است ولی این صرافی دارای محدودیت های جغرافیایی می باشد که اتصال با برنامه های تغییر آی پی به این صرافی امکان پذیر بوده و معاملات ابتدایی با ثبت نام اولیه امکان پذیر است. به دلیل تحریم ها احراز هویت در این صرافی امکان پذیر نمی باشد.

جمع بندی

طبق گفته های بالا و بررسی های انجام شده پیشنهاد می شود همیشه دارایی های خود را در کیف پول شخصی خود نگه داری کنید و از صرافی ها به عنوان کیف پول دائمی استفاده نکنید، قبل از هر گونه واریز و برداشت در هر صرافی ای موارد مربوط به ثبت نام و احراز هویت را چک کنید تا از بلوکه شدن دارایی های خود به دلیل قانون گذاری ها و تحریم جلوگیری کنید.

با توجه به روند قانون گذاری و تحریم ها علیه کشورمان همیشه از برنامه های تغییر آی پی برای وصل شدن به صرافی ها استفاده کنید و قبل از انتخاب هر صرافی، مواردی مانند موضع آن صرافی نسبت به تحریم ها و کشور ایران را مد نظر قرار دهید. امیدواریم با این مقاله قدم مثبتی در این مسیر برای شما برداشته باشیم.

منبع: بهترین صرافی ارز دیجیتال + معرفی 9 صرافی برتر

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه