امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

صندوق قابل معامله در بورس (ETF)

صندوق قابل معامله در بورس (ETF) نوعی از اوراق بهادار سرمایه گذاری تلفیقی است که بسیار شبیه به یک صندوق سرمایه گذاری مشترک عمل می کند. به طور معمول ETF ها یک شاخص، بخش، کالا یا سایر دارایی های خاص را ردیابی می کنند، اما بر خلاف صندوق های سرمایه گذاری مشترک، ETF ها را می توان به همان روشی که یک سهام معمولی در بورس خرید و فروش می شود معامله نمود. یک ETF را می توان برای ردیابی هر چیزی از قیمت یک کالای خاص گرفته تا مجموعه بزرگ و متنوعی از اوراق بهادار شکل داد. حتی ETF ها می توانند برای ردیابی استراتژی های سرمایه گذاری خاص ساختار بندی شوند.اولین ‘ETF SPDR S&P 500 ETF (SPY) بود که شاخص S&P 500 را ردیابی می‌کند و امروز نیز به‌عنوان یک ETF فعال معامله می‌شود.

آشنایی با صندوق های قابل معامله در بورس (ETF)

ETF به یک صندوق قابل معامله در بورس گفته می شود، زیرا درست مانند سهام در بورس معامله می شود. قیمت سهام یک ETF در طول روز معاملاتی با خرید و فروش سهام در بازار تغییر خواهد کرد. این برخلاف صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است که در بورس بیشتر از یکبار معامله نمی‌شود و تنها یک بار در روز پس از بسته شدن بازارها معامله می‌کنند. علاوه بر این، ETF ها در مقایسه با صندوق های سرمایه گذاری مشترک مقرون به صرفه تر و نقدشونده تر هستند.

ETF نوعی صندوق است که دارایی‌های زیربنایی متعددی را در خود نگه می‌دارد و تنها معطوف به یک سهام نمی باشد. از آنجایی که دارایی های متعددی در یک ETF وجود دارد، می توانند انتخاب خوبی برای افراد باشند. بنابراین ETF ها می توانند شامل انواع مختلفی از سرمایه گذاری ها از جمله سهام، کالاها، اوراق قرضه، بیت کوین و یا ترکیبی از انواع سرمایه گذاری باشند. یک ETF می تواند صدها یا هزاران سهام در صنایع مختلف داشته باشد، یا می تواند در یک صنعت یا بخش خاص سبد داشته باشد. برخی از صندوق‌ها فقط بر پیشنهادها ایالات متحده متمرکز هستند، در حالی که برخی دیگر چشم‌انداز جهانی دارند. به عنوان مثال، ETF های متمرکز بر بانکداری، شامل سهام بانک های مختلف در سراسر این صنعت است.

ETF یک اوراق بهادار قابل فروش است، به این معنی که دارای قیمت سهم است که امکان خرید و فروش آسان آن را در صرافی ها در طول روز فراهم می کند و می توان آن را فروخت. در ایالات متحده، اکثر ETF ها به عنوان صندوق های سرمایه باز راه‌اندازی می شوند و مشمول قانون شرکت سرمایه گذاری سال 1940 می شوند، مگر در مواردی که قوانین بعدی الزامات نظارتی آنها را اصلاح کرده باشند.

انواع ETF

انواع مختلفی از ETF در دسترس سرمایه گذاران است که می توانند برای ایجاد درآمد، سفته بازی و افزایش قیمت و پوشش ریسک در سبد سرمایه گذارایه شان استفاده کنند. در اینجا به توضیح مختصر برخی از ETF های موجود در بازار جهانی می پردازیم.

ETFهای اوراق قرضه

ETF اوراق قرضه برای تأمین درآمد منظم به سرمایه گذاران استفاده می شود. توزیع درآمد آنها به عملکرد اوراق قرضه اساسی بستگی دارد. آنها ممکن است شامل اوراق قرضه دولتی، اوراق قرضه شرکتی و اوراق قرضه دولتی و محلی باشند که به آنها اوراق قرضه شهرداری می گویند. برخلاف ابزارهای اساسی ETF اوراق قرضه، تاریخ سررسید ندارند. آنها معمولاً با حق بیمه یا تخفیف از قیمت واقعی اوراق معامله می شوند.

ETF سهام

ETFهای سهام (صاحب سهام) شامل سبدی از سهام برای ردیابی یک صنعت یا بخش است. به عنوان مثال، یک ETF سهام ممکن است سهام خودرو یا سهام خارجی را ردیابی کند. هدف این است که در معرض دید متنوعی از یک صنعت واحد قرار گیرد، صنعتی که دارای تازه واردان با عملکرد بالا و با پتانسیل رشد باشد. برخلاف صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک سهام، ETF سهام کارمزد کمتری دارند و شامل مالکیت واقعی اوراق بهادار نمی‌شوند.

ETF های صنعت/بخش

ETF های صنعت یا بخش، وجوهی هستند که بر یک بخش یا صنعت خاص تمرکز دارند. به عنوان مثال، یک ETF بخش انرژی شامل شرکت هایی می شود که در آن بخش فعالیت می کنند. ایده پشت ETF های صنعت این است که با ردیابی عملکرد شرکت هایی که در آن بخش فعالیت می کنند، در معرض دید مثبت آن صنعت قرار گیرند و این یکی از نمونه ها بخش فناوری است که در سال های اخیر شاهد هجوم سرمایه بوده است. در عین حال، عملکرد ناپایدار سهام نیز در ETF کاهش می یابد، زیرا آنها مالکیت مستقیم اوراق بهادار را شامل نمی شوند. ETF های صنعت نیز برای چرخش در داخل و خارج از بخش ها در طول چرخه های اقتصادی استفاده می شود.

ETF های کالا

همانطور که از نام آنها مشخص است، ETFهای کالا در کالاهایی از جمله نفت خام یا طلا سرمایه گذاری می کنند. ETF های کالا مزایای متعددی را ارائه می دهند. اول، آنها یک سبد سهام را متنوع می کنند و پوشش ریسک را آسان تر می کنند. به عنوان مثال، ETFهای کالا می توانند در هنگام رکود در بازار سهام، بالشتکی ایجاد کنند. دوم، نگهداری سهام در یک ETF کالا ارزان‌تر از تملک فیزیکی کالا است. این به این دلیل است که اولی شامل هزینه های بیمه و ذخیره‌سازی نمی شود.

ETF های ارزی

ETFهای ارزی ابزارهای سرمایه گذاری تلفیقی هستند که عملکرد جفت ارزها را که متشکل از ارزهای داخلی و خارجی هستند دنبال می کنند. ETF های ارزی اهداف مختلفی را دنبال می کنند. می توان از آنها برای حدس و گمان قیمت ارزها بر اساس تحولات سیاسی و اقتصادی یک کشور استفاده کرد. آنها همچنین برای تنوع بخشیدن به یک سبد یا به عنوان پوششی در برابر نوسانات در بازارهای فارکس توسط واردکنندگان و صادرکنندگان استفاده می شوند. برخی از آنها همچنین برای محافظت در برابر تهدید تورم استفاده می شوند. حتی یک گزینه ETF برای بیت کوین(برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ETF BTC مراجعه کنید) نیز وجود دارد.

چگونه سرمایه گذاری در ETF ها را شروع کنیم

با وجود پلتفرم های متعدد در دسترس معامله گران، سرمایه گذاری در ETF ها نسبتاً آسان شده است. برای شروع سرمایه گذاری در ETF مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید.

1.یک پلتفرم سرمایه گذاری پیدا کنید

ETF ها در اکثر پلتفرم های سرمایه گذاری آنلاین، سایت های ارائه دهنده حساب بازنشستگی و برنامه های سرمایه گذاری مانند Robinhood در دسترس هستند. اکثر این پلتفرم‌ها معاملات بدون کمیسیون را ارائه می‌دهند، به این معنی که برای خرید یا فروش ETF نیازی به پرداخت هزینه به ارائه‌دهندگان پلتفرم ندارید. با این حال، خرید یا فروش بدون کمیسیون به این معنا نیست که ارائه‌دهنده ETF نیز دسترسی به محصول خود را بدون هزینه‌های مرتبط فراهم می‌کند. برخی از زمینه هایی که در آن سرویس های پلتفرم می توانند خدمات خود را از سایرین متمایز کنند عبارتند از راحتی، خدمات و تنوع محصول. به عنوان مثال، اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری گوشی‌های هوشمند، خرید سهام ETF را با ضربه زدن بر روی یک دکمه فعال می‌کنند. این ممکن است برای همه کارگزاری ها صادق نباشد، زیرا ممکن است از سرمایه گذاران درخواست کاغذبازی یا وضعیت پیچیده تری کنند. با این حال، برخی از کارگزاری‌های معروف، محتوای آموزشی گسترده‌ای را ارائه می‌کنند که به سرمایه‌گذاران جدید کمک می‌کند تا با ETF‌ها آشنا شوند و درباره آن تحقیق کنند.

2.تحقیق در مورد ETF

دومین و مهمترین مرحله در سرمایه گذاری ETF شامل تحقیق در مورد آنها می باشد. امروزه طیف گسترده ای از ETF ها در بازار موجود است. نکته ای که باید در طول فرآیند تحقیق به خاطر بسپارید این است که ETF ها بر خلاف اوراق بهادار فردی مانند سهام یا اوراق قرضه هستند. هنگامی که به یک ETF متعهد می شوید، باید کل تصویر را در نظر بگیرید – از نظر بخش یا صنعت. در اینجا چند سؤال وجود دارد که ممکن است بخواهید در طول فرآیند تحقیق در نظر بگیرید:

چارچوب زمانی شما برای سرمایه گذاری چیست؟آیا برای درآمد سرمایه گذاری می کنید یا رشد؟آیا بخش یا ابزار مالی خاصی وجود دارد که شما را هیجان زده کند؟مزایا و معایب ETF

ETF ها هزینه های متوسط کمتری را ارائه می دهند زیرا برای سرمایه‌گذار گران تمام می شود که تمام سهام موجود در یک سبد ETF را به صورت جداگانه خریداری کند. سرمایه گذاران فقط باید یک تراکنش برای خرید و یک تراکنش برای فروش انجام دهند، که منجر به کمیسیون کمتر کارگزاری می شود زیرا تنها تعداد کمی از معاملات توسط سرمایه گذاران انجام می شود. کارگزاران معمولاً برای هر معامله پورسانت دریافت می کنند. برخی از کارگزاران حتی معاملات بدون کمیسیون را در برخی از ETF های کم هزینه ارائه می دهند که هزینه های سرمایه گذاران را حتی بیشتر کاهش می دهد.

نکات خلاصه و مهم در مورد ETFصندوق قابل معامله در بورس یا همان (ETF) سبدی از اوراق بهادار است که درست مانند سهام در بورس معامله می شود.قیمت سهام ETF در تمام روز با خرید و فروش ETF در نوسان است. این با صندوق های سرمایه گذاری متفاوت است که فقط یک بار در روز پس از بسته شدن بازار معامله می کنندETF ها می توانند شامل انواع سرمایه گذاری ها از جمله سهام، کالاها، اوراق قرضه و حتی بیت کوین باشند. برخی از آنها فقط دارایی های ایالات متحده هستند، در حالی که برخی دیگر بین المللی هستند.ETF نسبت به خرید سهام، به صورت جداگانه، هزینه پایین و کمیسیون کارگزاری کمتری را ارائه می دهد.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه