امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0
خرید بیت کوین

سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین شاید به نظر پیچیده بیاید، اما معاملات بیت‌کوین تنها به یک حساب در یک صرافی و حافظه‌ای برای ذخیره ارزهای دیجیتال نیاز دارد و برای اطلاع از مراحل خرید این توکن مشهور، آموزش خرید بیت کوین را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. فقط سرمایه‌گذاران به یاد داشته باشند که پیش از خرید، حتماً مسائل امنیتی و خصوصی را رعایت کنند.

1. انتخاب صرافی برای خرید بیت کوین

صرافی‌ها گزینه مناسبی برای خرید این کوین هستند؛ چراکه ویژگی‌های مبادله ارزهای دیجیتال در این پلتفرم‌ها بسیار چشمگیر هستند و امکان خرید، فروش و نگهداری کریپتو را به سرمایه‌گذاران می‌دهند. به علاوه، کاربران صرافی‌ها اجازه برداشت ارزهای رمزنگاری شده و انتقال آنها به کیف‌پول‌های آنلاین را نیز دارند. صرافی‌های بیشماری در این زمینه وجود دارند که غیرمتمرکز اند و برخی از آنها به کاربران خود این امکان را می‌دهند تا به‌صورت ناشناس به کار خود ادامه دهند. به علاوه اطلاعات شخصی نیز پرسیده نمی‌شود.

صرافی‌های معروف در ایالات متحده آمریکا از قوانین کشورها پیروی می‌کنند و به همین دلیل غیرمتمرکز نیستند و کاربران موظف اند تا احراز هویت را در پلتفرم‌ها اجرا کنند. از جمله این صرافی‌ها می‌توان به کوین‌بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken)، جمینی (Gemini)، FTX و بایننس (Binance) اشاره کرد که بیت‌کوین و بسیاری از آلت‌کوین‌های در حال پیشرفت را ارائه می‌دهند. در این بین، بایننس حرفه‌ای تر عمل کرده است و تعداد آلت‌کوین‌ بیشتری را پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که FTX به عنوان یک صرافیِ رو به رشد که ارزش چند میلیارد دلاری را بدست آورده است، تعداد محدودی از آلت‌کوین‌ها را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند.

در رابطه با صرافی‌های خارجی فعال داخل ایران هم باید گفت که کوکوین (KuCoin)، کوینکس (CoinEX)، هیت‌بی‌تی‌سی(hitbtc) یا بینگ ایکس (BingX)، مناسب خرید بیت کوین هستند.

2. اتصال صرافی به یک گزینه پرداخت

اطلاعات شخصی مورد نیاز در هر صرافی متفاوت خواهد بود و ممکن است تا عکس گواهینامه، اطلاعات کارمندی و منبع سرمایه افراد خواسته شود. فرایند آن نیز درست شبیه ایجاد یک حساب معمولی است. کاربران در بیشتر صرافی‌ها حساب‌های بانکی خود را مستقیماً متصل می‌کنند و یا از کارت اعتباری خود استفاده می‌کنند. خرید ارزهای دیجیتال با کارت‌های اعتباری به دلیل توسانات قیمت ارزهای رمزنگاری شده می‌تواند هزینه کلی خرید کوین را افزایش دهد. بیت‌کوین در ایالات متحده قانونی است و بسیاری آموزش خرید بیت کوین را نیز در وبسایت‌های خود گذاشته اند، اما برخی از بانک‌ها ممکن است تا سپرده‌گذاری به سایت‌ها و یا این نوع صرافی‌ها را بازخواست کنند و یا حتی متوقف کنند.

کارمزدهای سپرده‌گذاری از طریق بانک‌ها و یا کارت‌های اعتباری متفاوت خواهد بود و علاوه بر آن، خود صرافی‌ها نیز کارمزدی را برای هر تراکنش اعمال می‌کنند.

به‌هرحال همانطور که در بالا گفتیم، اگر شما داخل ایران سکونت دارید، بهتر است از صرافی هایی همچون کوکوین، کوینکس یا بینگ ایکس استفاده نمایید. چون این صرافی های برای معاملات معمولی و خرید ارزهای دیجیتال به احراز هویت و KYC نیاز ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس را مطالعه نمایید.

3. ثبت سفارش در آموزش خرید بیت کوین

به محض اینکه پول وارد حساب افراد شده باشد، امکان ثبت اولین سفارش وجود دارد. صدها ارز دیجیتال برای انتخاب وجود دارد؛ از مشهورترین آنها همچون بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا کریپتوهای ناشناسی همچون Theta و Holo، همه و همه قابل انتخاب هستند. پس از انتخاب ارز مورد نظر، نماد ارز (به عنوان مثال BTC برای بیت‌کوین) را به همراه تعداد کوین مورد نظر را وارد می‌کنید.

لیستی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال را نیز در آموزش خرید بیت کوین به همراه نماد آنها برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم:

Bitcoin یا (BTC)Ethereum یا (ETH)Tether یا (USDT)Binance Coin یا (BNB)Cardana یا (ADA)Dogecoin یا (DOGE)Ripple یا (XRP)USD Coin یا (USDC)Polkadot یا (DOT)Uniswap یا (UNI)4. انتخاب روش ذخیره بیت کوین

صرافی‌های ارزهای دیجیتال را شرکت‌هایی همچون بیمه سپرده فدرال پشتیبانی نمی‌کنند؛ در نتیجه به راحتی می‌توانند طعمه هک و یا سرقت باشند و کاربران کلیه سرمایه خود را با فراموشی و یا دزدیده شدن رمزهای ورود به حساب، از دست دهند. به همین دلیل است که نحوه ذخیره و حفظ دارایی های دیجیتالی بسیار حائظ اهمیت است. پس بهتر است در انتخاب صرافی یا کیف پول معتبر دقت کنید و مسائل امنیتی را رعایت کنید.

کیف پول برای ذخیره بیت کوین

کیف پول‌های بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال بهترین روش برای ذخیره دارایی‌ها به صورت امن‌تر است. نگهداری از ارزهای دیجیتال خارج از فضای صرافی‌ها و داخل کیف‌پول‌های شخصی بسیار به امنیت دارایی افراد کمک می‌کند و اختیار و کنترل کامل کلیدهای خصوصی را به سرمایه‌گذاران می‌دهد. در کل در این بخش از آموزش خرید بیت کوین، انواع کیف پول‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

استفاده از خود صرافی: زمانی که خرید ارزهای دیجیتال به اتمام می‌رسد، این توکن‌ها در کیف پول کریپتوی صرافی با نام “crypto wallet” ذخیره می‌شوند. در صورت تمایل به حفظ و نگهداری ارزهای خود در خارج از صرافی و یا کیف‌پول‌های دیگر هم، امکان انتقال به راحتی وجود دارد. برای انجام این کار، هزینه‌ی کارمزدی را با توجه به صرافی و میزان توکن مورد نظر جهت انقال باید پرداخت کرد.

کیف‌پول‌های داغ: دارایی‌ها در این نوع کیف‌پول به صوت آنلاین ذخیره می‌شوند و بر روی دستگاه‌های متصل به اینترنت همچون کامپیوترها، تبلت‌ها و یا تلفن‌های همراه اجرا خواهند شد. روش کار با این نوع کیف‌پول راحت است، اما با توجه به متصل بودن به اینترنت، از ریسک بالایی هم برخوردار اند.کیف‌پول‌های سرد: اتصال به اینترنت در این کیف‌پول‌ها وجود ندارد و همین موضوع کیف‌پول‌های سرد را به امن‌ترین گزینه برای ذخیره کریپتو نبدیل کرده است. فرمت و ظاهر آنها نیز شبیه فلش‌های USB و هاردهای خارجی است که به کامپیوتر نیز وصل می‌شوند. توجه داشته باشید که در صورت فراموشی و یا سرقت کد و رمز ورودی، امکان دسترسی مجدد به دارایی‌ها وجود نخواهد داشت. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری از جمله کیف‌پول‌های سرد به شمار می‌روند. استفاده از این کیف‌پول در آموزش خرید بیت کوین پیشنهاد می‌شود.خرید بیت کوین بدون کارمزد

در این بخش از آموزش خرید بیت کوین باید گفت که خرید بدون کارمزد را می‌توان امری تقریباً نشدنی در نظر گرفت. زمان خرید آنلاین کریپتو حتماً کارمزدهایی اعمال خواهد شد. موردی که در اینجا وجود دارد، صرافی‌هایی هستند که مبادلات بهتر با کارمزد پایین‌تر را ارائه می‌دهند. در هر صورت، سرمایه‌گذاران بهتر است که تحقیقات خود را انجام دهند و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرند. در کل، خرید BTC با قیمت‌های عادلانه و از صرافی‌های مشهور بسیار از اهمیت بالاتری برخوردار است تا اینکه در صرافی‌های ناشناس که بعد از مدتی ناپدید می‌شوند، معامله‌ انجام دهید.

منبع: آموزش خرید بیت کوین – از 0 تا 100 خرید BTC

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه