امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0
کتاب NFT چیست؟

کتاب NFT یا NFT Book، از نظر تعامل و خواندن شبیه به یک کتاب الکترونیکی است، اما به جای اینکه صرفاً به عنوان یک فایل epub یا mobi باشد و قابل دانلود برای هر کسی که بتواند آن را به اشتراک بگذارد، به فناوری بلاکچین متصل است و به مانند قراردادی دیجیتال بین نویسنده و خریدار عمل می‌کند.

فناوری بلاکچین این امکان را فراهم می کند که به وضوح مشخص شود که صاحب یک کتاب NFT چه کسی است. این شناسنامه قابل کپی و جعلی نیست. علاوه بر این، انتقال NFT مستقیماً از شخصی به شخص دیگر بدون نیاز به شخص ثالثی مانند بانک برای تأیید آن انجام می شود. یک NFT همچنین می‌تواند به مالک خود امکان دسترسی به محتوای قابل بازگشایی و دانلودی انحصاری مانند: تصاویر، فایل‌های صوتی یا کتاب‌های الکترونیکی را بدهد.

برای درک بهتر NFT، این مقاله را مطالعه نمایید: توکن غیرمثلی یا NFT – تمام آن چیزی که لازم است بدانید

چه چیزی به کتاب NFT ارزش می‌دهد؟

در حالی که یک کتاب کاغذی یا دیجیتال به عنوان یک خرید مصرفی شناخته می‌شود و در اکثر مواقع ارزش خاصی برای فرد دیگری بجز خواننده ندارد، یک کتاب NFT را می‌‎توان به عنوان یک دارایی دیجیتال در نظر گرفت، که مانند یک نسخه اول و کلکسیونی از یک کتاب در نظر گرفته می‌شود.

همانطور که می‌دانید NFT ها نسخه های محدودی هستند و این محدودیت آن‌ها را ارزشمند می‌کند، پس داشتن یک نسخه ی اولیه از یک کتاب که تعداد محدودی از آن منتشر شده است، باعث می‌شود ارزش آن کتاب بالا برود و در آینده ارزش خود را حفظ کند.

تفاوت کتاب NFT با کتاب دیجیتال و کاغذی

کتاب های دیجیتال و کاغذی اکثرا به صورت نامحدود و در چندین چاپ عرضه می‌شوند و هر فردی می‌تواند این نوع کتاب ها را بخرد یا حتی به صورت رایگان از اینترنت دانلود کند، ولی نسخه‌های NFT محدود، ثبت‌شده و از طریق فناوری بلاکچین کدگذاری می‌شوند. این باعث می شود کتاب های NFT کمیاب و در نتیجه ارزشمند باشند. همچنین خریداران می‌توانند کتاب‌های NFT را در مارکت پلیس های ثانویه برای فروش مجدد قرار دهند.

ارتباط بین نویسندگان و خوانندگان از طریق کتاب‌های NFT

اگر شما نویسنده یک کتاب هستید، با ایجاد یک کتاب دیجیتال NFT شخصی‌سازی‌شده و با استفاده از تصاویر و محتوای با کیفیت می‌توانید از پلتفرم هایی مانند BookVolts برای نشر آثار خود استفاده کنید. شما می‌توانید کتاب های NFT خود را برای تعداد محدودی عرضه کنید و چند نسخه انحصاری ایجاد کنید و سپس آنها را به‌فروش برسانید.

مزایای کتاب NFT برای نویسندگان

در حال حاضر بازار NFT در حال رونق است و این تنها آغاز راه است. بنابراین هر نویسنده ای ممکن است بخواهد یک نسخه ویژه NFT از کتاب خود را منتشر کند تا از این بازار نوظهور بهترین استفاده را ببرد و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شود، این مزایای عبارتند از:

مالکیت کامل

هنگامی که کتاب خود را به عنوان NFT به‌وجود آوردید، این بدان معنی است که شما می توانید آن را مستقل از یک شرکت ناشر بفروشید.

سود فوری

برخلاف پلتفرم‌های انتشاراتی که نویسنده باید هفته‌ها یا حتی ماه‌ها منتظر بماند تا حق امتیاز کتاب خود را دریافت کند، وقتی کتاب NFT را می‌فروشید، بلافاصله پول خود را دریافت می‌کنید. این از طریق قرارداد هوشمندی که روی بلاکچین وجود دارد اتفاق می‌افتد و پس از انجام فروش اجرا می‌شود.

ارزش اضافی برای طرفداران

می‌توانید با ارائه امتیازات اضافی مانند یک دوره آموزشی انحصاری، یک مشاوره انفرادی، یا نوعی فرصت مشارکتی، به کتاب NFT خود ارزش بیافزایید. این کار هم طرفداران شما را افزایش می دهد و هم ارزش NFT شما را برای طرفداران شما بالا می‌برد.

افزایش ارزش در طول زمان

NFT ها بیشتر شبیه به یادگاری ها هستند. این بدان معنی است که معمولاً ارزش و محبوبیت آنها در طول زمان افزایش می یابد.

امنیت حق چاپ

وقتی صحبت از کتاب‌های NFT می‌شود، جایی برای دزدی یا کپی کردن وجود ندارد، زیرا هر نسخه از کتاب و همچنین صاحب آن در بلاکچین ثبت می‌شوند. همینطور پس از تغییر مالکیت، حق امتیاز پرداخت می شود.

حق امتیاز با هر فروش مجدد

وقتی شخصی که کتاب شما را خریده تصمیم به فروش مجدد آن می گیرد، شما درصدی از آن فروش و هر معامله بعدی را دریافت می کنید. این کار باعث می‌شود تا نویسندگان و همچنین طرفداران بتوانند از فروش مجدد کتاب درآمد کسب کنند.

نکاتی که یک نویسنده کتاب NFT باید در نظر بگیرد

اگر تصمیم به ایجاد یک کتاب NFT دارید، باید فراتر از فرآیند نوشتن و انتشار فکر کنید. سعی کنید بفهمید چه چیزی باعث می شود خوانندگان بخواهند روی کتاب شما سرمایه گذاری کنند. بنابراین قبل از اینکه نوشتن یک کتاب NFT را شروع کنید، بهتر است این چند نکته را در نظر بگیرید:

ایجاد یک انجمن طرفداری

در ابتدای کار بهتر است انجمنی داشته باشید که از شما حمایت کند. برای نویسندگان تازه‌کار کمی سخت است که بدون داشتن طرفدار، کتاب های NFT خود را به‌فروش برسانند.

عرضه محدود

ارائه تعداد محدودی از نسخه ها، ارزش کتاب شما را افزایش می دهد و در نتیجه قیمت آن را افزایش می دهد.

افزودن امکانات بیشتر

با افزودن منابع اضافی، مانند تصویرسازی برای صحنه ای در کتاب ها یا مصاحبه با نویسنده، کتاب NFT خود را به یک نسخه ویژه تبدیل کنید.

ارائه نسخه های منحصر به فرد از کتاب

راه دیگر برای افزودن ارزش بیشتر به کتاب خود این است که هر نسخه از کتاب NFT شما، امکاناتی واقعاً منحصر به فرد داشته باشد، تا هر نسخه از آن ارزش بیشتری داشته باشد.

ساخت کتاب NFT

خب به مرحله ایجاد یک کتاب NFT رسیدیم، ولی چطور ممکن است؟ در اینجا به شما کامل به شما آموزش می‌دهیم:

روند چاپ کتاب شما ممکن است نسبت به مارکت پلیس انتخابی متفاوت باشد. اما به طور کلی، این روشی است که شما باید انجام دهید:

یک بازار NFT را انتخاب کنید. بازار هایی مانند BookVolts، Bookcoin، Creatokia برای ایجاد یک کتاب NFT مناسب می‌‎باشند.یک کیف پول رمزنگاری ایجاد کنید. اما لطفاً توجه داشته باشید که برخی از بازارها نیاز به استفاده از کیف پول های خاصی دارند.نسب به ارز مورد استفاده در مارکت پلیس انتخابی، کیف پول خود را شارژ کنید.کیف پول خود را به پلتفرم NFT متصل کنید.کتاب خود را با جلد کتاب، فایل کتاب و هر فایل اضافی همراه با آن آپلود کنید.کتاب NFT خود را فهرست کنید.حالا شما آماده فروش کتاب خود هستید.

هزینه ساخت یک کتاب NFT

هزینه ساخت NFT به بازاری که از آن استفاده می کنید و میزان شلوغی آن به زمانی که از آن استفاده می کنید بستگی دارد. بهتر است قبل از عرضه کتاب NFT خود، بخواهید قیمت کارمزد آن را زیر نظر داشته باشید تا بدانید بهترین زمان برای ایجاد NFT، چه زمانی است.

بهترین بازار برای فروش کتاب های NFT

با رونق بازار NFTها، ظاهر شدن بازارهای جدیدی که در زمینه کتاب تخصص دارند امری عادی است. بنابراین، علاوه بر بازارهای محبوب NFT، مانند OpenSea، Rarible، و SuperRare، ممکن است بخواهید کتاب خود را در یک بازار تخصصی کتاب چاپ کنید تا شانس بیشتری برای فروش کتاب خود داشته باشید. در اینجا برخی از بازارهای کتاب NFT برای شما لیست شده است:

PublicaBooksGoSocialBookCoinCreatokiaPublishedNFTReadl

کتاب NFT های معروف

بسیاری از نویسندگان مشهور قبلاً کتاب های خود را به عنوان NFT منتشر کرده اند. در اینجا چند نمونه از کتاب NFT های معروف آمده است:

The WakeUp Millionaire Collectionپاتریک چان (نویسنده معروف) مجموعه NFT کتاب The WakeUp Millionaire را منتشر کرد که شامل نسخه دیجیتالی کتاب، دسترسی به جامعه WakeUp Millionaire، و اشتراک رایگان در خبرنامه Patricweekly است.Verannie Moss And New Hideout NFTاین نسخه ویژه دارای امتیازاتی است که قبلاً دیده نشده است، در این نسخه کتاب کودک از تصاویر و آهنگ تم استفاده شده و توسط Verannie Moss امضا شده است.Call Sign White Lily Special Edition

این نسخه از کتاب شامل نسخه خلاصه نشده کتاب، آلبوم عکس لیلی لیتویاک که شامل بیش از 50 عکس قدیمی و یک ویدیوی داستانی با کیفیت بالا به نام “Dreams of Becoming Something.” است.

کلام آخر

نویسندگان می توانند از قدرت NFT ها استفاده کنند. کتاب‌های NFT از همه لحاظ می‌تواند برای نویسندگان و هم برای خوانندگان مفید باشد.

منبع مقاله: کتاب NFT، راهی برای افزایش ارزش کتاب و جذب مخاطب بیشتر!

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه