امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

ارز دیجیتال لایت کوین:

لایت کوین (LTC) یک ارز دیجیتال است که در سال 2011 برای تکمیل سریع و ارزان تراکنش های ارزهای دیجیتال، دو سال پس از بیت کوین، توسط یک مهندس سابق گوگل به نام چارلی لی تأسیس شد. مانند بیت کوین، لایت کوین بر اساس یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز است که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شود. لایت کوین از جنبه هایی مانند نرخ تولید بلوک سریعتر و استفاده از اسکریپت به عنوان طرح اثبات کار (PoW) با بیت کوین متفاوت است.

لایت کوین یکی از اولین آلتکوین ها است که از کد متن باز اصلی بیت کوین مشتق شده است و در ابتدا رقیب قدرتمندی برای بیت کوین بود. با این حال، از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر با عرضه‌های جدید بسیار اشباع‌تر و رقابتی‌تر شده، محبوبیت لایت کوین تا حدودی کاهش یافته است.

لایت کوین همیشه به عنوان واکنشی به بیت کوین در نظر گرفته شده است. در واقع، زمانی که لی شروع به کار روی لایت کوین را در یک انجمن محبوب بیت کوین اعلام کرد، آن را «نسخه لایت بیت کوین» نامید. به همین دلیل، لایت کوین بسیاری از ویژگی های مشابه بیت کوین را دارد، در حالی که تیم توسعه برخی از جنبه های دیگر را نیز تطبیق یا تغییر دادند.

در نوامبر 2021، 1 لایت کوین حدود 215 دلار ارزش داشت، که آن را به چهاردهمین رمزارز بزرگ با ارزش بازار کمتر از 15 میلیارد دلار تبدیل کرد.

لایت کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است و برخلاف ارزهای سنتی، عرضه لایت کوین ثابت است. هرگز بیش از 84 میلیون لایت کوین وجود نخواهد داشت و هر 2.5 دقیقه، شبکه لایت کوین یک بلوک جدید ایجاد می کند.

مشوق هایی برای استخراج لایت کوین وجود دارد: اولین ماینری که با موفقیت یک بلوک را تأیید می کند، 12.5 لایت کوین پاداش می گیرد. مانند بیت کوین، تعداد لایت کوین هایی که برای چنین کاری اعطا می شود با گذشت زمان کاهش می یابد. در اوت 2019، هاوینگ (Halving) اتفاق افتاد و این رخداد در فواصل زمانی منظم تا استخراج 84 میلیونمین لایت کوین ادامه خواهد داشت. سازندگان لایت کوین از همان ابتدا متوجه شدند که برای یک ارز جدید رسیدن به شهرت در این بازار دشوار است. اما با محدود کردن تعداد لایت کوین‌های در گردش، بنیان‌گذاران حداقل می‌توانند ترس مردم از تولید بیش از حد را کاهش دهند.سازنده لایت کوین تخمین می زند زمانی که به حداکثر 84 میلیون لایت کوین برسیم، حدودا سال 2142 خواهد بود.

لایت کوین چه تفاوتی با بیت کوین دارد:

مهم ترین تمایز بین لایت کوین و بیت کوین، الگوریتم های رمزنگاری متفاوتی است که هر کدام از آنها استفاده می کنند. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند، در حالی که لایت کوین از الگوریتم جدیدتری به نام Scrypt استفاده می کند.

لایت کوین با هدف سریعتر شدن سرعت تراکنش تاسیس شد و این دلیل اصلی محبوبیت آن است. میانگین زمان تایید تراکنش شبکه بیت کوین در حال حاضر کمتر از 9 دقیقه برای هر تراکنش است، در حالی که لایت کوین تقریباً 2.5 دقیقه است، شبکه لایت کوین به دلیل زمان کوتاه‌تر تولید بلوک می‌تواند تراکنش‌های بیشتری را انجام دهد.

ارزش بازار بیت کوین به طور قابل توجهی بیشتر از LTC است. تا 31 اوت 2021، ارزش کل بیت کوین های در گردش حدود 1 تریلیون دلار بود، در حالی که ارزش بازار لایت کوین حدود 11.9 میلیارد دلار است.

موجودی بیت کوین و لایت کوین ثابت هستند. با این حال، عرضه بیت کوین تنها به 21 میلیون کوین محدود شده است، در حالی که کل عرضه ثابت لایت کوین 84 میلیون کوین است.

اهداف لایت کوین:

لایت کوین، مانند همه ارزهای مجازی، نوعی پول دیجیتال است. هم افراد و هم موسسات می توانند از لایت کوین برای خرید و انتقال وجه بین حساب ها استفاده کنند. افراد می‌توانند بدون استفاده از واسطه‌ای مانند بانک، کارت اعتباری یا خدمات پرداختی با لایت کوین تراکنش انجام دهند.

بسیاری از سرمایه گذاران به جای تمرکز بر عملکرد آن، به لایت کوین به عنوان یک هلدینگ بلندمدت بالقوه علاقه مند هستند. مشابه سرمایه گذاری در هر نوع ارز، سرمایه گذاران حدس می زنند که لایت کوین در طول زمان ثروت نسبی ایجاد کند.

خطرات سرمایه گذاری در لایت کوین:

تعداد کمی از کسب‌وکارها لایت‌کوین یا هر ارز دیجیتال را می‌پذیرند، که کاربرد لایت‌کوین را به عنوان پول سنتی محدود می‌کند. برای سرمایه گذاران، داشتن لایت کوین خطرناک است زیرا در نهایت می تواند بی ارزش شود. در حالی که هر ارز دیجیتال خطر بی ارزش شدن را دارد، لایت کوین در حال حاضر فاقد یک مورد استفاده واضح است. در حالی که در سال 2011 به‌عنوان جایگزینی برای بیت‌کوین با کارمزد تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر معرفی شد ولی از آن زمان بسیاری از ارزهای رمزپایه راه‌اندازی شده‌اند که پردازش آنها سریع‌تر یا کم‌هزینه‌تر از لایت‌کوین هستند.

بنیانگذار آن، چارلی لی، در جریان یک بازار افزایشی برای ارزهای دیجیتال در دسامبر 2017، تمام لایت کوین های خود را فروخت. بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال این حرکت را به عنوان سیگنالی می‌دانستند که لی دیگر به موفقیت بلندمدت لایت‌کوین اطمینان ندارد، تصوری که تا به امروز باقی مانده است.

آخرین هاوینگ لایت کوین چه زمانی بود:

مانند بیت کوین، ایجاد توکن های لایت کوین شامل فرآیندی به نام ماینینگ است. برای شرکت در عمل ماینینگ، ماینرها با لایت کوین پاداش می گیرند.

هدف نصف کردن لایت کوین حفظ قدرت خرید لایت کوین است. آخرین هاوینگ لایت کوین در 5 اوت 2019 انجام شد. در این تاریخ، پاداش استخراج از 25 LTC در هر بلوک به 12.5 LTC در هر بلوک کاهش یافت. هاوینگ بعدی (از 12.5 LTC در هر بلوک به 6.25 LTC در هر بلوک) در حدود 23 آوگست 2023 پیش بینی می شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه