امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

بیت‌کوین علیرغم ماهیت مبهم خود، منبع محدودی دارد. تنها 21 میلیون بیت‌کوین وجود خواهد داشت که در حال حاضر 19 میلیون آن استخراج‌شده است. به همین دلیل هاوینگ بیت کوین هر چهارسال یکبار اتفاق می‌افتد تا از کم ارزش شدن این کوین در طول زمان جلوگیری کند.

هاوینگ بیت کوین چیست؟

این فرایند زمانی اتفاق می‌افتد که سرعت ورود واحدهای جدیدِ بزرگترین ارز دیجیتال جهان به نصف کاهش می‌یابد. هدف از ایجاد هاوینگ بیت کوین ثابت نگه داشتن بیشترین منبع بیت‌کوین می‌باشد و این درست بر خلاف نامحدود بودن ارزهای فیات می‌باشد.

بنابراین استخراج‌کنندگان 50 درصد بیت‌کوین کمتری را برای احراز هویت تراکنش‌ها دریافت خواهند کرد. هاوینگ در هر 210,000 بلاک اتفاق می‌افتد که همان هر چهار سال یکبار می‌شود. در کل می‌توان گفت که بیت‌کوین تورمی تقلبی ایجاد می‌کند تا کل منبع منتشر شود و مورد استفاده قرار گیرد. تقاضا برای بیت‌کوین همیشه بوده و این روزها بیشتر هم شده است. حال تصور کنید که تعداد این کوین سیر نزولی دارد و درخواست برای آن هم بسیار است؛ در نتیجه ارزش و قیمت بیت‌کوین بالا می‌رود.

هاوینگ بیت کوین چگونه عمل می کند؟

به منظور درک بهتر این فرایند باید ابتدا طریقه ایجاد این ارز دیجیتال را متوجه شویم. ماینرها بیت‌‌کوین را یا استفاده از کامپیوترهای قدرتمند، از طریق سیستمی غیرمتمرکز به‌وجود می‌آورند. استخراج‌کننده ها پازل‌های رمزنگاری‌شده را حل می‌کنند تا تراکنش‌های بلاکچین بیت‌کوین را شناسایی و ارزیابی کنند و در ازای این فعالیت هم بیت‌کوینن‌های جدید دریافت می‌کنند.

ماینرها همواره با یکدیگر در حال مسابقه دادن هستند تا اولین نفری باشند که یک بلاک خاص را استخراج می‌کنند؛ چراکه پاداش دریافت خواهند کرد. حال این پاداش‌های استخراج پس از هر 210,000 بلاک ماین‌شده، به نصف کاهش می‌یابد که استخراج این تعداد بلاک حدود چهار سال به طول می‌انجامد. آنچه که مشخص است، دیگر کوین اضافه پس از 21 میلیون بیت‌کوین نخواهیم داشت.

قیمت بیت‌کوین در زمان هاوینگ

داده‌ها حاکی از آن هستند که ارتباط مستقیمی بین هاوینگ بیت‌کوین و افزایش قیمت این کوین وجود دارد. البته که تنها عامل مؤثر در تغییرات قیمت کوین‌ها هاوینگ نیست. در این قسمت خلاصه‌ای از هاوینگ پیرامون بیت‌کوین را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

اولین هاوینگ: نوامبر 2012 بود که اولین هاوینگ اتفاق افتاد و قیمت بیت‌کوین در 11 دلاری ثابت ماند.دومین هاوینگ: سال 2016 شبکه بیت‌کوین به 420,000 بلاک دست یافت که منجر به هاوینگ دوم شد. قیمت بیت‌کوین در طول چند ماه بین 500 تا 1,000 دلار متغیر بود. در نهایت تا آخر سال 2017 به 20,000 دلار رسید.سومین هاوینگ: آخرین هاوینگ بیت کوین سال 2020 رخ داد که بیت‌کوین در زمان این هاوینگ با قیمت 9,000 دلار مبادله می‌شد. در نهایت تا آخر سال هم به 30,000 دلار رسید.

آنطور که شواهد نشان می‌دهد، احتمالاً آخرین هاوینگ در سال 2140 رخ دهد و دیگر پس از آن بیت‌کوین جدید تولید و استخراج نشود. در این شرایط افراد موظف اند تا خرید و فروش بیت‌کوین را در چرخه نگه دارند.

هاوینگ بعدی بیت کوین

آنطور که انتظار می‌رود، هاوینگ بعدی بیت کوین در 2024 رخ خواهد داد؛ چراکه الگوریتم‌های بیت‌کوین نشانگر زمان‌بندی دقیق هاوینگ با توجه به تعداد بلاک‌های ایجادشده است. به احتمال زیاد، این هاوینگ در بلاک 740,000 ایجاد خواهد شد. تاریخ دقیق هاوینگ بیت کوین را نمی‌توان اعلام کرد، اما می‌توان حدس زد که میان فوریه تا ژوئن 2024 اتفاق بیوفتد.

آپدیت: با تغییرات اعمال شده زمان هاوینگ بعدی بیت کوین کاهش یافت و در حال حاضر به 17 دسامبر 2023 رسیده است.

آخرین هاوینگ بیت کوین

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، شبکه پس از استخراج 210,000 بلاک در 2020، به انجام هاوینگ اقدام می‌کند. آخرین هاوینگ بیت‌کوین در بلاک 630,000 انجام شد که درست بعد از دو سری هاوینگ دیگر بود. در همین راستا، پاداش هاوینگ نیز در هر بلاک به 6.25 بیت‌کوین کاهش یافت.

هرچه پیش‌تر رویم منبع کمتری از کل عرضه بیت‌کوین کاسته مس‌شود. در نتیجه افزایش قیمت در ارزش بیت‌کوین بیشتر به تقاضای افراد باز می‌گردد. افزایش قیمتِ زیادی در این هاوینگ مشاهده نکردیم که یکی از دلایل بزرگ آن هم به فراگیری کووید 19 مربوط است.

نمودار هاوینگ بیت کوین

بررسی نرخ تورم بیت‌کوین در طول زمان نیازمند نمودار هاوینگ بیت کوین است. این نمودار همچنین نشان می‌دهد که چه میزان کوین در هر تورم کاهش یافته است. توضیحات بیشتر را روی نمودار آورده‌ایم.

تأثیرات هاوینگ در شبکه بیت کوین

از آنجایی که این رویداد در حوزه ارزهای دیجیتال بسیار حائظ اهمیت می‌باشد، تأثیر چشم‌گیری هم روی اجزای شبکه می‌گذارد که در این بخش بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد.

هاوینگ منبع را کاهش می‌دهد و در نتیجه قیمت ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد که این خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران است. فعالیت مبادلات در بلاکچین ارزهای دیجیتال در این رویداد افزایش پیدا می‌کند.

از سوی دیگر ماینرها را در شبکه داریم. همانطور که گفته شد، کاهش منبع باعث افزایش تقاضا و قیمت کوین می‌شود. به علاوه، پاداش استخراج نیز کاهش می‌یابد که کار را برای ماینرهای انفرادی سخت می‌کند. بنابراین هرچه قیمت بیت‌کوین افزایش یابد، تعداد ماینرها کاهش می‌یابد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر چه تعداد ماینر ها کمتر شود، امنیت شبکه نیز کاهش خواهد یافت.

مبادله در زمان هاوینگ

دو روش برای مبادله در زمان هاوینگ بیت کوین وجود دارد. اولین روش فرض کردن قیمت کوین با استفاده از مشتقاتی همچون CFD است و روش دیگر هم خرید و فروش معمولی در صرافی‌ها می‌باشد.

مبادله با استفاده از قراردادهای CFD به افراد کمک می‌کند تا مبادله‌ای بدون نیاز به کیف‌پول و یا حسابی در صرافی داشته باشند، به عنوان خریدار و یا فروشنده شرکت کنند و از ویژگی اهرم بهره ببرند. اهرم هم به این شکل است که مبادله‌کنندگان نیازی به پرداخت کل هزینه معامله در ابتدای فرایند ندارند.

منبع: هاوینگ بیت کوین + زمان هاوینگ بعدی Bitcoin

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه