امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

تاکنون در مورد دامیننس بیت کوین شنیده‌اید؟ می‌دانستید بسیاری از تحلیل‌گران از دامیننس بیت کوین برای تحلیل خود استفاده می‌کند؟ حال دامیننس بیت کوین به چه معناست؟ از صعود یا نزول آن چه برداشتی می‌توان کرد؟ آیا تحلیل دامیننس بیت کوین می‌تواند در بازار تاثیر گذار باشد؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها تا پایان مقاله همراه ما باشید.

دامیننس بیت کوین به چه معناست؟

دامیننس بیت کوین به معنی درصد مالکیت بیت کوین نسبت به کل بازار است! در واقع دامیننس یعنی چقدر از حجم کل بازار را بیت کوین به خود اختصاص داده است. وقتی دامیننس به‌عنوان مثال عدد 40% را نشان می‌دهد یعنی 60 درصد از حجم کل بازار را تمامی آلتکوین‌ها و 40 درصد دیگر را بیت کوین به خود اختصاص داده است.

صعود دامیننس به معنی ضعیف شدن آلتکوین‌ها و قدرت گرفتن بیت کوین در بازار است (حتی اگر صعود دامیننس با ریزش کل بازار همراه باشد). همچنین نزول دامیننس به معنی کم شدن سلطه بیت کوین بر بازار و قدرت گرفتن آلتکوین‌ها است.

در گذشته که تعداد آلتکوین‌ها از انگشتان دست کمتر بود، بیت کوین سهمی در حدود 95 درصد بازار را به خود اختصاص داده بود. اما با گذشت زمان و رشد و محبوبیت آلتکوین‌ها شاخص دامیننس به‌طورکلی در یک روند نزولی تاریخی قرار دارد. با وجود پروژه‌های قدرتمندی مانند اتریوم، بایننس کوین و افزایش حجم تتر، می‌توان گفت دیگر هیچگاه سلطه بیت کوین بر بازار به اعداد 90 درصد نخواهد رسید.

چگونه از نمودار دامیننس بیت کوین در تحلیل‌ها استفاده کنیم؟

به‌طورکلی از نمودار دامیننس برای تشخیص فصل آلتکوین‌ها استفاده می‌شود. معمولا فصل آلتکوین‌ها زمانی اتفاق میوفتد که بیت کوین یک چرخه صعودی را تجربه کند و پس از آن با کاهش دامیننس خود پول را وارد آلتکوین‌ها و رشد آنها می‌کند. برای پیدا کردن زمان دقیق‌تر این دوره می‌توان از نمودار بیت کوین دامیننس استفاده کرد. همچنین برای تشخیص پایان آلت سیزن نیز دامیننس می‌تواند مفید باشد.

عموما سیگنال‌های دامیننس به شرح زیر است.

عموما ریزش‌‍‌های بازار (مخصوصا اصلاح‌های بازار صعودی)، با رشد دامیننس همراه خواهد شد. دلیل آن ریزش بیشتر آلتکوین‌ها نسبت به بیت کوین است. پس زمان‌هایی که دامیننس به سطوح حمایت کلیدی خود نزدیک می‌شود بسیار باید محتاطانه عمل کرد.

آیا شاخص دامیننس بیت کوین قابل اتکا است؟

به تنهایی خیر! تقریبا می‌توان گفت هیچ فاکتور تحلیلی به تنهایی معتبر و قابل اتکا نیست! یک تحلیل جامع باید جوانت مختلف بازار در بر بگیرد. اما به‌طور کلی شاخص دامیننس بیت کوین یکی از فاکتور‌های مهم و نمودار‌هایی است که همواره باید تحت نظر داشته باشید. تحلیل دامیننس در کنار تحلیل نمودار بیت کوین و بررسی عوامل فاندامنتالی می‌تواند به اعتبار تحلیل بی افزاید.

نحوه دسترسی به نمودار دامیننس بیت کوین

برای پیدا کردن نمودار دامیننس بیت کوین تنها کافیست وارد سایت تریدینگ ویو (Tradingview.com) شده و عبارت BTC.D را سرچ کنید. اکنون می‌توانید نمودار را باز کرده و با استفاده از تحلیل تکنیکال سطوح کلیدی و روند احتمالی آن را پیدا کنید.

برای تحلیل دامیننس  بهتر است از تایم‌ فریم‌های بالا مانند روزانه استفاده کنید. نوسانات جزئی دامیننس اهمیت کمتری دارد.

کلام آخر

در این مقاله به تعریف مفهوم بیت کوین دامیننس یا میزان سلطه بیت کوین پرداختیم. همچنین توضیح دادیم که چگونه می‌توان از این نمودار در تحلیل‌های خود استفاده کرد. چارت دامیننس یکی از مهم‌ترین عوامل تحلیلی است که همواره باید زیر نظر یک تحلیلگر باشد. با تمام اهمیت بالایی که نمودار دامیننس دارد، استفاده تنها از آن هم نمی‌تواند کارساز باشد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه