امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

مونا کوین (MonaCoin) چیست؟

مونا کوین MonaCoin یا MONA یک ارز دیجیتال است که عمدتاً در ژاپن استفاده می شود. این ارز دیجیتال از کد بلاک چین استفاده می‌کند که در اصل بر پایه لایت کوین، یک ارز دیجیتال دیگر است. با این حال، بر خلاف لایت کوین، از الگوریتم Scrypt استفاده نمی کند. در عوض، از الگوریتم Lyra2REv2 استفاده می‌کند که انرژی کمتری مصرف می‌کند و به در دسترس بودن ماشین‌های ASIC برای استخراج وابسته نیست. MonaCoin در سال 2013 راه‌اندازی شد و نام آن برگرفته از یک الگوی رفتاری اینترنتی، یک شکل گربه‌ مانند که با استفاده از کاراکترهای ASCII ایجاد شده است. این ارز دیجیتال زاییده فکر یک «آقای واتانابه» ناشناس است که هویت او هرگز تأیید نشده است. مجموع عرضه MonaCoin 105,120,000 تعیین شده است. یک بنیاد MonaCoin در سال 2014 برای ترویج استفاده و توسعه ارز دیجیتال راه‌اندازی شد.

مراحل خرید مونا کوین (MonaCoin)

تراکنش آغاز شده و به بلاک چین MonaCoin ارسال می شود: با استفاده از یک صرافی ارزهای دیجیتال مانند Bittrex که MonaCoin را فهرست می کند، می توانید یک تراکنش برای خرید MonaCoin آغاز کنید. برای خرید MONACoin به ین ژاپن یا یک ارز دیجیتال از جمله بیت کوین نیاز دارید.

بلاک چین MonaCoin تراکنش را پردازش می‌کند: تراکنش MonaCoin شما با استفاده از پروتکل عملیاتی اثبات کار پردازش می‌شود، که به استخراج‌کنندگان با شبکه‌های گسترده رایانه‌ها نیاز دارد تا به سرعت توابع پیچیده ریاضی را حل کنند. همزمان با پردازش تراکنش های MonaCoin توسط ماینرها، MonaCoin جدید ضرب می شود و به عنوان پاداش به ماینرها پرداخت می شود.

بلاک چین MonaCoin به روز می شود: به طور متوسط ​​در عرض 1.5 دقیقه پس از شروع خرید MonaCoin، تراکنش کامل می شود و بلاک چین MonaCoin یک بلوک طولانی تر می شود.

MonaCoin در کیف پول دیجیتال شما ذخیره می شود: MonaCoin تازه خریداری شده شما از طریق یک کیف پول دیجیتال قابل دسترسی است. این کیف پول ممکن است توسط صرافی ای که MONACoin را خریداری کرده اید میزبانی شود، یا می تواند یک کیف پول غیرقانونی مانند یک دستگاه سخت افزاری باشد که ذخیره‌سازی آفلاین را فعال می کند.

هاوینگ MonaCoin چیست؟

استخراج‌کنندگان MonaCoin برای پردازش بلوک‌های جدید تراکنش‌های MonaCoin پاداش‌های MONACoin دریافت می‌کنند. مبلغ MONACoin که به عنوان پاداش بلوک پرداخت می شود، بر اساس طراحی، در هر 1,051,000 بلوک به نصف کاهش می یابد. پاداش فعلی پرداخت شده به ازای هر بلوک، در ژانویه 2022، 12.5 MONACoin است. با نصف شدن پاداش بلوک MONACoin بعد از هر 1 میلیون بلاک تقریباً، پاداش بلاک تقریباً هر سه سال یکبار تغییر می کند. آخرین نصف شدن در اکتبر 2020 رخ داد.

تاریخچه قیمت MonaCoin

قیمت MonaCoin در بیشتر تاریخ خود زیر 2.00 دلار باقی مانده است. قیمت سکه برای چهار سال اول پس از تأسیس آن در سال 2013 از 1.00 دلار بالاتر نرفت، تا زمانی که MONACoin برای مدت کوتاهی تا 16.61 دلار در دسامبر 2017 معامله شد. از ژانویه 2022، MONACoin حدود 1.00 دلار معامله شد.

نحوه استفاده از MonaCoin

MonaCoin یکی از اولین سکه هایی بود که Segregated Witness (SegWit) را پیاده‌سازی کرد. بنابراین، در مقایسه با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، زمان پردازش تراکنش سریع تری دارد. وقتی آقای واتانابه MonaCoin را در یک انجمن آنلاین معرفی کرد، اظهار داشت که این ارز دیجیتال یک امنیت نیست. او گفت که این سکه بخشی از یک بازی بود که هدف آن یافتن هش در شبکه MonaCoin بود. به گفته وی، MonaCoin قرار بود شبیه به امتیازات صرف شده در شبکه Monacoin باشد.

MonaCoin در ژاپن

MonaCoin خود را به عنوان اولین ارز دیجیتال ژاپنی به حساب می آورد و عمدتاً در ژاپن استفاده می شود. در سراسر ژاپن، بسیاری از دستگاه‌های باجه خودکار «هوشمند» (ATM) از معاملات ارزهای دیجیتال، از جمله خرید و فروش MONACoin، پشتیبانی می‌کنند.

در حالی که پلت فرم Monappy مرکز غیر رسمی جامعه MonaCoin است، MONACoin همچنین در چندین صرافی ارز دیجیتال مستقر در ژاپن معامله می کند. MonaCoin توسط آژانس خدمات مالی ژاپن تأیید شده است، که ارزهای دیجیتال را یک روش قانونی پرداخت می‌داند.

گمانه زنی در مورد اینکه چرا MonaCoin ایجاد شد اغلب بر تمایل فرهنگی در ژاپن برای ایجاد نسخه های ملی از محصولات شناخته شده متمرکز است. این تمایل ناشی از تقاضا برای محصولات و خدماتی است که هم در ژاپن ایجاد شده اند و هم با داشتن اسناد ژاپنی و سایر محتوای نوشته شده به زبان ژاپنی. اما علیرغم ارتباط قوی آن با ژاپن، MonaCoin به عنوان یک ارز دیجیتال ملی مانند Auroracoin ایسلند طراحی نشده است.

هک های MonaCoin

هکرها با هک کردن صرافی‌ها و استفاده از آسیب‌پذیری‌های موجود در برنامه ذخیره‌سازی MonaCoin Monappy برای هک آن، MonaCoin را از بین برده‌اند. اولین هک در سال 2018 رخ داد، زمانی که یک ارز دیجیتال به ارزش 60 میلیون دلار در ژاپن از یک صرافی مجازی به سرقت رفت. در دومین هک، یک سال بعد، یک هکر 18 ساله 15 میلیون ین MonaCoin را از 7700 کاربر Monappy سرقت کرد.

از کجا می توانم MonaCoin بخرم؟

می‌توانید MonaCoin را از طریق صرافی‌های ارزهای دیجیتال از جمله Bittrex و Zaif که در ژاپن مستقر هستند، خریداری کنید. همچنین در ژاپن می توانید علاوه بر استفاده از پلتفرم Monappy، از یک دستگاه خودپرداز هوشمند که از خرید MONACoin پشتیبانی می کند، بازدید کنید.

آیا MonaCoin سرمایه گذاری خوبی است؟

MonaCoin تا حد زیادی برای انعام در بازی های آنلاین استفاده می شود و استفاده از آن تا حدودی در ژاپن جدا شده است. ممکن است تصمیم به خرید و استفاده از MONACoin داشته باشید، به خصوص در اقتصاد ژاپن، اما باید قبل از خرید از محدودیت های MonaCoin آگاه باشید.

با MonaCoin چه چیزی می توانم بخرم؟

می توانید از MonaCoin برای پرداخت انعام به گیمرها استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از بخش Monappy که مانند یک سایت حراج آنلاین عمل می‌کند، دارایی‌های دیجیتال و سایر کالاها را خریداری کنید. دارندگان MonaCoin می توانند برای برخی از کالاها و خدمات در ژاپن با استفاده از MONACoin پرداخت کنند.

کلام آخر:

MonaCoin یک ارز دیجیتال است که برای استفاده در ژاپن توسط مخترع ناشناس به نام آقای واتانابه توسعه یافته است. لایت کوین حذف شده است اما از الگوریتم یکسانی استفاده نمی کند. MonaCoin یکی از اولین کوین هایی بود که SegWit را در بلاک چین خود پیاده‌سازی کرد. بنابراین، معاملات با استفاده از سکه در مقایسه با بیت کوین بسیار سریعتر است.MonaCoin را می توان با استفاده از ین ژاپن یا بیت کوین در صرافی های ارزهای دیجیتال یا در “خودپردازهای هوشمند” در ژاپن خریداری کرد. این سکه عمدتا برای انعام در بازی های آنلاین استفاده می شود. برخی از فروشگاه ها در ژاپن نیز امکان خرید با استفاده از MonaCoin را می دهند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه