امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0
آموزش فیوچرز ارز دیجیتال

با توجه به پیشرفت روزافزون در دنیای ارز های دیجیتال انواع مختلفی از معاملات برای سرمایه گذاران فراهم شد که معاملات فیوچرز یکی از آنهاست، شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که معاملات فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز یکی از روش های سرمایه گذاری در دنیای ارز های دیجیتال است که برای سرمایه گذاران حرفه ای اهمیت و محبوبیت بسیاری دارد. در این نوع معامله امکان کسب سود های بیشتر در روند های مختلف بازار وجود دارد و به دلیل نوسان زیاد در بازار ارزهای دیجیتال، این نوع معامله مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

در این مقاله ما قصد داریم نسبت به شرح معاملات فیوچرز،مزایا و معایب معاملات فیوچرز، صرافی ها و ابزار های مناسب جهت این معاملات اقدام کنیم.

معاملات فیوچرز چیست؟

فیوچرز قرار دادی است که بین دو طرف منعقد می شود در این قرار داد دو طرف در مورد قیمت یک دارایی مشخص در آینده به توافق میرسند یا به نحوی در مورد قیمت آن دارایی در آینده و تاریخی مشخص شرط بندی می کنند. در بازار ارز های دیجیتال نیز به همین نحو است که سرمایه گذاران به دنبال پیش بینی روند بازار و قیمت یک ارز هستند و بر سر قیمت آن ارز در آینده اقدام به معامله می کنند.

برای مثال زمانی که شما فکر می کنید قیمت بیت کوین در اواخر ماه جاری افزایش پیدا می کند، شما با باز کردن پوزیشن لانگ فیوچرز برای خرید بیت کوین اقدام می کنید و تاریخ انقضای این پوزیشن را ماهانه تنظیم می کنید.

Leverage یا اهرم در معاملات فیوچرز

لورج یا اهرم یک قابلیت است که در معاملات فیوچرز کاربرد و جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاران دارد. زمانی که روی معاملات خود اهرم قرار میدهید، سود چندین برابری روی پول خود خواهید گرفت، برای مثال شما در صرافی به مقدار 100 دلار پول برای معامله روی ارز مشخصی قرار میدهید، اگر اهرم 20 را انتخاب کنید پس از پنج درصد صعود ارز مورد نظر در این معامله شما 100 دلار سود خواهید کرد و اگر ارز مورد نظر 5 درصد افت کند معامله شما به صورت خودکار بسته خواهد شد و تمام 100 دلار خود را از دست خواهید داد.

هر چه مقدار اهرم بالاتر باشد مقدار سودی که شما کسب می کنید بیشتر خواهد بود و احتمال از دست رفتن و ریسک نیز بیشتر می شود.

لیکوئید شدن در معاملات فیوچرز

لیکوئید شدن در معاملات فیوچرز به معنی از دست دادن آن سرمایه ای است که برای معامله فیوچرز در اختیار صرافی قرار داده اید. برای مثال اگر در یک پوزیشن لانگ بیت کوین با 100 دلار سرمایه وارد شوید و اهرم 20 را برای این معامله انتخاب کنید، اگر قیمت بیت کوین 5 درصد افت کند معامله شما توسط صرافی به صورت خودکار بسته خواهد شد و شما تمام 100 دلار معامله را از دست خواهید داد که در این زمان میگیوئیم معامله لیکوئید شده است. همچنین شما می توانید با استفاده از وبسایت CryptoMeter.io از آمار لحظه ای معاملات و لیکوئید شدن ها در هر صرافی اطلاع پیدا کنید.

مزایا و معایب معاملات فیوچرز

همانطور که میدانید هر گونه معامله در بازار های مالی دارای قابلیت ها و مشخصات خاصی است که در کلیت آن مزایا و معایبی را در بر می گیرد. در ادامه این مقاله به بررسی مزایا و معایب معاملات فیوچرز در دنیای ارزهای دیجیتال می پردازیم.

مزایا معاملات فیوچرز

ریسک قیمتی

در زمانی که بازار نزولی باشد شما می توانید با باز کردن یک معامله Short فیوچرز در زمان روند نزولی بازار اقدام به سود کنید، بسیار از شرکت ها و معامله گران برای جلوگیری از ضرر پس از خرید یک دارایی و یا در زمانی که پیش بینی می کنند بازار نزولی خواهد بود اقدام به باز کردن این معامله می کنند تا نه تنها از ضرر جلوگیری کنند، بلکه در هنگام نزول بازار به کسب درآمد و سود هم بپردازند.

پیش بینی روند بازار

معامله گران بسیاری در دنیای ارز های دیجیتال وجود دارند که با آموزش های دیده شده و تجربه، توانایی حدس و پیش بینی در مورد روند بازار را دارند. معامله فیوچرز امکان استفاده از این تخصص معامله گران را در اختیار آنها قرار می دهد چون شما می توانید پس از پیش بینی در مورد زمان تغییرات قیمت و نظر در مورد صعود و نزول اقدام به معامله فیوچرز کنید. همچنین وجود اهرم در این نوع معاملات باعث بیشتر شدن سودهای شما خواهد شد.

وجود نقدینگی بالا

به دلیل وجود معامله گران و سرمایه بسیار در این نوع معاملات، شما هر زمان که اراده کنید می توانید وارد بازار شده و یا از آن خارج شوید. البته انتخاب پلتفرم و صرافی مناسب برای این مسئله حائز اهمیت است.

تنوع بالا

به کمک این معامله شما می توانید نسبت به هر جفت ارزی که قرار داد فیوچرز برای آن قرار داده شده است اقدام به معامله کنید، این قابلیت برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است و با این قابلیت شما فقط محدود به هولد کردن و سود کردن از ارزهایی که در کیف پولتان است نخواهید بود و می توانید با پیش بینی و باز کردن معاملات فیوچرز نسبت به سود در مورد دارایی هایی که در کیف پولتان نیست اقدام کنید.

معایب معاملات فیوچرز

قوانین اهرم و مارجین

معاملات فیوچرز نسبت به معاملات دیگر آزاد تر و دارای قابلیت بیشتر است، همانطور که در مزایا به معاملات فیوچرز اشاره کردیم وجود اهرم باعث بیشتر سود کردن با مبلغ کمتر خواهد شد اما آن روی سکه ضرر است، امکان دارد در روند این معاملات پول بیشتری از دست بدهید.

نوسان زیاد در بازار

همانطور که میدانید یکی از مسائلی که باعث جذابیت این بازار شده وجود نوسانات برای معامله گران است که بسیاری از سرمایه گذاران به کسب درآمد از این نوسانات اقدام می کنند اما در بسیاری از موارد نوسانات شدید در بازار، موجب می شود که بازار در مسیری که شما حدس زده اید و نسبت به آن معامله فیوچرز باز کرده اید پیش نرود و شما متضرر شوید.

تاثیرات اخبار و مسائل

یکی از مواردی که در بازار ارزهای دیجیتال تاثیر گذار است، اخبار و مسائل حول این بازار است، امکان دارد شما یک معامله باز کنید و پس از درج اخبار و مسائل سیاسی خاصی، این معامله طبق پیش بینی های شما پیش نرود. زیرا اخبار و مسائل می توانند روند بازار، میزان عرضه و تقاضا در معاملات فیوچرز را تغییر دهند.

بهترین اندیکاتور برای فیوچرز

اندیکاتور ها ابزار و وسیله هایی هستند که سرمایه گذاران و تریدر ها برای پیش بینی بازار از آن استفاده می کنند، اندیکاتور ها با استفاده از فرمول های ریاضی و ابزار های مختلف شرایط بازار را برای ما ترسیم می کنند و تریدر ها با استفاده از این اطلاعات می توانند روند بازار را پیش بینی کنند. یکی از مسائل پر کاربرد در معاملات فیوچررز اندیکاتور ها هستند که شما می توانید با مطالعه مقاله بهترین اندیکاتور برای فیوچرز + 8 اندیکاتور برتر نسبت به کسب اطلاعات و بررسی موارد مهم در مورد اندیکاتور ها اقدام کنید.

بهترین صرافی برای فیوچرز

برای هر گونه معامله در بازار ارزهای دیجیتال شما نیاز به یک بستر برای انجام معاملات دارید، برای معاملات فیوچرز نیز همین گونه است، اگر میخواهید که معاملات شما با ابزار های مناسب و به راحتی در امنیت کامل انجام شود شما باید بستری مناسب برای این معامله انتخاب کنید. مسائل بسیاری در انتخاب صرافی برای معاملات فیوچرز مد نظر است که شما می توانید نسبت به آن به انتخاب بهترین صرافی برای فیوچرز اقدام کنید.

در مقاله بهترین صرافی برای فیوچرز + معرفی 6 صرافی برتر ما به بررسی مواردی که می تواند به انتخاب بهترین صرافی برای شما مد نظر قرار گیرد پرداخته ایم که پیشنهاد می شود برای انتخاب بهتر این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین استراتژی برای فیوچرز

همیشه تریدرهایی برنده می شوند که در هر موقعیت، تصمیم های درست بگیرند. استراتژی دقیقا همین کار را می کند، شما با کمک استراتژی در زمان معاملات فیوچرز می توانید در موقعیت های مختلف معامله و تصمیم گیری های درست داشته باشید. استراتژی در ابتدا در مسائل نظامی کاربرد بسیار داشت که طی گذر زمان وارد بازار های مالی شد. استراتژی در معاملات فیوچرز به معنی راه و روش هایی است که شما برای رسیدن به اهدافتان که کسب سود است از آن پیروی می کنید.

در مقاله بهترین استراتژی فیوچرز + معرفی 6 استراتژی برتر ما مطالبی را جمع‌آوری کرده ایم که شما با استفاده از این مطالب می توانید به بررسی انواع استراتژی ها و انتخاب بهترین استراتژی برای معاملات فیوچرز بپردازید.

جمع‌بندی

در بالا به بررسی و توضیحات لازم در مورد معاملات فیوچرز ارز دیجیتال پرداختیم، این گونه معاملات جذابیت بسیار زیادی در بین تریدرهای ارز دیجیتال دارد زیرا شما با پول کمتر می توانید به درصد های سود بالاتری برسید. اما روی دیگر این معامله ضرر است و همیشه در معاملات خود این مسئله را باید مد نظر داشته باشید.

لازم به ذکر است قبل از هر گونه معامله نسبت به کسب آموزش و تجربیات لازم اقدام کنید تا راحت تر به معامله و پیش بینی بازار پرداخته و سود کسب کنید، ورود به این بازار پر نوسان بدون آموزش، باعث ضرر شما خواهد شد. امیدواریم با این مقاله قدم مثبتی در این مسیر برای شما برداشته باشیم.

منبع این پست: فیوچرز چیست؟ 0 تا 100 معاملات فیوچرز یا قرارداد آتی

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه