امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

تله‌ گاوی یکی از دیگر از مفاهیم مهم در بازار‌مالی است. اتفاقی که در جهت گمراه کردن معامله‌گران خرد و پر کردن سفارش‌ نهنگ‌ها به وجود می‌آید. تله گاوی مفهومی متضاد تله خرسی است. در واقع اتفاق برعکس آن که در جهت صعودی و شکست جعلی مقاومت‌ها اتفاق میاوفتد تله گاوی نامیده می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید نا به آموزش مفهوم تله گاوی بپردازیم

تله گاوی یا Bull Trap چیست؟

تله گاوی زمانی پدید میاید که یک سطح مقاومت به سمت بالا شکسته شده اما شکست جعلی بوده و قیمت باردیگر با قدرت بیشتر به سمت نزول حرکت می‌کند. معمولا پس از شکست یک مقاومت بسیاری از معامله‌گران با هدف تشکیل یک روند صعودی اقدام به ورود به معامله لانگ می‌کنند یا خرید‌های خود را شروع می‌کنند. پس از به وجود آمدن این موقعیت دقیقا نقدینگی مورد نیاز نهنگ‌ها برای فروش فراهم آمده و دست به فروش گسترده می‌زنند. از همین رو بازار با قدرتی مضاعف شروع به ریزش خواهد کرد.

وقوع تله‌‌ها از جمله تله گاوی به نوعی می‌توان گفت دستکاری نهنگ‌‎ها با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز در بازار و گمراه کردن سرمایه‌گذاران خرد است. حال در زمان گرفتار شدن در این تله‌ها چه باید کرد؟ راهی وجود دارد که بتوان وقوع آن را پیش بینی کرد؟

چگونه وقوع تله گاوی را پیشبینی کنیم؟

تقریبا راهی برای پیشبینی قطعی این پدیده وجود ندارد. اما با بررسی عواملی تا حدی می‌توان جوانب احتیاط را رعایت کرد. در زیر به بررسی چند عامل جهت مشاهده بهتر بازار می‌پردازیم.

حجم معاملات: شکست‌های معتبر معمولا با حجم معاملات بالا اتفاق می‌اوفتند. حجم بالا نشان‌دهنده قطعیت بیشتری برای شکل‌گیری روند جدید است. در صورتی که شکستی با حجم کمتر پدید آید احتمال جعلی بودن شکست بیشتر است.منتظر ماندن تایید پول بک: پول بک پدیده‌ای است با هدف امتحان دوباره سطح شکسته شده. تایید پول بک یکی از نشانه‌های تشخیص شکست جعلی از معتبر است. بنابراین تا زمانی که تایید پول بک را مشاهده نکرده‌اید وارد معامله نشوید.بررسی تایم فریم بالاتر: با بررسی تایم فریم بالاتر نیز‌می توان نگاه بهتری به بازار و شکست‌ها داشت.داشتن حد ضرر: حد ضرر مهم‌‎ترین عامل جلوگیری از ضرر سنگین در معامله است. مدیریت ریسک و سرمایه از آموزش هر روش تحلیلی در بازار بهتر عمل خواهد کرد.


تله گاوی چگونه در نمودار پدیدار می‌شود؟

تله‌ گاو با شکست مقاومت‌های کلیدی و بازگشت دوباره قیمت به وجود میاید، گاهی اوقات تنها با یک کندل بازگشته و گاهی تا چند کندل بالای سطح مقاومت نوسان می‌کند. در ادامه دو نمونه از تله گاوی در نمودار را برای شما خواهیم آورد.

نمونه تک کندلی که پس از شکست سریعا به زیر مقاومت بازگشته و ریزش آن قدرت بیشتری پیدا می‌کند.

نمونه‌ای از تله گاوی که تا چند کندل تثبیت را هم تحمل می‌کند. تشخیص این مورد بسیار سخت‌تر است زیرا بسیار شبیه به پول بک عمل می‌کند. 

با رعایت مدیریت سرمایه و حد ضرر می‌توان از وارد شدن ضرر سنگین به سرمایه خود اجتناب کنیم.

کلام آخر

تله‌های گاوی و خرسی یکی از گمراه‌کننده‌ترین مفاهیم معامله‌گری هستند که هدف اصلی آنها سردرگمی معامله‌گران خرد است. با وجود اینکه نشانه‌هایی برای شتخیص تله‌ها وجود دارد اما هیچکدام قطعیتی به معامله‌گر ارائه نمی‌دهد. بنابراین رعایت مدیریت سرمایه و ریسک مهم‌ترین اصل ماندگاری در بازار و کسب سود در دراز مدت است.

منبع: تله گاوی چیست و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه