امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

اگر شما هم به معامله‌گری در بازار ارز دیجیتال علاقه‌مند شده‌اید، حتما در این مسیر با اشتباهاتی رو‌به‌رو خواهید شد. برخی از این اشتباهات جبران پذیر اما برخی دیگر ممکن است تمام سرمایه شما را از بین ببرد. با استناد به مثال قدیمی، تجربه را تجربه کردن خطاست در این مقاله قصد داریم 7 عدد از اشتباهات رایج معامله‌گران تازه‌کار را معرفی کنیم تا شما نیز با مطالعه آن از انجام این دست از اشتباهات جلوگیری کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اشتباهات رایج معامله‌گران

در ادامه به معرفی این مشکلات خواهیم پرداخت. اما قبل از هر چیز لازم به ذکر است که معامله‌گری به آن سادگی که در ابتدای کار به نظر می‌رسد نیست! ترید مسیر درازی دارد حتما باید قدم به قدم طی شود! هیچگونه میان‌بری وجود ندارد تا بتوان مسیر را کوتاه کرد. یک معامله‌گر نیازمند کسب تجربه بسیار و ساخت شخصیت معامله‌گری در خود است. در ادامه به معرفی این اشتباهات رایج خواهیم پرداخت.

1- نداشتن سیستم معاملاتی

کمبود سیستم معاملاتی یکی از بزرگترین معضلات یک معامله‌گر است. معامله‌گر باید یک سیستم مشخص، دارای نقطه ورود و خروج از قبل تعریف شده، ریسک به ریوارد منطقی و ضریب برد محاسبه شده داشته باشد. همچنین معامله‌گر حرفه‌ای هیچگاه از سیستم خود سرپیچی نمی‌کند! تنها و تنها با تایید سیستم معاملاتی وارد معامله شده و با هشدار‌های آن از معامله خارج می‌شود.

پایبدنی به سیستم معاملاتی یکی از مهم‌ترین وظایف معامله‌گر است که معمولا تازه کاران آن را جدی نمی‌گیرند.

2- نداشتن حد ضرر

بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار به اشتباه فکر می‌کنند حد ضرر گذاشتن کاری بیهوده است. آنها نمی‌خواهند ضرر خود را قبول کنند و این اتفاق به سادگی منجر به نابود شدن سرمایه آنها می‌شود. در بازار مالی مخصوصا ارز دیجیتال اگر مدیریت ریسک را رعایت نکنید، به سادگی ممکن است سرمایه معامله‌گر نابود شود.

پذیرفتن ضرر از مهم‌ترین مسائلی است که معامله‌گر با آن دست و پنجه‌نرم می‌کند. پس از پذیرش ضرر‌های کوچک نترسید تا ضرر بزرگی به سرمایه شما وارد نشود.

پس حتما و حتما در معاملات خود از حد ضرر استفاده کرده و ضرر خود را محدود کنید.

3- معاملات بیش از حد (Over trading)

بله معاملات بیش از حد یک معضل روانی است که دچار معامله‌گران تازه‌کار می‌شود. آنها فکر می‌کنند معاملات بیشتر به معنی سود بیشتر است، در صورتی که اینطور نیست! تعداد معاملات بالا به طبع خطی را نیز بیشتر می‌کند. همچنین معاملات زیاد باعث سردرگمی معامله‌گر و ایجاد گنگی در بازار شود.

یک معامله‌گر حرفه‌ای مانند شکارچی مدت‌ها بی حرکت در نقطه‌ای می‌نشیند تا بهترین فرصت شکار فراهم شود. با کمترین صرف انرژی بهترین فرصت‌ها را شکار کرده و درنهایت ضریب برد بهتری حاصل می‌کند.

4- تقلید کورکورانه

استفاده از کانال‌های سیگنال و یا تقلید کورکورانه از افرادی که خود را تریدر حرفه‌ای میدانند بزرگترین اشتباه ممکن است! حتی اگر شما واقعا شخصی را به‌عنوان یک تریدر موفق می‌شناسید، تقلید کردن از معاملات آن برای شما کارساز نخواهد بود. تقلید روش معامله‌‎گری نیست، هر شخصی نسبت به شخصیت معامله‌گری خود، سرمایه‌ خود، بازه ریسک خود اقدام به معامله می‌کنند. ممکن است شخصی که شما از آن تقلید می‌کنید شخصیت معامله‌گری کاملا متفاوتی با شما داشته باشد.

5- انتقام از بازار

خطرناک‌ترین کار ممکن در بازار مالی که معمولا گریبان‌گیر تازه‌کاران خواهد شد، حس انتقام نسبت به بازار است. معامله‌گر باید این حقیقت را بپذیرد که ما کوچک‌تر از آن هستیم که در مقابل بازار دوام بیاوریم. پس انتقام از بازار امری بی معنی و ناممکن است. معامله‌گران تازه‌کار زمانی که درگیر یک ضرر می‌شوند حس انتقام و جبران آنی ضرر در آنها به وجود میاید، از همین رو نه‌تنها ضرر آنها جبران نشده بلکه متحمل ضرر‌های بیشتر و سنگین‌تری خواهند شد، زیرا در این شرایط معامله‌گر توان تشخیص درست موقعیت‌ها و کنترل احساسات خود را ندارد.

6- عدم مدیریت ریسک و سرمایه

اگر بگویم تنها یک راز برای رسیدن به سود در بلند مدت وجود دارد، آن راز رعایت مدیریت ریسک و سرمایه است. زمانی یک معامله‌گر را موفق می‌دانیم که مجموعه معاملات بلند مدت آن به سمت سود گرایش داشته باشد. این امر نیز تنها با رعایت مدیریت سرمایه و ریسک اتفاق خواهد افتاد.

مدیریت ریسک به معنی رعایت ریسک معاملات و بررسی ریسک به ریوارد قبل از ورود به معامله است. نسبت ریسک به ریوارد یکی از مهم‌ترین عوامل برای سنجش اعتبار یک موقعیت معامله است. ریسک به ریوارد یعنی چقدر ریسک را برای بدست آوردن چقدر سود متحمل خواهید شد؟ به‌عنوان مثال اگر وارد موقعیت معامله‌گری‌ای شوید که در ازای 5 دلار ضرر احتمالی، 15 دلار سود احتمالی ممکن باشد به شما بدهد آن یک فرصت مناسب برای معامله است. زیرا اگر این معامله به ‌سود بنشیند 3 برابر ضرر احتمالی آن به معامله‌گر سود رسانده است.

حال تصور کنید این نسبت ریسک به ریوارد در تمامی معاملات شما برقرار باشد، نتیجه در بلند مدت چه خواهد شد؟ قطعا سود بسیار! زیرا شما هربار که معامله‌ای با سود می‌بندید به اندازه چندین ضرر جلو خواهید افتاد.

7- عجله داشتن در سود‌ها و صبوری در ضرر‌‌ها

تیتر بالا یکی دیگر از اشتباهات یک معامله‌گر تازه‌کار است. درصورتی که تریدر حرفه‌ای کاملا بر خلاف این جمله عمل می‌کند. معامله‌گران تازه‌کار معمولا زمان‌هایی که معاملات آنها وارد سود می‌شوند به‌دلیل ترس از دست دادن سود سریعا معامله را می‌بندند و زمانی که معامله ضرر ده می‌شود آنقدر صبروی می‌کنند که ضرر جزئی تبدیل به یک ضرر بزرگ شود.

معامله‌گران حرفه‌ای وقتی متوجه می‌شوند که تحلیل آنها اشتباه است ضرر خود را می‌پذیرند و در زمان‌هایی که تحلیل آنها درست واقع شده تا جای ممکن با بازار پیش می‌روند تا سود خود را گسترش دهند.

کلام آخر

مطالعه این مقاله برای افرادی که قصد ورود به دنیای معامله‌گری را دارند، الزامی است. بهتر است با مطالعه و آموزش از اشتباهات رایجی که تمام معامله‌گران تازه‌کار با آن مواجه می‌شوند دوری کرد. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین آنها را پیدا کرده و بررسی کنیم، پس حتما قبل از شروع مسیر معامله‌گری از خواندن این مقاله دریغ نکنید.

همانطور که قبل‌تر هم گفتیم معامله‌گری یک مسیر طولانی است و چیزی نیست که یک شبه اتفاق افتاده و شما را پولدار کند. در این مسیر قطعا فراز و نشیب‌‌های بسیار و سود زیان زیادی را تجربه خواهید کرد.

منبع:  7 اشتباه رایج معامله‌گران تازه‌کار ارز دیجیتال

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه