امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

جهان امروزه در حال تبدیل شدن به متاورس است؛ جایی که همه چیز به صورت مجازی پیش می‌رود و افراد می‌توانند واقعیت مجازی را از خانه‌های خود مشاهده کنند. هر محصول جدیدی در وب3 ما را به دنیای متاورس نزدیک خواهد کرد و Cryptovoxels از همین متاورس‌های نوآورانه جدید می‌باشد که در این مقاله به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

متاورس Cryptovoxels

متاورس ساخته شده روی بلاکچین اتریوم است که دنیا را با تمام ویژگی‌های خود به صورت مجازی نشان می‌دهد؛ ویژگی‌هایی همچون خیابان‌ها، ساختمان‌‌ها، زمین‌ها و سایر موارد. کاربران می‌توانند مالکیت قطعات زمین را داشته باشند و تغییرات دلخواه خود را روی آن پیاده‌سازی کنند. اتریوم را جهت خرید این قطعات می‌توان مورد استفاده قرار داد.

افراد با استفاده از Cryptovoxels امکان ایجاد هرچیزی را در زمین خود دارند و هیچ انتهایی برای این ویژگی‎‌ها نمی‌توان در نظر گرفت. همچنین اختیار ساخت، فروش و یا اجاره زمین‌ها به کاربران این پلتفرم داده می‌شود. عکس‌ها، ویدئو‌ها، موسیقی‌ها و یا بلوک ها می‌توانند اضافه و یا حذف شوند.

این متاورس تحت وب ارائه می‌شود و قابلیت در دسترس قرار گرفتن از طریق مرورگرهایی همچون Google Chrome، Opera و Mozilla firefox را دارد. کریپتوواکسل توانسته تا با استفاده از babylon.js کیفیت و رِندری با عملکرد بالا را در اختیار کاربران خود بگذارد. از آنجایی که متاورس دارای ویژگی‌های سه بعدی می‌باشد، برخورداری از یک هدست واقعیت مجازی به کاربران کمک می‌کند تا تجربه بهتری را تجربه کنند.

بنیانگذاران Cryptovoxels

Nolan Consulting توانستند تا در 2018 این متاورس را تأسیس کنند. پروژه Cryptovoxels به منظور شروع متاورسی تحت وب ایجاد شده است و این تیم از فعالیت‌های پیشین SceneVR و A-FrameVR الهام گرفت و در همان ابتدا متوجه پتانسیل این متاورس در دنیای مجازی شد.

اولین فروش‌ها را دوستان و مشاوران سازنده‌های پلتفرم انجام دادند تا اینکه ماه ژوئن 2018 بود که قطعات زمین در اختیار اولین کاربران در OpenSea قرار گرفت. توسعه‌دهندگان درست یک ماه بعد تصمیم گرفتند که فروش را برای عموم آزاد کنند.

اهمیت Cryptovoxels

برای درک اهمیت این صنعت کافی است تا به زمان قبل از تکنولوژی بلاکچین برگردیم. هیچ شخصی حتی نمی‌توانست تصور کند که روزی دارایی‌های دیجیتالی وجود داشته باشند و یا اینکه بتوانند به صورت مستقل و ایمن فعالیت کنند. پیش‌تر دارایی‌های دیجیتالی در قالب دارایی‌های داخل بازی و متمرکز ارائه می‌شدند که به راحتی قابل دستکاری بودند. از طرف دیگر ورود بلاکچین به این حوزه را در نظر بگیرید که پیشرفت‌های بسیاری را در امنیت دارایی‌ها اعمال کرد. در نهایت، بلاکچین امکان مالکیت افراد بر دارایی‌های دیجیتالی و معتبر را افزایش داد.

Cryptovoxels نقش مهمی را در این صنعت بازی می‌کند و این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربه‌های جدید را داشته باشند و دارایی‌های جدیدی را در زمین‌های خود ایجاد کنند. کاربران هیچ محدودیتی را هم برای ایجاد این دارایی‌ها و یا تغییرات ندارند. به علاوه، کاربران پلتفرم با استفاده از توکن اتریوم می‌توانند به ساخت، فروش و اجاره زمین‌ها بپردازند.

توکن Cryptovoxels و کارایی آن

انتظار می‌رود تا متاورس‌ Cryptovoxels به عنوان یکی از معروف‌ترین دنیاهای مجازی مبتنی بر بلاکچین، توکن بومی خود را داشته باشد. به عنوان مثال Sandbox و Decentralized را داریم که توکن‌های بومی SAND و MANA را دارند. اما در رابطه با کریپتووکسل باید گفت که فاقد توکن بومی است.

کلیه خرید و فروش‌های زمین‌ها و دارایی‌ها در این پلتفرم با استفاده از توکن ETH انجام می‌شوند. نکته‌ی مهم دیگری که در این بخش باید به آن اشاره کنیم نام کاربران و آواتارها می‌باشد که در قالب توکن‌های ERC-721 ارائه می‌شوند.

خرید زمین در Cryptovoxels

شما به عنوان کاربران این متاورس می‌توانید تا زمین‌های مجازی را خریداری کنید و سپس با قیمت بالاتر بفروشید. مراحل انجام آن هم بسیار راحت است:

دسترسی به یک مارکت‌پلیس NFT همچون OpenSeaکشف قطعه زمین مورد نظرانتخاب قطعه زمین و خرید آنتکمیل تراکنش و انتظار برای تأییداجاره زمین در Cryptovoxels

ممکن است تا برخی از کاربران از عهده هزینه خرید زمین بر نیایند که در این شرایط می‌توانند زمین مورد نظر را در صورت امکان اجاره کنند.

ورود به وبسایتی همچون Metaverse.property و یا Blockee.coکشف زمین مورد نظر برای اجارهبررسی وبسایت و موجودی زمین برای اجارهاستفاده از کوین متاورس (اتریوم) برای اجاره راحت زمینکسب درآمد با متاورس Cryptovoxels

متاورس و وب3 همواره پلتفرم‌هایی بوده‌اند که با ارائه خدمات بینظیر به کسب درآمد افراد کمک می‌کردند. در این متاورس امکان ترید کردن در قطعات زمین و یا طراحی پوشدنی‌های سه بعدی وجود دارد. به علاوه، بازی‌هایی برای کسب درآمد در متاورس ایجاد شده اند که کلی فرصت‌های مالی و اقتصادی برای کاربران می‌سازد.

مالکان قطعات زمین چه کارهای می توانند کنند؟

قطعات در دنیای متاورس با نام Parcel شناخته می‌شوند و مالکان آنها همان کاربرانی هستند که این قطعات را در Cryptovoxels خریداری کرده‌اند. این افراد اجازه دارند تا بلاک‌های خود را اضافه و یا حذف کنند. به علاوه، پارسِل‌های آنها امکان جابجایی و انتقال به sandbox را نیز دارند. یکی دیگر از توانایی‌های مالکان، افزودن ویژگی‌هایی همچون موسیقی، متن، ویدئو و یا حتی متن‌های سه بعدی به بلاک‌ها و دارایی‌های خود در این متاورس است.

برخی از کلیدهای اصلی و پرکاربرد کیبورد که به ساخت قطعه در متاورس کمک می‌کنند را برای شما لیست کرده‌ایم.

WASD: حرکتShift: دویدنSpace: پریدنTab: بازکردن منوی ساختنEnter: بازکردن مِنوی گفتگو یا همان چتF: تغییر دادن پروازClick: جای‌گذاری بلاک‌هاShift-Click: حذف بلاک‌هاC: تغییر منظره شخص ثالثR: قابلیت تکرار (در حالت ویرایش)M: قابلیت حرکت دادن (در حالت ویرایش)E: قابلیت ویرایش کردن (در حالت ویرایش)

منبع: Cryptovoxels چیست؟ + کسب درآمد از کریپتو وکسلز

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه