امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

تتر چیست:

تتر (Tether) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که توکن‌های در گردش آن با مقداری معادل با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند و آن را به یک استیبل کوین با قیمتی معادل 1.00 دلار تبدیل می‌کند. استیبل کوین‌ها ارزهای سنتی مانند دلار، یورو یا ین ژاپن را که در یک حساب بانکی مشخص نگهداری می‌شوند، ردیابی می‌کنند. توکن‌های تتر که توسط صرافی رمزارز BitFinex توسعه یافته‌اند، توکن‌های بومی شبکه تتر هستند و تحت نماد USDT معامله می‌شوند. در زمان نگارش این مقاله، USDT سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است که بیش از 77 میلیارد دلار ارزش دارد.

Tether با نام RealCoin در ژوئیه 2014 راه‌اندازی شد و در نوامبر توسط Tether Ltd، شرکتی که مسئول حفظ مقادیر ذخیره ارز فیات است، به عنوان Tether تغییر نام داد و معاملات آن در فوریه 2015 آغاز شد.

تتر به نوعی از ارزهای دیجیتال به نام استیبل کوین تعلق دارد که هدف آن ثابت نگه داشتن ارزش گذاری ارزهای دیجیتال است، برخلاف نوسانات گسترده مشاهده شده در قیمت سایر ارزهای رمزپایه محبوب مانند بیت کوین و اتریوم. این امر به آن اجازه می‌دهد به‌جای استفاده به‌عنوان واسطه سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه، به‌عنوان وسیله مبادله و شیوه ذخیره‌سازی ارزش استفاده شود. تتر به طور خاص به دسته استیبل کوین های دارای وثیقه فیات تعلق دارد. این بدان معناست که یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، یورو یا ین، پشتوانه هر کریپتوکوین در گردش است. سایر دسته‌های استیبل کوین شامل استیبل‌کوین‌های دارای وثیقه رمزنگاری‌شده، که از ذخایر ارزهای دیجیتال به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند، یا استیبل‌کوین‌های بدون وثیقه هستند. استیبل کوین‌های غیر وثیقه‌ای، وثیقه ندارند، اما به روشی مشابه بانک ذخیره عمل می‌کنند تا بسته به وضعیت اقتصادی، عرضه لازم توکن‌ها را حفظ کنند.

تتر برای ایجاد پل لازم بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال و ارائه ثبات، شفافیت و حداقل هزینه تراکنش به کاربران طراحی شده است. این نسبت در برابر دلار آمریکا متصل است و از نظر ارزش،نسبت 1 به 1 را با دلار آمریکا حفظ می کند. با این حال، هیچ تضمینی توسط Tether Ltd، برای هرگونه حق بازخرید یا مبادله Tether با پول واقعی ارائه نشده است، یعنی تترها را نمی توان با دلار آمریکا مبادله کرد.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط CryptoCompare (ارائه‌دهنده داده‌های بازار ارزهای دیجیتال جهانی) تجارت بیت‌کوین به تتر همچنان نشان‌دهنده اکثر بیت‌کوین‌های معامله شده به فیات یا استیبل کوین است. در فوریه 2021، 57 درصد از کل معاملات بیت کوین در USDT انجام شد. تتر منبع اصلی نقدینگی برای بازار ارزهای دیجیتال است.

قیمت تتر در 15 اکتبر 2018 به 0.90 دلار کاهش یافت زیرا این گمانه زنی بود که سرمایه گذاران اعتماد خود را به توکن از دست می دهند. در 20 نوامبر 2018، بلومبرگ گزارش داد که دادستان های فدرال ایالات متحده در حال بررسی این موضوع هستند که آیا از تتر برای دستکاری قیمت بیت کوین استفاده شده است یا خیر. در سال 2019، تتر از نظر حجم معاملات از بیت کوین پیشی گرفت و بیشترین حجم معاملات روزانه و ماهانه را در بین ارزهای دیجیتال موجود در بازار داشت.

سوالات متداول:

تتر برای چه مواردی استفاده می شود:

تتر برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مفید است زیرا راهی برای جلوگیری از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال ارائه می دهد. علاوه بر این، داشتن USDT (در مقابل دلار آمریکا) هزینه‌های تراکنش را حذف می‌کند و به تأخیر می‌اندازد که اجرای تجارت در بازار کریپتو را مختل می‌کند.

هزینه ها و کارمزدها چگونه محاسبه می شود:

هزینه های شبکه تتر با بلاک چینی که استفاده می کنید تعیین می شود. اگر روی بلاک چین ERC-20 (اتریوم) معامله می کنید،هزینه کارمزد اتریوم را پرداخت خواهید کرد. اگر روی بلاک چین های دیگر معامله کنید، هزینه ها متفاوت خواهد بود.

چگونه USDT بدست آوریم:

به دلیل ماهیت دارای پشتوانه آن، Tether قابل استخراج نیست. تتر جدید برای کاربران تایید شده ای که سپرده ارزهای فیات انجام می دهند صادر می شود. این سرویس در 1 ژانویه 2018 برای کسانی که در ایالات متحده آمریکا بودند حذف شد. با این حال، زمانی که در بازار کریپتو قرار می گیرد، مانند هر ارز دیگری با استفاده از فناوری بلاک چین معامله می شود. این بدان معناست که می توانید تتر را از طریق هر صرافی ارز دیجیتالی که از USDT پشتیبانی می کند، خرید و فروش کنید.

هدف تتر:

تتر (USDT) راهی را برای سرمایه گذاران ارائه می دهد تا از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند. با انتقال ارزش به USDT، یک معامله گر ممکن است خطر قرار گرفتن در معرض افت ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال را کاهش دهد. همچنین انتقال بیت کوین به تتر به جای دلار آمریکا بسیار سریعتر و ارزانتر است.

آیا تتر یک استیبل کوین است:

بله، تتر اولین و شناخته شده ترین استیبل کوین در دنیای ارزهای دیجیتال است. سایر استیبل کوین ها عبارتند از USD True (TUSD)، Pazos Standard (PAX) و USD Coin (USD) .

چگونه ارزش تتر، 1 دلار باقی می ماند:

در حالی که تتر قبلاً به زیر 1 دلار کاهش یافته است (و به بالای 1 دلار رسیده است)، استیبل کوین می تواند ارزش خود را حفظ کند زیرا به صندوق ارز فیات منطبق است و 100٪ توسط ذخایر تتر پشتیبانی می شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه