امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

 TRUST WALLET و نحوه کار با این کیف پول

در سال 2018 کیف پول تراست ولت (TRUST WALLET) بطور رسمی به بایننس واگذار شد. از ویژگی‌های دیگر این کیف پول غیرمتمرکز بودن آن و نداشتن کنترل روی کلید خصوصی کاربران است. این کیف پول از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و انتخاب این کیف پول از طرف صرافی بایننس نیز بی دلیل نبوده است.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت یکی از بهترین نرم‌افزارهای موبایلی کیف پول ارز دیجیتال است که با تمرکز بر سادگی و سهولت استفاده، به شما این امکان را می‌دهد تا با ایمنی بالا و خیال راحت، ارزهای دیجیتال مختلف را مدیریت، ذخیره و مبادله‌کنید. این برنامه با ارائه یک کلید دسترسی امن و کنترل کامل بر روی کلیدهای خصوصی، دارایی‌های شما را در برابر دسترسی‌های غیرمجاز محافظت می‌کند. کیف پول Trust wallet را می‌توان بر روی تلفن‌های همراه با سیستم‌ عامل‌های iOS و Android نصب و استفاده کرد.

تراست ولت به راحتی به صرافی‌های غیرمتمرکز نظیر پنکیک سواپ و یونی سواپ متصل می‌شود تا بتوانید ارزهای دیجتال مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید. این توسط یک مرورگر دی آپ داخلی در تراست ولت امکانپذیر شده است، اپلیکیشن Trust Wallet شامل یک مرورگر Web3 برای گشت و گذار در اینترنت غیرمتمرکز و اجرای دی آپ‌ها (اپلیکیشن‌های غیر متمرکز شامل صرافی‌های غیرمتمرکز) به شکلی یکپارچه و امن است. تراست ولت در حال حاضر علاوه بر پشتیبانی از توکن‌های بستر اتریوم، از توکن‌های بستر بایننس چین و توکن‌های SPLبستر سولانا نیز پشتیبانی می‌کند.

تراست ولت علاوه بر ایجاد امکان انجام تراکنش روی ارزها، به کاربران خود امکان ترید و استیک (کسب سود درمقابل قفل کردن دارایی) را می‌دهد.

استفاده از تراست ولت رایگان است و این اپلیکیشن هیچ هزینه‌ای برای خود برنمی‌دارد. تمامی کارمزدهای کم شده در حین ارسال و دریافت ارز دیجیتال به تاییدکنندگان و ماینرها تعلق می‌گیرد.

ویژگی ها و مزایای کیف پول تراست ولت TRUST WALLET

1- رابط کاربری آسان، کاربرپسند بودن و داشتن ویژگی‌های متعدد:

استفاده از کیف پول تراست ولت بسیارآسان است و رابط کاربری فوق‌العاده ساده‌ای دارد. به محض دانلود شدن روی گوشی قابل استفاده است و امکان تعیین رمز عبور و اثر انگشت برای بالا بردن امنیت کیف پول را دارد همچنین دارای قابلیت نصب همزمان روی چند دستگاه موبایل است، این امر موجب شده است بیش از 5 میلیون کاربر از این اپلیکیشن استفاده کنند.

2- دسترسی آسان و رایگان بودن کیف پول Trust Wallet

استفاده از تراست ولت کاملا رایگان است و نیازی به ارائه اطلاعات شخصی، حتی ایمیل را ندارد. در نتیجه استفاده از این کیف پول کاملا ناشناس است. تنها هزینه پرداختی حین استفاده از کیف پول تراست ولت کارمزد تراکنش‌های ارسالی است که در واقع فقط کارمزد ایجاد تراکنش و ارسال ارز برای دیگران را پرداخت می‌کنید و استفاده از خود اپلیکیشن کیف پول تراست ولت رایگان است.

3- خرید ارز دیجیتال از کیف پول تراست ولت

این کیف پول دارای چندین شبکه پرداخت مثل Wyre،MoonPay،Simplex و Mercuryo است. این شبکه‌های پرداخت، با ادغام سرویس خود با نرم‌افزار تراست ولت، امکان خرید ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است، بنابراین کاربران می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری بیت‌کوین، اتریوم و… ارزهای دیجیتال را خریداری کنند.

4- عدم نیاز به KYC (تأیید هویت):

تراست ولت در هنگام ایجاد حساب، کاربران خود را به ملزم به تأیید هویت نمی‌کند. ازآنجاکه این این کیف پول غیر امانی است، هیچ یک از اطلاعات کاربران را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند.

5- امنیت بالا و حریم خصوصی تراست ولت

اپلیکیشن تراست ولت با ارائه یک کلید خصوصی این اطمینان خاطر را به کاربران خود می‌دهد که آن‌ها تنها افرادی هستند که به دارایی‌های مالی خود دسترسی خواهند داشت. کلیدهای خصوصی کاربران به صورت شخصی در گوشی کاربران ذخیره می‌شود، تراست ولت این کلیدهای خصوصی را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند.

همچنین کاربران از اینکه می‌دانند برنامه‌ای که با آن کار می‌کنند کاملاً متن باز و شفاف است، احساس امنیت بیشتری می‌کنند.

6- مشاهده قیمت به‌صورت لحظه ای:

تراست ولت دارای چارت‌های درون برنامه است، تریدرها می‌توانند بدون نیاز به خروج از برنامه به مشاهده‌ی قیمت رمزارزهای خود، بررسی ارزش بازار، جدول زمانی قیمت‌ها و حجم معاملات بپردازند.

7- اخطار تغییر قیمت:

کاربران می‌توانند با فعال کردن اخطارهای تغییر قیمت، هرگونه نوسان قیمت در ارز مورد نظر خود را به صورت نوتیفیکیشن در تلفن همراه خود مشاهده کنند.

8- استیکینگ (کسب سود حاصل از خرید ارز دیجیتال)

کیف پول تراست ولت این امکان را به کاربران خود می دهد که در ازای خرید ارز و نگهداری آن سود دریافت کنند. این ویژگی تقریباً مانند سود حساب‌های بانکی عمل می‌کند.

9- امکان تبدیل برخی از ارزها به یکدیگر در بخش Swap و Exchange

تراست ولت دارای قابلیت swap، تبدیل یا همان Exchange ارزهای دیجیتال است. تراست ولت با ویژگی swap به کاربران خود امکان خرید یا معاوضه توکن‌های مختلف از شبکه‌های متفاوت با یکدیگر را می دهد.

10- اپلیکیشن‌ یا مرورگر غیرمتمرکز (DApps):

تراست ولت با داشتن مرورگر داخلی که از وب 3 پشتیبانی می‌کند، امکان دسترسی به DApps را به کاربران خود می‌دهد. کاربران می‌توانند از این طریق به صرافی‌های غیرمتمرکز، بازارهای فروش NFT، بازی‌های کریپتویی و امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) دسترسی پیدا کنند.

معایب کیف پول تراست ولت Trust Wallet

1- عدم وجود نسخه ویندوز و دسکتاپ – فقط برای تلفن همراه در دسترس است.

2- احراز هویت دو عاملی یا دو مرحله‌ای ندارد.

3- امنیت آن در حد کیف پول های سخت افزاری نیست.

آموزش نصب و راه اندازی کیف پول تراست ولت

1- به وب سایت رسمی تراست ولت مراجعه کنید و برنامه مورد نیاز خود را دانلود و نصب کنید.

2- پس از دانلود و نصب برنامه، برنامه را باز کنید. در این مرحله دو گزینه‌ به شما نمایش داده‌ می‌شود:

 ایجاد یک کیف پول جدید / Create a new wallet از قبل کیف پول‌دارم /  already have a wallet

ازآنجایی‌که در این آموزش می‌خواهیم کیف پول جدید بسازیم گزینه اول را انتخاب می‌کنیم.

3- در این قسمت با مطالعه و موافقت با پشتیبانی و نکته‌های امنیتی نرم‌افزار، گزینه continue را انتخاب می‌کنیم و به مرحله بعدی می‌رویم.

4- در این قسمت مجددا با مطالعه و موافقت با پشتیبانی و نکته‌های امنیتی نرم‌افزار، با انتخاب گزینه continue به صفحه عبارات بازیابی می روید. صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن تراست ولت، یک عبارت بازیابی 12 حرفی را در اختیار شما می گذارد.

5- در این مرحله، 12 عبارت برای بازیابی اکانت به شما نشان داده می‌شود. این کلمات را به‌ترتیب در یک کاغذ یادداشت کرده و در یک مکان امن نگهداری کنید، ترتیب این کلمات در بازیابی کیف پول اهمیت بسیاری دارد. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه Copy این کلمات را کپی کرده و به یک فایل امن منتقل کنید.

در آینده به این عبارات نیاز دارید بنابراین مطمئن شوید که از آن در یک جای امن و غیرقابل‌دسترس نگه‌داری می‌کنید، امکان بازیابی این عبارات وجود ندارد، عبارات بازیابی را با هیچ فرد دیگری به اشتراک نگذارید.

مفقود شدن عبارات بازیابی موجب از دست رفتن دسترسی به کیف پول شما می‌شود. دسترسی‌ نداشتن به کیف پول نیز به معنای از دست رفتن دارایی‌های موجود در آن است، در این صورت تیم پشتیبان نیز کمکی به شما نمی‌کند.

6- پس از ذخیره عبارات بازیابی بر روی continue کلیک کرده و به صفحه بعدی می‌رویم. این مرحله برای تأیید عبارات بازیابی طراحی شده است.

در این مرحله در باکس‌های جداگانه حروف عبارات بازیابی به‌ صورت بهم ‌ریخته نشان داده ‌می شوند، به این ترتیب لازم است کلمات را براساس ترتیب درست مرحله قبل انتخاب کنید، تنها در صورتی ‌که ترتیب عبارات را به‌ درستی انتخاب کنید، می‌توانید به مرحله بعدی بروید. پس از انتخاب هر 12 کلمه گزینه Continue را بزنید.

نکته: تراست ولت اجازه نمی دهد که از صفحه عبارات بازیابی اسکرین شات بگیرید و این روش را امن نمیداند.

7- پس از انجام مراحل بالا کیف پول تراست ولت ایجاد می‌شود. بر روی گزینه DONE (انجام شد) یا ok بزنید تا وارد صفحه اصلی اپلیکیشن شوید.

8- با انتخاب گزینه Enable جدیدترین اعلان‌های مربوط به تراکنش‌های ورودی و خروجی به شما نشان داده می‌شود.

در این مرحله به صفحه اصلی کیف پول میرویم، کیف پول تراست ولت شما با موفقیت نصب و روی شبکه بلاک‌چین تنظیم شده و آماده استفاده است.

آموزش بازیابی کیف پول تراست والت

اگر قبلا در اپلیکیشن کیف پول تراست ولت عضو شده باشید، می‌توانید با واردکردن 12 عبارت بازیابی اکانت خود را ریکاوری یا بازیابی کنید. برای ورود به اکانت کیف پول خود مراحل زیر را دنبال کنید.

1- اپلیکیشن Trust Wallet را در موبایل خود دانلود و نصب کنید.

2- حتماً از طریق App Store یا Google Play اقدام کنید.

3- پس از دانلود نرم‌افزار، به این اپلیکیشن وارد شوید.

4- در این صفحه روی گزینه «I already have a wallet» کلیک کنید.

5- در این مرحله گزینه multi-coin wallet را انتخاب کنید.

6- با انتخاب این گزینه، به صفحه بعد می روید، در کادر موجود در این صفحه، به ترتیب عبارات بازیابی ولت خود را تایپ کنید.

برای تایپ کلمات از حروف کوچک استفاده کنید. پس از تکمیل عبارات بازیابی، گزینه Import را بزنید.

7- در انتها، و به صفحه اکانت خود می روید.

آموزش اضافه‌ کردن ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت Trust Wallet

پس از ساخت کیف پول جدید می‌توانید به ‌راحتی ارزها و توکن‌های مورد نظر خود را به حساب کیف پولتان اضافه کنید. برای ساخت فهرست ارزهای مورد نظر خود ابتدا وارد کیف پول خود شوید و سپس مانند مراحل زیر عمل کنید:

1- پس از ورود به کیف پول، آیکون موجود در بالا گوشه ی سمت راست را انتخاب کنید.

2- در این صفحه، فهرستی را ملاحظه می‌کنید.

می‌توانید در این فهرست، با انتخاب آیکون مقابل ارز دیجیتال مورد نظر خود آن را به لیست ارزهای خود اضافه کنید.

3- اگر ارز دلخواه شما در این فهرست موجود نبود، در قسمت Search نام ارز راکرده و سپس به فهرست اضافه کنید. اگر پس از جست‌ و جو ارز مورد نظر پیدا نشد، یک پیام روی صفحه نشان داده می‌شود. در این پیام از شما خواسته می‌شود توکن سفارشی خود را به فهرست اضافه کنید. برای وارد کردن اطلاعات توکن سفارشی، روی گزینه Add Custom Token بزنید.

4- در این مرحله به صفحه بعد می روید.

بهترین روش برای دریافت اطلاعات مربوط به توکن سفارشی، مراجعه به وب‌سایت coingecko و یا etherscan.io است، پس از ورود به یکی از این وبسایت ها، نام خود را جست ‌و جو کرده و آدرس قرارداد را کپی کنید، سپس با اطلاعات جمع‌آوری‌شده از دو سایت بالا، موارد خواسته‌شده را وارد کنید.

1- به‌منظور انجام تراکنش در کیف پول تراست ولت، ابتدا باید وارد حساب کیف پول خود شوید. پس از آن از طریق لیست موجود در صفحه اصلی کیف پول یا گزینه Send در داشبورد بالای صفحه، ارزی که قصد آن را دارید انتخاب کنید.

2- پس از انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر، به صفحه بعد می روید، در این صفحه، ابتدا نام ارز انتخابی را بررسی کنید، سپس برای ورود به مرحله بعد گزینه Send را بزنید.

3- در این مرحله، آدرس کیف پول مقصد و میزان ارزی که قصد ارسال آن را دارید، وارد ‌کنید. با انتخاب گزینه Paste در فیلد اول، آدرس کیف پول مقصد را در این فیلد وارد کنید، اگر می خواهید آدرس کیف پول مقصد را اسکن کنید، روی آیکون موجود در کنار عبارت Paste بزنید.

پس از واردکردن آدرس کیف پول مقصد، در فیلد دوم مقدار ارز دیجیتال را مشخص کنید، در انتها بار دیگر اطلاعات وارد شده را بررسی کنید، در صورت صحت اطلاعات، روی گزینه Next بزنید و ارسال را تکمیل کنید.

1- برای دریافت و یا انتقال دارایی از یک کیف پول دیگر به حساب تراست ولت خود، ابتدا باید آدرس اختصاصی کیف پول خود را آماده کنید. برای این کار، ابتدا وارد کیف پول خود شوید و سپس از طریق لیست موجود در این صفحه ارزی که قصد دریافت آن را دارید، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق گزینه Receive ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

2- پس از انتخاب ارز به صفحه بعد می روید، در این مرحله پس از اطمینان از درستی نوع ارز انتخابی خود گزینه Receive را انتخاب کنید.

3- در این صفحه آدرس اختصاصی کیف پول ارز انتخاب‌شده، به شما نشان داده می‌شود، این آدرس برای هر کاربر و هر نوع  ارز دیجیتال متفاوت است.

دقت داشته باشید که درصورت ارسال ارز دیگری به این آدرس دارایی شما از بین می‌رود، شما می‌توانید بارکد ارائه‌ شده را اسکن کنید.

همچنین می‌توانید از طریق گزینه Copy این آدرس را کپی کنید و در محل تراکنش جای‌گذاری کنید و یا می‌توانید با انتخاب گزینه Share این آدرس را به فرد موردنظر ارسال کنید.

در کیف پول تراست ولت، ویژگی Swap و Exchange داخلی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این ویژگی به کاربران تراست ولت این امکان را می‌دهد تا در هر زمان و بدون انجام مراحل احراز هویت (kyc)، ارزها را به یکدیگر تبدیل کنند. این قابلیت کیف پول تراست ولت به Binancedex لینک شده است. بیشتر توکن‌های زنجیره بایننس در این قسمت ترید می‌شوند، بنابراین انتظار مبادله بیشتر توکن‌های مبتنی بر اتریوم را در بخش Swap/exchage نداشته باشید.

 آموزش Exchange در کیف پول تراست والت

1-  اگر به خرید و فروش ارز دیجیتال در این کیف پول تمایل دارید، ابتدا وارد کیف پول خود شوید و سپس از طریق داشبورد موجود در مرکز صفحه روی گزینه swap بزنید.

2- پس از ورود به صفحه سوآپ، به دو تب EXCHANGE و Swap دسترسی خواهید داشت. با انتخاب گزینه EXCHANGE به صفحه بعد می روید، در قسمت سمت راست صفحه لیستی از سفارش‌های کاربران مشاهده می‌شود.

پس از انتخاب MARKET موردنظر خود و مشخص‌کردن میزان ارز، سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید، سفارش خرید یا فروش تا زمان نهایی‌شدن سفارش در قسمت Open orders نمایش داده می شود.

آموزش swap در کیف پول تراست والت

برای تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیگر مانند مراحل قبل به گزینه سوآپ بروید و سپس تب swap را انتخاب کنید.

در این صفحه در فیلد You pay نوع و میزان ارزی که قصد مبادله آن را دارید مشخص کنید، سپس در این فیلد نوع ارز دیجیتال دریافتی را انتخاب کنید تا میزان آن به‌صورت خودکار به شما نشان داده شود.

 معرفی DApp Browser در تراست کیف پول تراست ولت

در کیف پول تراست ولت می‌توانید از مرورگر داخلی DApp استفاده کنید و براحتی از داخل کیف پول خود با DApp ها تعامل داشته باشید، برای مثال بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن تراست ولت، به برنامه‌های غیرمتمرکز مانند PancackeSwap یا UniSwap متصل شوید. به‌کمک این ویژگی می‌توانید به اپلیکیشن‌های Web3 موجود در Binance Smart Chain یا شبکه Ethereum دسترسی داشته باشید.

تراست ولت به دلیل داشتن رابط کاربری ساده برای افراد مبتدی که تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده اند گزینه مناسبی به شمار می رود، همچنین به دلیل پشتیبانی از شبکه‌ها و ارزهای متعدد، داشتن مرورگر دی آپ داخلی این اپلیکیشن برای کاربران حرفه‌ای نیز کاملا مناسب است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه