امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0
صفر تا صد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

در زمان نوشتن این مقالع حدود 13 سال از پیدایش بیت کوین گذشته است و قطعا زمان مناسبی برای ماین کردن (استخراج) بیت کوین به دلیل هزینه های اولیه بالا نمی باشد اما راه های دیگری برای سرمایه گذاری و در آمد زایی در دنیای ارز های دیجیتال وجود دارد که با هزینه های اولیه کمتر امکان پذیر است.

طبق آمار های موجود از اکثر منابع معتبر دنیا، از سال 2021 تا کنون حدود سیصد میلیون نفر به دنیای ارز های دیجیتال وارد شده اند که این تعداد نفرات بر اساس محاسبات کمتر از 4 درصد کل جمعیت جهان می باشد. همچنین طبق آمار منابع معتبر آمریکایی تا کنون حدود 15 درصد از آمریکایی ها در مورد ارز دیجیتال اطلاعات دارند و 85 درصد باقیمانده هنوز اطلاعات کامل یا جامعی در مورد دنیای ارز های دیجیتال ندارند.

با وجود این مسئله که درصد کمی از عموم مردم جهان در مورد ارز دیجیتال اطلاعات دارند و با آن آشنا شده اند اما حالت این بازار همیشه رقابتی بوده و لحظه ها بوده اند که باعث از دست رفتن و یا به دست آوردن سرمایه می شدند. از گذشته تا کنون ما انسان ها به دنبال انجام دادن تمام مسائل به اسان ترین روش، در سریعترین زمان و با امنیت بالا بوده ایم علی الخصوص اگر این مسئله درمورد حفظ و انتقال دارایی و سرمایه ما باشد. ارزدیجیتال همه ی این مسائل را با بالا ترین سرعت و در کمترین زمان ممکن فراهم می کند.در ادامه ما به بررسی دنیای ارز های دیجیتال و سرمایه گذاری در آن می پردازیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، کریپتوکارنسی یا همان رمز ارز یک نوع دارایی دیجیتال بر بستر شبکه بلاکچین است و با استفاده از پروتکل های رمز گذاری شده بسیار پیچیده طراحی شده که میخواهد جایگزین ارز های رایج شود و سیستم معاملات و مبادلات پولی را متحول کند. در حالت کلی چند هدف در دنیای ارز های دیجیتال وجود دارد که در این بین می توان به افزایش امنیت و جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری ارزی، آسان شدن هر چه بیشتر مبادلات و حذف واسطه ها اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات تخصصی تر می توانید از قسمت آموزش بیت کوین و آموزش بلاکچین بازدید نمائید.

ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

اگر چند سال پیش شما به شخصی میگفتید که قیمت بیت کوین تا حدود 60 هزار دلار صعود خواهد کرد بی شک شما را دیوانه تصور می کرد اما با گذشت زمان و پیشرفت های روز افزون در صنعت ارز دیجیتال، پر واضح است که ما برای مسائل بسیاری نیاز به آشنایی با دنیای ارز دیجیتال خواهیم داشت. دلیل ورود شما به دنیای ارز های دیجیتال هر چه که باشد باید قبل از استفاده و انجام هر گونه معامله اطلاعات مشخصی از بعد های مختلف آن داشته باشید.

ارز های دیجیتال جایگاه مهمی در آینده خواهند داشت همانگونه که این روزها اکثر شرکت های بزرگ ارز دیجیتال میخرند، بسیاری از شرکت ها بیت کوین را به دارایی خود اضافه می کنند، بسیاری از شرکت های مبادله و پرداخت بزرگ دنیا قابلیت پرداخت با ارز دیجیتال را به نرم افزار های خود اضافه می کنند، فروشگاه های کوچک و بزرگ به دنبال اضافه کردن روش های پرداخت با ارز دیجیتال هستند و این مسئله دائما در حال پیشرفت است.

مزایا و معایب ارز دیجیتال

همانطور که میدانید ارز دیجیتال هم مانند بازار ها و روش های پرداختی دیگر دارای مزایا و معایبی می باشد گرچه معایب آن بسیار کمتر از مزایا می باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مزایای ارز دیجیتال

سادگی در انجام معاملات و مبادلاتامنیت بسیار بالا به دلیل شبکه بلاکچین و غیر متمرکز بودنانتقال پول به تمام نقاط دنیا در کمترین زمان و امن ترین حالت بدون واسطه و بدون نیاز به مجوز های دولتیدارای بازار هایی متنوع و روش های سرمایه گذاری مختلفقابلیت دسترسی در تمام وقت ساعات شبانه روز بدون وجود واسطه و مکان مشخصوجود حریم خصوصی کاملا امنامکان حفظ ارزش سرمایه ها در مقابل تورممستقل بودن و وجود یک واحد ارزی قابل استفاده در تمام جهان

معایب ارز دیجیتال

نیاز به نگهداری دائمی از زیر ساخت ها برای جلوگیری از هک شدن و حملات سایبریعدم وجود ارزش ذاتی و نوسانات قیمتیشفاف نبود قوانین و مقررات کلی و بین المللیوجود انواع پروژه های تقلبی و کلاهبرداری در بازار های سرمایه گذاریهنوز به قدر کافی گسترده نشده و در تمام جوامع بزرگ مقبولیت کامل ندارد.چالش کار با فناوری های مربوط به دنیای ارز های دیجیتال

پس از بررسی های بالا در مورد ارز های دیجیتال و بازار مربوط به آن در ادامه به ذکر نکاتی که بهتر است قبل از شروع سرمایه گذاری در مورد این بازار بدانیم می پردازیم.

نکات مهم قبل از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

مکانیزم خرید و فروش و نحوه انجام آن

برای شروع سرمایه گذاری ایتدا باید ارز رایج خود را به یکی از ارز های موجود در صرافیهای ارز دیجیتال تبدیل کنید و پس از انجام این کار ارز دیجیتال خریداری شده را به صرافی مورد نظر جهت خرید فروش انتقال دهید، از نکات آغازین سرمایه گذاری در این بازار انتخاب ارز هایی است که میخواهید بخرید و بعد از آن انتخاب صرافی ای که ارز مورد نظر در آن معامله می شود، است. قبل از هر گونه واریز و برداشت در صرافی ها باید مسئله احراز هویت را چک کنید برخی صرافی ها تا احراز هویت نکرده باشید اجازه ی واریز و برداشت هیچ گونه ارزی را به شما نمی دهد. به همین دلیل امکان قفل شدن سرمایه شما در آن صرافی وجود دارد.

برخی صرافی ها به دلیل تحریم و یا قانون گذاری برخی کشور ها، کاربران آن کشور ها را محدود می کنند و امکان این مسئله وجود دارد که سرمایه ای که شما داخل این صرافی ها دارید بلوکه شده و غیر قابل برداشت شود پس قبل از انجام هر گونه معامله تمام این موارد را مد نظر قرار دهید و یا از صرافی هایی استفاده کنید که این محدودیت ها را ندارند.

کیف پول مناسب برای نگهداری ارز ها

همانطور که مناسب ترین و امن ترین جا برای نگهداری پول های رایج و روزمره شما کیف پولتان است، در مورد ارز های دیجیتال هم این مسئله صدق می کند. نرم افزار هایی وجود دارد که شما پس از خریداری ارز مورد نظر می توانید از آنها برای نگهداری و حفظ ارز های دیجیتال استفاده کنید دقیقا مانند کیف پولتان اما به صورت مجازی. نگهداری از رمز ارز ها در کیف پول خود صرافی ها نیز امکان پذیر است اما امن ترین محل برای سرمایه شما جایی است که کلیدش در دست خودتان باشد.

برای مطالعه بیشتر در این مورد می توانید از قسمت آموزش کیف پول بازدید نمائید

خودتان تحقیق کنید و تصمیم گیرنده نهایی باشد

قبل از هر گونه سرمایه گذاری مدت زمان مشخصی را صرف تحقیق در مورد برنامه ها، مسیر پیش رو، مقدار معاملات و جامعه هر پروژه اختصاص دهید و هیچ وقت فقط با نظر دیگران اقدام به خرید و فروش نکنید این شما هستید که باید در زمان مقتضی تصممیم به خرید یا فروش انواع رمز ارز ها بگیرید پس نمی توان فقط به دلیل پیشنهاد یک نفر در مورد سرمایه گذاری تصمیم گرفت.

میزان مبلغ در سرمایه گذاری

برای مثال قیمت یک واحد بیت کوین در زمان نوشتن مقاله حدود 20 هزار دلار است. شما به اندازه ای که میخواهید سرمایه گذاری کنید از این بیتکوین خریداری می کنید و اگر مبلغ کمتر از یک واحد بود، دارایی شما به صورت اعشار نشان داده می شود.

هیج وقت با تمام پول خود سرمایه گذاری نکنید. در این بازار به میزانی سرمایه گذاری کنید که می توانید آن را از دست دهید، به هیچ وجه برای شروع سرمایه گذاری در این بازار از سرمایه های ضروری خود استفاده نکنید. در زمان سرمایه گذاری همیشه به این جمله که می گوید: همه ی تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید توجه داشته باشید تمام سرمایه خود را روی یک ارز قرار ندهید.هیچ گارانتی ای وجود ندارد که تمام پولی که شما بر روی ارزی سرمایه گذاری کردید ثابت بماند یا به زودی افزایش پیدا کند و حتی گاهی ممکن است افزایش و سود دهی چندین ماه زمان ببرد.

خطرات احتمالی و اخبار بازار را زیر نظر بگیرید

همانطور که در متون بالا ذکر کردیم هنوز قوانین کاملی در مورد این بازار طرح نشده است و با توجه به اینکه کشورها و ارگان های مختلفی در قانون گذاری در مورد رمز ارزها دخیل خواهند بود، وضعیت کنونی در مورد قوانین و مقررات بازار پایدار نخواهد بود. ذکر این مسائل برای نا امیدی و سرد کردن شما از فضای این بازار نیست تمام تکنولوژی های نو ظهور با این مسئله مواجه بوده اند اما ذکر این مطالب باعث آمادگی های لازم شما در این فضای خاکستری خواهد شد. روی دیگر این سکه می تواند تصویب قوانین مثبت باشد که باعث رشد بهتر بازار و عمومی تر شدن آن می شود.

احساسات را در مقابل بازار و نوسانات کنترل کنید

یکی دیگر از مسائلی که همه سرمایه گذاران در وجود خود دارند ترس از دست دادن فرصت (Fear of missing out) یا FOMO است که در طول مدت زمان سرمایه گذاری خود بار ها با آن روبرو خواهید شد. این حس باعث می شود که شما تحقیق کاملی بر روی ارز ها و پروژه هایی که به چشم شما میخورد انجام ندهید و سریع تر از زمان ممکن برای سرمایه گذاری اقدام کنید. هیچگاه برای خرید یک ارز فقط یک مسئله را در نظر نگیرید برای مثال پایین بودن قیمت یک ارز دلیل بر بالا رفتن قیمت آن در آینده نخواهد بود.

مسئله دیگر می تواند FUD یا ایجاد ترس، وحشت و تردید باشد که این مسئله نیز بسیار در ارز های دیجیتال دیده می شود در این مسئله افراد به انتشار اخبار دروغین، ترس و وحشت در مورد ارزی می پردازند و باعث می شوند که سرمایه گذاران به سمت فروش سوق پیدا کنند. پس از فروش های متداوم و پایین آمدن قیمت افرادی که FUD را ایجاد کرده اند به خریداری ارز در قیمت پایین پرداخته و سود بیشتری از این طریق کسب می کنند.

مثال دیگر که در تعداد انواع ارز ها می باشد این است که کم بودن تعداد عرضه شده یک ارز دلیل بر با ارزش بودن قطعی آن نیست با خواندن این متن شما یاد طلا و الماس خواهید افتاد زیرا یکی از دلایل با ارزش بودن طلا و الماس کمیاب بودن ان است ولی این فقط یکی از دلایل این ارزشمندی می باشد. دلایل زیادی مبنی بر ارزشمندی طلا و الماس وجود دارد که مورد بحث اصلی ما نیست پس برای خرید یک ارز فقط کم بودن تعداد عرضه شده نهایی ملاک بر خرید نخواهد بود مسیر در نظر گرفته شده، کاربرد و دلیل ساخت این ارز،توسعه دهندگان و تیم سازنده و پشتیبان، حجم معاملات روزانه آن ارز و حجم کل بازار که در اختیار آن می باشد مهم تر از تعداد و قیمت حال حاضر آن است.

لازم به ذکر است یکی از نشانه های کلاهبرداری وعده های فوق رویایی است که باعث خوش خیالی و غافل شدن از روند اصولی و منطقی بازار می شود وعده هایی مانند سریعتر پولدار شدن و غیره.

بهترین استراتژی هم احتمال دارد شکست بخورد

بهترین سرمایه گذار ها همیشه کسانی نیستند که بهترین استراتژی ها را دارند بلکه کسانی هستند که میدانند چگونه در شرایط نامساعد بازار تصمیمات احساسی نگرفته و خود و سرمایه خود را با صبر مدیریت کنند.

اطلاعات و آموزش در ارز دیجیتال

شما برای اقدام برای هر مسئله ای ابتدا باید اطلاعات خود در آن زمینه را بیشتر کرده و آموزش های لازم را کسب کنید. برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال روش های مختلفی وجود دارد و راه های زیادی برای سرمایه گذاری پیش روی ما قرار گرفته است که در صورت ورود بدون برنامه ریزی و آموزش به آنها فقط از دست رفتن سرمایه و ضرر حاصل خواهد شد.

پس از آموزش های لازم و تعیین دیدگاه و تحلیل برای خود، شما دائما نیاز به بروزرسانی اطلاعات در مورد ارز هایی که بر روی ان سرمایه گذاری کرده اید خواهید داشت زیرا تمامی پروژه ها دائما در حال تغییر و پیشرفت هستند و با انتخاب زمان درست خرید و فروش می توانید سود لازم را کسب کرده و پروژه های جدیدی برای سود های آینده خود انتخاب کنید.

تحلیل ها باعث می شود شما دیدگاه بهتری نسبت به پروژه ها داشته باشید و تصمیم بهتری بگیرید پس در زمان بررسی می توانید از تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال استفاده کنید.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال به دلیل نوسانات بالا دارای ریسک بالایی می باشد و این مسئله به خودی خود یکی از دلایل جذابیت این بازار است. شما با آموزش، تحلیل های مناسب و کسب اطلاعات لازم می توانید این نوسانات را به فرصت تبدیل کرده و سود قابل توجهی کسب کنید.

منبع: سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ + 8 نکته مهم

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه