امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

معرفی کیف پول Exodus

کیف پول Exodus یک کیف پول دیجیتال برای مدیریت و ذخیره سازی ایمن رمز ارزها می باشد. امروزه کیف پول های نرم افزاری زیادی مانند متامسک و تراست ولت و… وجود دارد، اما یکی از بهترین گزینه ها کیف پول ارز دیجیتال Exodus است. کیف پول Exodus جایگاه اول را در بین تمام کیف پول های رمزنگاری شده توسط وب سایت های معتبری مانند Finder.com و Bitcoin Exchange Guide دارد.

در این مقاله شما درباره کیف پول Exodus، نحوه عملکرد، ویژگی‌ها، محصولات، مزایا و معایب آن، ارزهای پشتیبانی شده و بسیاری موارد دیگر آشنا خواهید شد.

Exodus چیست؟

JP Richardson و Daniel Castagnoli در سال 2015, Exodus Movement INC را برای ذخیره سازی امن ارزهای دیجیتال ایجاد کردند. کیف پولی چند ارزی که بیش از 100 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند. این کیف پول ابتدا فقط به عنوان نسخه دسکتاپ در دسترس بود، اما اکنون برنامه موبایل Exodus برای پلتفرم های اندروید و iOS نیز در دسترس است.

این کیف پول طیف گسترده ای از آلتکوین ها از جمله بیت کوین را پشتیبانی می کند. از این کیف پول می توان برای مبادله ارزهای دیجیتال بدون نیاز به ثبت نام استفاده کرد. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که Exodus از تأیید صحت پرداخت ساده به عنوان یک کیف پول سبک استفاده می کند.

این بدان معناست که کل بلاکچین ها را دانلود نمی کند بلکه از چندین سرور برای ردیابی موجودی کیف پول استفاده می کند. جزئیات ضروری بیشتری در رابطه با کیف پول Exodus و نحوه تبادل ارزهای دیجیتال وجود دارد. بنابراین، در اینجا با نحوه چگونگی عملکرد کیف پول Exodus شروع می کنیم.

Exodus چگونه کار می کند؟

هدف اصلی پلتفرم Exodus ساده کردن دسترسی، مدیریت و استفاده از ارزهای دیجیتال است.

برای توضیح نحوه عملکرد کیف پول، باید سه نکته مهم و ضروری را بدانید:

کیف پول

مانند هر کیف پول رمزنگاری دیگری، Exodus نیز از طریق یک سری کدها عمل می کند که به کاربران در مدیریت و پیوند دادن کوین های رمزنگاری خود در بلاکچین های مختلف کمک می کند. بنابراین، به جای ذخیره رمزارز، مجموعه ای از 3 کد که عبارتنداز کلیدهای اصلی، عبارت اولیه و آدرس عمومی را ذخیره می کند. کلیدهای اولیه امکان دسترسی به سکه رمزنگاری را در بلاک چین فراهم می کنند، در حالی که یک کلید عمومی به عنوان آدرس کیف پول عمل می کند. با این حال، عبارت seed یک کد عبارت بازیابی است که در صورت گم شدن کلیدهای خصوصی به بازیابی مجدد آنها کمک می کند.

نمونه کارها

تیم Exodus یک صفحه نمونه کار طراحی کرد که تمام اطلاعات مرتبط، از جمله تفکیک سکه های رمزنگاری شده بر اساس ارزش های به روز شده آن ها در برابر ارزهای فیات را نشان می دهد.

ادغام با ShapeShift

ادغام بین Exodus و ShapeShift به یک موقعیت ارزشمند و منحصر به فرد منجر شده است. ShapeShift، یکی از بهترین صرافی های رمزنگاری، به دلیل معاملات، امنیت، رابط کاربری و ویژگی های حفظ حریم خصوصی مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. کاربران Exodus می توانند، به طور مستقیم و سرعت بالا  و حفظ حریم خصوصی با کیف پول Exodus در این صرافی معامله کنند.

ویژگی های کیف پول Exodus

تلاش تیم توسعه Exodus پیشرفت ها و ویژگی های منحصربفردی را برای این کیف پول به همراه داشته است. در اینجا به بیان چند ویژگی کیف پول Exodus می پردازیم.

کاربران می توانند کیف پول Exodus را به صورت رایگان دانلود کنند و نیازی به ثبت نام و ارائه اطلاعات شخصی نیست. Exodus با استفاده از یک طرح‌بندی ساده و آسان، کلیدهای خصوصی، پشتیبانی کیف پول سخت‌افزاری، تیم پشتیبانی مشتریان 24 ساعته و ذخیره‌سازی داده‌ها، تراکنش های آسانی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این طرح از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است و تنها با یک کلیک می توانید مبادلات رمز ارزهای خود را آسان کنید. از آنجایی که Exodus هیچ اگاهی در رابطه با دارایی های بلاکچین کاربران خود ندارد و تمام داده های تراکنش و کلیدهای خصوصی در دستگاه کاربر ذخیره می شود که این امنیت و حریم خصوصی قوی را ارائه می دهد.

Exodus از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری Trezor Model T و Trezor One پشتیبانی می‌کند که در آن‌ها می‌توان ارزهای دیجیتال را با خیال راحت ذخیره کرد.

علاوه بر این، Exodus همچنین دو روش برای بازیابی کیف پول ارائه می دهد که این ویژگی ها در یک صرافی بسیار حیاتی است که در صورت گم شدن ناگهانی کیف پول بیت کوین Exodus یا آسیب دیدن یا دزدیده شدن آن مفید است. دو راه برای بازیابی کیف پول شما وجود دارد:

رمز عبور 12 کلمه ای

یک رمز 12 کلمه ای هنگام ایجاد حساب کاربری به کاربران داده می شود. به عنوان مثال، اگر رایانه شما خراب می شود، می توانید از این عبارت عبور برای دسترسی به کیف پول های ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

بازیابی ایمیل

این یکی دیگر از امکانات حیاتی پشتیبان است که به شما امکان می دهد کیف پول خود را از طریق ایمیل ارسال شده به حساب لینک شده خود، بازیابی کنید.

Exodus چه نوع کیف پولی است؟

Exodus یک کیف پول بدون حضانت است که پشتیبانی عالی و کنترل گسترده ای به دارایی های کریپتو شما ارائه می دهد. این به طور مستقیم کیف پول شما را مدیریت یا نگهداری نمی کند، بلکه به شما اجازه می دهد تا آن را به طور کامل کنترل کنید. کاربران می توانند بسیاری از دارایی های رمزنگاری مختلف را به آن انتقال دهند. Exodus از کیف پول های TREZOR پشتیبانی می کند که یک رابط شفاف و امنیت بسیار قوی برای کیف پول سخت افزاری ارائه می دهد.

همچنین Exodus یک کیف پول لایت است، به این معنی که کل بلاکچین ها را در دستگاه دانلود نمی کند و این امر راه اندازی را به طور قابل توجهی سریعتر می کند. این باعث می شود Exodus Wallet پاسخگو و مناسب باشد. علاوه بر این، هر دو نسخه کیف پول موبایل و کیف پول دسکتاپ در دسترس هستند به طوری که می توان از این پلتفرم در هر دستگاهی از جمله ویندوز، سیستم عامل مک، لینوکس، اندروید و iOS استفاده کرد. در کیف پول Exodus، ویژگی تبادل کریپتو بسیار خوب کار می کند و استفاده از آن برای مبتدیان و کاربران با تجربه ساده است.

محصولات Exodus

کیف پول موبایل

استفاده از کیف پول موبایل Exodus تنها با سه طبقه بندی ساده است: Portfolio، Exchange، و Wallet.

کیف پول دسکتاپ

برنامه دسکتاپ دارای چند تب اضافی است: تنظیمات، پشتیبان گیری، اپ اکسپلورر و راهنما.

کیف پول های سخت افزاری Trezor

Exodus  می تواند به کیف پول های سخت افزاری Trezor Model T یا Trezor One برای امنیت بیشتر متصل شود.

Exodus Crypto Apps

قسمت کاوشگر یا همان اکسپلورر کیف پول دارای بخش برنامه های ویژه ای است که برنامه های ناوبری و ارزهای دیجیتال آسان را در این  پلتفرم ارائه می دهد. این برنامه برای کسب علاقه به ارزهای دیجیتال استفاده می شود.

مزایا و معایب کیف پول Exodus

مزایا:

توابع داخلی نمونه کارها و تجارت:

تعویض یک ارز دیجیتال با ارز دیگر و پیگیری سود یا زیان روزانه در Exodus آسان است.

از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می کند:

می توانید بیش از 100 ارز دیجیتال و خاص را در یک مکان ذخیره کنید و از این رو خرج کردن و معامله ارزهای دیجیتال قابل توجه آسان تر می شود.

رابط کاربری آسان:

Exodus کاربرپسندترین کیف پول با استفاده ای آسان است که برای اولین بار برای انواع کاربران در جامعه رمزارزها ساخته شده است.

کارمزدهای قابل تنظیم خودکار:

این مزیت Exodus برای مبتدیانی است که هنوز از تعیین هزینه شبکه تراکنش صحیح مطمئن نیستند.

پشتیبانی مشتریان:

پشتیبانی Exodus نه تنها حرفه ای است، بلکه به مشتریان exodus خود نیز پاسخگو است.

یکپارچه سازی Exodus:

ShapeShift   با Exodus ادغام شده است که تبادلات را ناشناس و آسان می کند.

معایب:

به راحتی هک می شود:

کیف پول های نرم افزار Exodus را می توان به راحتی هک کرد و اکثر کاربران ممکن است در صورت حمله هکرها یا بدافزارها، سرمایه خود را از دست بدهند.

فاقد پشتیبانی امنیتی مهم است:

شامل ویژگی های امنیتی ضروری مانند پشتیبانی چند امضایی یا احراز هویت دو مرحله ای نمی شود.

فاقد تراکنش‌های Crypto-to-fiat:

از تراکنش‌های کریپتو به فیات پشتیبانی نمی‌کند.

ابتدا باید اپلیکیشن Exodus را دانلود کنید و برای دانلود این برنامه در دستگاه خود (سیستم عامل های ویندوز، مک یا لینوکس) به وب سایت Exodus یا فروشگاه Google Play بروید.

پس از اتمام دانلود، اعلان نصب بر روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود.

پس از نصب، کیف پول را باز کرده و بر روی تب Wallet که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید.

با کلیک بر روی Wallet and Receive می توانید ارزهای دیجیتال مختلف را به کیف پول Exodus خود اضافه کنید. این یک کد QR منحصر به فرد ایجاد می کند. از کد برای ارسال توکن های رمزنگاری از سایر کیف پول های سخت افزاری به کیف پول Exodus استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هر دارایی در کیف پول شما یک کلید خصوصی دارد. برای کلید خصوصی یک دارایی خاص، به منوی Developer → Assets → View Private Keys بروید. نکته مهم اینکه به دلایل امنیتی، کلیدها را کپی کنید و آنها را در اختیار کسی قرار ندهید.

ارسال ارز دیجیتال با استفاده از Exodus

برای ارسال ارزهای دیجیتال با استفاده از Exodus، مراحل زیر را دنبال کنید:

به وبسایت رسمی Exodus بروید و روی تب Wallet کلیک کنید

ارز دیجیتالی را که می خواهید ارسال کنید انتخاب کنید و Send را فشار دهید

پس از کلیک بر روی ارسال، یک کد QR روی صفحه نمایش شما نمایش داده می شود. می توانید کد را اسکن کنید یا آدرس گیرنده را وارد کنید.

مقدار ارز دیجیتالی که باید ارسال شود را وارد کنید و سپس روی Send کلیک کنید.

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط Exodus Wallet

Exodus از بیش از 100 ارز دیجیتال از جمله اتریوم، بیت کوین و لایت کوین پشتیبانی می کند. در اینجا تنها چند ارز دیجیتال قابل توجهی که کاربران می توانند برای ذخیره در کیف پول های Exodus از آن استفاده کنند آورده شده است:

BTC – بیت کوین

ETH – اتریوم

XLM – ستاره ای

BTG – بیت کوین گلد

USDT – تتر USD

BCH – بیت کوین کش

LTC – لایت کوین

EOS – آیاس

XMR – مونرو

BSV – بیت کوین SV

DASH – دش

BNB – بایننس کوین

برای بررسی بیشتر راجع به ارزهای دیگری که این کیف پول پیشتیبانی می کند می توانید به وبسایت Exodus مراجعه نمایید.

سطح امنیتی Exodus نسبتا معقول است اما چشمگیر نیست. مرحله اول امنیت شامل رمز عبور ایجاد شده توسط کاربر برای دسترسی به کیف پول است. مرحله دوم شما را ملزم می کند که یک عبارت 12 کلمه ای بسازید که در صورت خراب شدن یا دزدیده شدن دستگاه کیف پول شما را بازیابی می کند. بسیار مهم است که این عبارت را به جای تلفن همراه یا رایانه خود در جایی مانند حافظه آفلاین یادداشت کنید.

با این حال، اگر به معایب امنیت Exodus نگاه کنید، برخی از موارد جدی وجود دارد زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد وجوه رمزنگاری کیف پول خود را از دست بدهد. کیف پول Exodus هیچ محافظت سطح بالایی در برابر هکرها ارائه نمی دهد. همچنین این پلتفرم فاقد احراز هویت دو مرحله‌ای است، به این معنی که هک کردن آن با استفاده از کی لاگرها و سرقت لاگین‌های شما و در نتیجه دسترسی به کیف پول شما بسیار آسان است.

علاوه بر این، Exodus فاقد ویژگی چند امضایی است. آدرس چند امضایی یک لایه امنیتی اضافی برای کیف پول فراهم می کند و از شما می خواهد که تراکنش را قبل از پخش آن در یک بلاکچین رمزنگاری امضا کنید. و معمولاً داشتن یک کیف پول چند امضایی روی لپ تاپ و تلفن معمول است. اما متاسفانه Exodus کیف پول چند امضایی ارائه نمی دهد.

نتیجه

در جمع بندی بررسی کیف پول Exodus  باید گفت که کیف پول Exodus یکی از کیف پول های داغ پیشرو به خصوص برای مبتدیان است. سهولت استفاده ازین کیف پول آن را به انتخاب اول و عالی در مقایسه با کیف پول های دیگر تبدیل کرده است. طراحی جذاب رابط بصری به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را بفرستند، بفروشند و بخرند و آنها را در مقادیر کم بدون نیاز به فرآیند طولانی مبادله کنند که آن را به بهترین کیف پول رمزنگاری تبدیل می‌کند.

برای کاربران حرفه ای دنیای ارزهای دیجیتال، استفاده از Exodus دارای حداقل مزیت است، زیرا هزینه های سفارشی در حال حاضر محدود به بیت کوین است و مهمتر از آن، به این دلیل که پلتفرم بیشتر بر روی تجربه رمزنگاری کاربر تمرکز دارد تا امنیت شبکه و این باعث می شود این کیف پول برای کسانی که می خواهند وجوه قابل توجهی را در کیف پول نرم افزاری خود نگه دارند، امنیت کمتری داشته باشد.

اما در مجموع، اگرچه Exodus هدفش راضی نگه داشتن کاربران در تمام سطوح (مبتدی تا حرف ای) نیست، اما بطور ویژه برای مبتدیانی طراحی شده است که مایلند بیت کوین و کوین های بیشتری را بدون هیچ دردسری از کیف پول خود خریداری کنند.

سوالات مهم در خصوص کیف پول Exodus

آیا کیف پول Exodus ایمن است؟

Exodus یک کیف پول ارز دیجیتال نسبتا امن برای استفاده عادی ارائه می دهد. با این حال، یک کیف پول آنلاین هرگز به اندازه ارز دیجیتال ذخیره شده در کیف پول سرد مانند یک کیف پول سخت افزاری امن نیست.

کیف پول‌های دسکتاپ و موبایل Exodus فاقد بسیاری از ویژگی‌های امنیتی مهم هستند که امنیت Exodus را نسبت به سایر موارد پیچیده‌تر کمتر می‌کند. بنابراین، توصیه نمی شود که مقادیر زیادی از رمزنگاری را در این پلتفرم ذخیره کنید.

Exodus چگونه درآمد کسب می کند؟

این یک واقعیت جهانی است که هیچ کس دوست ندارد مجانی کار کند. بنابراین، زمانی که کاربران جدید از Exodus برای دریافت یا ارسال ارز دیجیتال یا انجام مبادلات ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، Exodus کارمزد کمی به عنوان کمیسیون کوچک دریافت می کند.

آیا کیف پول Exodus کارمزد دریافت می کند؟

در مقایسه با سایر کیف پول‌های کریپتو، Exodus برای هر فرآیند پرداخت، کارمزد تراکنش دریافت می‌کند. سپس هزینه ها به شبکه بلاکچین (اتریوم، بیت کوین، لایت کوین و غیره) پرداخت می شود.

بنابراین، شما هیچ هزینه تراکنشی به Exodus پرداخت نمی کنید. این پلتفرم تاکید بیشتری بر قابلیت اطمینان و سرعت دارد تا هزینه های کمتر. قبل از ارسال، فقط هزینه های شبکه در انتهای برنامه Wallet ذکر می شود. هزینه های شبکه بسته به تغییرات شبکه بلاکچین قابل تنظیم است.

آیا کیف پول Exodus قابل هک است؟

تنها کاری که Exodus انجام می دهد این است که به شما کمک می کند وجوه خود را ذخیره کنید. کلیدهای خصوصی شما (مدارک دسترسی به رمزارزها) را ذخیره یا مدیریت نمی کند. اگر کیف پول Exodus شما هک شود، هکرها نمی توانند پول شما را بگیرند زیرا کلیدهای خصوصی در دستگاه شما همراه شما هستند.

آیا استفاده از کیف پول Exodus آسان است؟

بله، Exodus بسیار مبتدی پسند است، استفاده از Exodus با چیدمان واضح و قابل فهم و ویژگی های محبوبی که به راحتی قابل پیمایش و دسترسی هستند، آسان است. بنابراین، کاربران می توانند بدون زحمت از این کیف پول استفاده کنند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه