امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

تعریف کریپتوکارنسی CryptoCurrency :

کریپتوکارنسی یا ارز دیجیتال، یک سیستم مالی دیجیتالی غیر متمرکز بر پایه ی فناوری بلاک چین است، که برای تایید تراکنش ها به بانک ها متکی نیست. این یک سیستم همتا به همتا است که هر کسی می تواند در هر جایی و بدون واسطه ارز را ارسال و دریافت کند.

اولین کریپتو کارنسی بیت کوین است که در سال 2009 تاسیس شد و تا به امروز شناخته شده ترین باقی مانده است.

کریپتوکارنسی چگونه کار می کند:

کریپتوکارنسی ها بر روی بلاک چین اجرا می شوند که رکوردی از تمام تراکنش های به روز و نگهداری شده توسط دارندگان در آنجا ثبت می شود و برای جلوگیری از کلاه برداری،هر تراکنش با استفاده از یکی از دو روش اصلی اعتبارسنجی بررسی می‌شود:

Proof of workProof of stake

واحدهای ارز دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد می‌شوند.کاربران همچنین می توانند ارزها را از کارگزاران خریداری کنند، سپس آنها را با استفاده از کیف پول های دیجیتال ذخیره و خرج کنند.

اگرچه بیت کوین از سال 2009 وجود داشته است، کریپتوکارنسی و کاربردهای فناوری بلاک چین هنوز از نظر مالی در حال ظهور هستند و انتظار می رود در آینده کاربردهای بیشتری داشته باشند. معاملات از جمله اوراق قرضه، سهام و سایر دارایی های مالی را می توان در نهایت با استفاده از این فناوری معامله کرد.

ارزش هر کریپتوکارنسی چگونه مشخص می شود:

کریپتو کارنسی یک وسیله مبادله دیجیتال،رمزگذاری شده و غیرمتمرکز است. برخلاف دلار آمریکا یا یورو،هیچ مرجع یا مرکزی وجود ندارد که ارزش یک ارز دیجیتال را مدیریت و حفظ کند.در عوض، این وظایف به طور گسترده در بین کاربران یک ارز دیجیتال از طریق اینترنت انجام می شود.

آیا کریپتوکارنسی ها قانونی هستند:

ارزهای فیات (دلار، یورو و …) قدرت خود را به عنوان ابزار معامله از دولت یا مقامات می گیرند. به عنوان مثال، هر اسکناس دلار توسط فدرال رزرو پشتیبانی می شود.اما ارزهای دیجیتال توسط هیچ نهاد دولتی یا خصوصی پشتیبانی نمی شوند. بنابراین، اثبات وضعیت حقوقی آنها در حوزه های قضایی مختلف مالی در سراسر جهان دشوار بوده است.

از دسامبر 2021، السالوادور تنها کشوری در جهان بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی برای تراکنش های پولی مجاز کرد، چین مبادلات ارزهای دیجیتال و استخراج در مرزهای خود را ممنوع کرده است و گزارش شده است که هند در ماه دسامبر در حال تدوین چارچوبی برای ارزهای دیجیتال است.در سایر نقاط جهان، مقررات ارزهای دیجیتال بسته به حوزه قضایی متفاوت است.

ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا قانونی هستند. مشتقات و سایر محصولاتی که از کریپتو کارنسی ها استفاده می کنند باید به عنوان “ابزار مالی” واجد شرایط شوند. در ژوئن 2021، کمیسیون اروپا مقررات بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) را منتشر کرد که تدابیری را برای مقررات تعیین می کند و قوانینی را برای شرکت ها یا فروشندگان ارائه دهنده خدمات مالی با استفاده از ارزهای دیجیتال تعیین می کند.

در ایالات متحده، بزرگترین و پیچیده‌ترین بازار مالی در جهان، مشتقات ارز دیجیتال مانند معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو موجود است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) گفته است که بیت کوین و اتریوم اوراق بهادار نیستند.

مزایا و معایب:

ارزهای دیجیتال با هدف ایجاد تحول در زیرساخت های مالی معرفی شدند. با این حال، مانند هر انقلابی، مزایا و معایبی هم نیز وجود دارند.

مزایا:

انتقال پول ارزان انتقال پول سریع کریپتو کارنسی ها نشان دهنده یک الگوی جدید و غیرمتمرکز برای پول هستند. در این سیستم نیازی به واسطه‌های متمرکز مانند بانک‌ها و مؤسسات پولی برای اعمال اعتماد بین دو طرف نیست.ارزش بازارهای کریپتو کارنسی در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است و در مقطعی به حدود 2 تریلیون دلار رسیده است. تا 20 دسامبر 2021، بیت کوین در بازارهای رمزنگاری بیش از 862 میلیارد دلار ارزش داشت.کریپتو کارنسی ها ابزاری برای محافظت در برابر نوسانات بازار و تورم است.

معایب:

مصرف انرژی بالا برای فعالیت های ماینینگاگرچه آنها ادعا می کنند که یک نوع تراکنش ناشناس هستند، اما رمزارزها در واقع نام مستعار هستند. آنها یک دنباله دیجیتالی به جا می گذارند که آژانس هایی مانند اداره تحقیقات فدرال (FBI) می توانند آن را رمزگشایی کنند. این امر امکان ردیابی تراکنش های مالی شهروندان عادی را برای دولت ها یا مقامات فدرال باز می کند.ارزهای دیجیتال معامله شده در بازارهای عمومی از نوسانات قیمتی رنج می برند. بیت کوین افزایش سریع و سقوط در ارزش خود را تجربه کرده است، به طوری که در دسامبر 2017 به 17738 دلار رسید و در ماه های بعد به 7575 دلار کاهش یافت.در تئوری، کریپتو کارنسی ها قرار است غیرمتمرکز باشند، ثروت آنها بین بسیاری از طرف‌ها در یک بلاک چین توزیع شود. در واقعیت، مالکیت بسیار متمرکز است. به عنوان مثال، یک مطالعه MIT نشان داد که تنها 11000 سرمایه‌گذار تقریباً 45 درصد از ارزش بیت کوین را در اختیار دارند.ارزهای رمزنگاری شده به ابزاری محبوب برای مجرمان برای فعالیت‌های شرورانه مانند پولشویی و خریدهای غیرقانونی تبدیل شده‌اند. رمزارزها همچنین مورد علاقه هکرهایی هستند که از آنها برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می کنند.نکاتی برای سرمایه گذاری ایمن در کریپتوکارنسی.

همه سرمایه ‌گذاری‌ها دارای ریسک هستند، اما برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال را یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری پرخطرتر می‌دانند. اگر قصد دارید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، این نکات می تواند به شما کمک کند.

تحقیق:

قبل از سرمایه گذاری، در مورد مبادلات ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کنید. تخمین زده می شود که بیش از 500 صرافی برای انتخاب وجود دارد. تحقیقات خود را انجام دهید، بررسی ها را بخوانید و قبل از حرکت با سرمایه گذاران با تجربه تر صحبت کنید.

چگونه ارز دیجیتال خود را ذخیره کنیم:

اگر ارز دیجیتال خریداری می کنید، باید آن را ذخیره کنید. می توانید آن را در صرافی یا کیف پول دیجیتال نگه دارید. در حالی که انواع مختلفی از کیف پول ها وجود دارد، هر کدام مزایا، الزامات فنی و امنیت خود را دارند. مانند صرافی‌ها، قبل از سرمایه‌گذاری باید گزینه‌های ذخیره‌سازی خود را بررسی کنید.

متنوع سرمایه گذاری کنید:

تنوع، کلید هر استراتژی در سرمایه گذاری خوب است و این در زمانی که روی کریپتو کارنسی سرمایه گذاری می کنید هم صادق است. برای مثال، تمام پول خود را در بیت کوین قرار ندهید، فقط به این دلیل که این نامی است که شما می شناسید. هزاران گزینه وجود دارد و بهتر است سرمایه گذاری خود را در چند ارز تقسیم کنید.

برای نوسانات آماده شوید:

بازار ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان است، بنابراین برای فراز و نشیب آماده باشید چون شاهد نوسانات چشمگیر قیمت ها خواهید بود. اگر سبد سرمایه گذاری یا رفاه ذهنی شما نمی تواند این کار را انجام دهد، ممکن است ارز دیجیتال انتخاب عاقلانه ای برای شما نباشد.

چگونه روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم:

ارزهای دیجیتال را می توان در شبکه های همتا به همتا و صرافی های ارزهای دیجیتال مانند کوکوین و بایننس خریداری کرد. با این وجود مراقب کارمزدها باشید، زیرا برخی از این صرافی‌ها هزینه‌های بسیار بالایی را در خریدهای کریپتو دریافت می‌کنند.

برخی از شناخته شده ترین کریپتو کارنسی ها عبارتند از:

بیت کوین (BTC):

بیت کوین که در سال 2009 تأسیس شد، اولین ارز رمزنگاری شده بود و هنوز هم رایج ترین ارز دیجیتالی است. بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است، که به طور گسترده تصور می شود نام مستعار یک فرد یا گروهی از افراد است که هویت دقیق آنها ناشناخته باقی مانده است.

اتریوم (ETH):

اتریوم که در سال 2015 توسعه یافت، یک پلتفرم بلاک چین با ارز دیجیتال خاص خود به نام اتر (ETH) یا اتریوم است. پس از بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال است.

لایت کوین (LTC):

لایت کوین (LTC) در سال 2011 راه‌اندازی شد، یکی از اولین ارزهای رمزپایه ای بود که راه بیت کوین را دنبال کرد.این ارز توسط چارلی لی، فارغ‌التحصیل MIT و مهندس سابق گوگل ساخته شده است.

کاردانو (ADA):

آدا کاردانو (ADA) یک ارز رمزنگاری شده است که با رویکردی مبتنی بر تحقیق، توسط مهندسان، ریاضیدانان و کارشناسان رمزنگاری ایجاد شده است.

این پروژه توسط چارلز هاسکینسون، یکی از پنج عضو اولیه موسس اتریوم، پایه‌گذاری شد. پس از اختلاف نظر با مسیری که اتریوم در پیش گرفته بود، انجا را ترک کرد و بعداً به ایجاد کاردانو کمک کرد.

بایننس کوین (BNB):

بایننس کوین (BNB) یک ارز دیجیتال ابزاری است که به عنوان یک روش پرداخت برای کارمزدهای مرتبط با معاملات در صرافی بایننس عمل می کند.

نکته ی مهم:

کریپتوکارنسی در حال حاضر رایج است، اما به یاد داشته باشید، هنوز در مراحل ابتدایی خود است و به شدت حدس و گمان محسوب می شود. سرمایه گذاری روی چیزهای جدید با چالش هایی همراه است، پس آموزش ببینید و آماده باشید. اگر قصد شرکت دارید، تحقیقات خود را انجام دهید و برای شروع، محافظه کارانه سرمایه گذاری کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه