امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://allnews.cloob24.com
0

سوآپ توکن چیست؟

صنعت کریپتو به سمت نوآوری فرآیندهای ساده و بدون درز برای مدیریت، ذخیره‌سازی، خرید و استفاده از دارایی های دیجیتال گرایش دارد. این موضوع غالب به طور مستقیم تجربه کاربر را بهبود بخشیده و برخی از پیچیدگی هایی که زمانی به بخش نوظهور نسبت داده می شد را حذف کرده است. یکی از چنین پیشرفت‌های نوآورانه‌ای به شکل مبادله توکن بود که برای کاهش هزینه سربار و زمان مورد نیاز برای مبادله یک دارایی رمزنگاری با دیگری طراحی شد. 

با این حال، به همان اندازه که به نظر می رسد تأثیرگذار باشد، به نظر می رسد که بسیاری اهمیت چنین قابلیت هایی را درک نمی کنند. در این راهنما، ما در مورد عملکرد مبادله توکن و نحوه تطبیق آنها در صنعت به عنوان یک کل بحث خواهیم کرد.

سوآپ توکن دارای دو تعریف متمایز در حوزه رمزنگاری است. اولین مورد به فرآیند مبادله فوری یک ارز دیجیتال به ارز دیگر بدون نیاز به انجام مبادله کریپتو به فیات اشاره دارد. این تعریف عملکرد پلتفرم های برجسته ای مانند Changelly، Shapeshift و Airswap را در بر می گیرد.از سوی دیگر، تعریف دوم مبادله توکن حول محور مهاجرت پروژه‌ها یا پلتفرم‌ها از یک بلاک چین به دیگری و الزامات مبادله کوین است که اغلب با چنین حرکتی همراه است. در این مورد، یک پروژه به یک دلیل یا دلیل دیگر انتخاب کرده است که پایه عملیاتی خود را به بلاک چین دیگری با استانداردهای توکن منحصر به فرد تغییر دهد. به این ترتیب، تیم توسعه باید ابزاری را برای سرمایه گذاران و کاربران فراهم کند تا توکن بومی پروژه را با توکن دیگری که با شبکه جدید بلاک چین سازگار است، تعویض کنند. فرآیند درگیر آن چیزی است که ما آن را مبادله توکن یا مهاجرت توکن می نامیم.

 تعویض توکن چگونه کار می کند؟

برای این راهنما، ما بر اولین تعریف مبادله توکن تمرکز خواهیم کرد. همانطور که قبلاً ذکر شد، این مستلزم استفاده از خدمات یکپارچه مبادله کریپتو به کریپتو است نه رویکرد اغلب کم‌هزینه و زمان‌بر تبدیل یک دارایی دیجیتال به فیات قبل از استفاده بعدی از فیات برای خرید سکه مورد نظرتان. در بیشتر موارد، این راه حل دروازه آسان تری را برای ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین فراهم می کند. 

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کوین COMP خود را به ZIL مبادله کنید، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که صرافی‌هایی که جفت معاملاتی COMP/ZIL را ارائه می‌کنند بسیار کم هستند. به این ترتیب، ممکن است مجبور شوید ابتدا توکن های COMP خود را با ارزهای فیات یا سایر کوین های ثابت مانند BTC ، ETH و USDT مبادله کنید. از آنجا می توانید کوین های محبوب یا فیات را مستقیماً به ZIL مبادله کنید. 

شما موافقت خواهید کرد که این فرآیند طولانی و مقرون به صرفه است. برای انجام چنین معامله ای، باید حداقل بیش از یک بار کارمزد تراکنش بپردازید. همچنین، ارزیابی اینکه چگونه نوسانات قیمت می تواند بر سودآوری تجارت تأثیر بگذارد، غیرممکن است. به یاد داشته باشید که قیمت دارایی های کریپتو اغلب بی ثبات است. بنابراین، رویکرد ذکر شده در بالا می تواند دستیابی به قیمت مورد نظر شما را دشوار کند. 

با توجه به این اشکالات، صرافی ها، کیف پول ها و سایر پلتفرم ها شروع به فعال کردن قابلیت های مبادله فوری کردند. با این کار، کاربران می توانند مستقیماً یک دارایی رمزنگاری شده را با دیگری مبادله کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مبلغی را که می خواهید مبادله کنید و جفت معاملاتی مورد نظر خود را وارد کنید و سرویس تعویض توکن فوراً سکه شما را پردازش و تبدیل کند. با این شکل از تراکنش، فقط یک بار باید کارمزد تراکنش را پرداخت کنید. 

پلتفرم‌های دارای مبادله توکن یک دروازه امن و راحت رمزنگاری به رمزارز ارائه می‌دهند: می‌توانید همه مبادلاتی را که می‌خواهید از یک کیف پول نگهدارنده یا غیر حافظ انجام دهید. بسته به استحکام کیف پول خود، ممکن است نیازی به انتقال سکه های خود به یک سرویس مبادله رمزنگاری یا صرافی قبل از دسترسی به یک ویژگی مبادله رمز به کریپتو فوری نداشته باشید. ارائه دهندگان کیف پول اغلب از خدمات مبادله کریپتو استفاده می کنند تا کاربران بتوانند به طور ایمن سکه های خود را از کیف پول شخصی خود تبدیل کنند. 

نمونه‌هایی از راه‌حل‌هایی که خدمات اختصاصی مبادله رمزنگاری را ارائه می‌کنند عبارتند از Changelly، Shapeshift، ChangeNow و Simpleswap. صرافی ها و کیف پول ها نیز شروع به ایجاد خدمات مبادله داخلی خود کرده اند. علاوه بر این، شوق DeFi در سال 2020 باعث ظهور راه‌حل‌های تعویض توکن DeFi شد. همین روند در حال حاضر در بازار NFT در حال گسترش است. وقتی صحبت از مبادله توکن می شود، گزینه ها عملا نامحدود هستند. 

با توجه به انفجار خدمات مبادله، انجام بررسی های لازم قبل از انتخاب یکی از آنها اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. مواردی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از در دسترس بودن مجموعه گسترده ای از جفت ارزهای دیجیتال، قدرت امنیتی پلتفرم و سرعت مبادله سکه ها. توجه داشته باشید که سرعت بالا احتمال لغزش را نفی می کند. لغزش زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد ارز دیجیتال A که در ازای ارز دیجیتال B دیگر دریافت می‌کنید، قبل از نهایی شدن تراکنش به شدت کاهش می‌یابد. 

شایان ذکر است برخی از خدمات با ارائه نرخ‌های سوآپ ثابت که از زمان شروع معامله تا نهایی شدن آن حفظ می‌شود، لغزش را برطرف می‌کنند. تنها شرط اضافه شده برای چنین پیشنهادهایی این است که ممکن است مجبور شوید کارمزد تراکنش بیشتری بپردازید.

آینده خدمات تعویض توکن چیست؟

در حالی که بیت کوین به عنوان دارایی ارز دیجیتال برای بسیاری از سرمایه گذاران جدید باقی می ماند، این حمله آنها به بازار آلت کوین است که در نهایت آنها را در معرض فرصت های بی شماری قرار می دهد که در فضای دارایی دیجیتال تعبیه شده است. اینجا جایی است که خدمات تعویض توکن وارد معرکه می شوند. آنها تجربه کاربری را دو برابر می کنند و مکانیسم هایی را برای باز کردن قفل بازار آلت کوین برای کاربرانی که فاقد تخصص فنی لازم برای هدایت صرافی های رمزنگاری هستند، ایجاد می کنند. 

همانطور که صنعت کریپتو به سمت پذیرش جریان اصلی گرایش دارد، انتظار داشته باشید که خدمات مبادله توکن برجسته‌تر شود. با این حال، این انتظار فشار مضاعفی را بر ارائه دهندگان خدمات برای بهبود پیشنهادات خود وارد می کند. وظیفه آنها افزایش امنیت، افزایش سرعت مبادله و ارائه ویژگی های کاربر محور بیشتر است. 

بهترین پلتفرم های سواپ:
1inch Uniswap PancakeSwap Pangolin Osmosis Raydium SushiSwap QuickSwap BancorDodo

نتیجه:

خدمات مبادله توکن نقش مهمی در رنسانس در حال انجام کریپتو ایفا می کنند. آنها موانع رایج برای ورود به بازار آلت کوین را از بین می برند. در برخی موارد، این راه حل ها دروازه آسان تری را برای ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین فراهم می کنند. با قضاوت بر اساس رویکرد ساده، سریع و کم‌پیچیده آن‌ها برای مبادله دارایی‌های دیجیتال، دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم مبادله توکن‌ها همچنان در صنعت کریپتو برجسته خواهند بود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه